news-background
news-background

اعضای گروه «کویین» برای دنباله Bohemian Rhapsody ایده‌هایی را بررسی می‌کنند

 

برای یکی از فیلم‌های جنجالی برنده اسکار چند سال اخیر ممکن است یک دنباله ساخته شود.

 

«راپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های برنده اسکار چند سال اخیر است که احتمال تولید دنباله‌ای برای آن وجود دارد. «برایان می» گیتاریست گروه «کویین» تابستان گذشته در مصاحبه با «رولینگ استون» گفته بود که احتمال تولید چنین دنباله‌ای اندک است: «ما واقعاً فکر نمی‌کنیم که فیلم دیگری ساخته شود. پاسخ کوتاه و بلند این است... فکر می‌کنم باید بر روی مسائل دیگری تمرکز کرد. ایده‌های دیگری داریم، اما فکر نمی‌کنم یک دنباله ساخته شود.» با این حال، می با انتشار یک لایو اینستاگرام فاش می‌کند که تغییر عقیده داده و تولید دنباله را بررسی می‌کند.

می می‌گوید: «در حال بررسی هستیم. بله، در حال بررسی ایده‌هایی هستیم. ادامه راه آن فیلم بسیار دشوار خواهد بود چون هیچ‌یک از ما تصور نمی‌کردیم که به آن استقبال عظیم مواجه شود. از جان و دل برایش مایه گذاشتیم و هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که فیلمی عظیم‌تر از «بر باد رفته» (Gone with the Wind) شود. اما بله، داریم فکر می‌کنیم که شاید ساخته شود، اما باید فیلمنامه فوق‌العاده‌ای نوشته شود. کمی زمان می‌برد.»

هرچند فروش «راپسودی بوهمی» با احتساب تورم فراتر از «بر باد رفته» نمی‌رود، اما این فیلم که پاییز سال ۲۰۱۸ اکران شد عملکردی فراتر از انتظار داشت و ۹۰۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. این فیلم پنج نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم سال را کسب کرد و چهار جایزه بهترین بازیگر مرد برای «رامی مالک»، بهترین تدوین فیلم، بهترین تدوین صدا، و بهترین میکس صدا را به خانه برد. «راپسودی بوهمی» همچنان پرفروش‌ترین فیلم موزیکال و بیوگرافیکال تاریخ است.

کسب اسکار بهترین تدوین فیلم توسط «راپسودی بوهمی» در سال ۲۰۱۹ جنجال‌برانگیز شد و بسیاری از منتقدین معتقد بودند که این عنوان یکی از بدترین تدوین‌های چند سال اخیر را داشته است. پس از مراسم اسکار، ریتم ناامیدکننده تدوین فیلم در صحنه‌ای که اعضای گروه با «جان رید» مدیر برنامه با بازی «ایدن گیلن» ملاقات می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی به تمسخر گرفته شد.

«راپسودی بوهمی» البته اسیر حواشی پشت صحنه بود و «برایان سینگر» کارگردان ابتدایی فیلم به فاصله سه هفته مانده به پایان فیلمبرداری اخراج شد. به همین علت تدوین فیلم برای هر تدوین‌گری می‌توانست یک چالش سخت باشد. «جان آتمن» تدوین‌گر این فیلم در مصاحبه با «واشینگتن پست» گفت از جنجالی شدن کلیپ صحنه ملاقات اعضا با مدیر برنامه گروه غافلگیر شده اما علتش را می‌داند.

آتمن می‌گوید: «هر وقت که می‌بینمش، دوست دارم خودم را خفه کنم. چون ذوق هنری من آن‌گونه نیست. اگر بتوانم نسخه طولانی‌تری از فیلم را تدوین کنم و چند صحنه دیگر اضافه کنم، آن صحنه را دوباره کات می‌کنم!»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید