news-background
news-background

باکس آفیس: فروش بازارهای آمریکا با عملکرد متوسط Old و Snake Eyes کاهش پیدا کرد

دو فیلم «پیر» (Old) استودیوی یونیورسال و «چشمان مار: خاستگاه جی‌.آی. جو» (Snake Eyes: G.I. Joe Origins) پارامونت، آخر هفته گذشته در بازارهای داخلی به ترتیب به فروش متوسط ۱۶.۵ و ۱۳.۳۵ میلیون دلاری رسیدند.

در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت نوع دلتای ویروس کرونا را مقصر دانست چرا که این دو عنوان از مخاطبین نمرات ضعیف C+ و B- را کسب کرده‌اند. در صورتی که این دو فیلم با واکنش مثبت خریداران بلیت مواجه می‌شدند و همزمان انتظارات و پیش‌بینی‌ها را برآورده نمی‌کردند، آنگاه می‌شد شیوع ویروس را تأثیرگذار شمرد.

اما این‌گونه نبود و بازار تابستان امسال ازنفس‌افتاده است، هرچند در سال‌های گذشته نیز در ماه‌های می تا ژوئن گاهی رکورد به وجود می‌آمد. حتی با وجود اینکه در لس‌آنجلس موارد ابتلا به کووید-۱۹ تا ۸۰ درصد نسبت به یک هفته قبل رشد کرده، پرفروش‌ترین بازار فیلم «پیر» یونیورسال با ۱.۲۲ میلیون دلار و «چشمان مار» همین منطقه بود.

در مجموع اکران دو فیلم استودیویی متوسط، نگرانی از نوع جدید ویروس کرونا، و اتخاذ روش‌های متفاوت برای اکران فیلم‌ها سبب کاهش ۲۵ درصدی فروش نسبت به یک هفته قبل شد. آخر هفته گذشته فیلم‌ها ۶۹ میلیون دلار فروختند در حالی که یک هفته قبل همه فیلم‌ها در مجموع به فروش ۹۱ میلیون دلاری رسیده بودند.

هفته گذشته با اکران «اسپیس جم: میراث جدید» (Space Jam: A New Legacy) و فروش ۳۱ میلیون دلاری آن روشن شد که مخاطبین حاضرند برای فیلمی که مشتاق دیدنش هستند بلیت خریداری کنند. این فروش در حالی رقم خود که برای این دنباله افتتاحیه ۲۰ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شد. «میراث جدید» آخر هفته گذشته با کاهش ۶۹ درصدی روبرو شد، فروش ۹.۵۶ میلیون دلاری را ثبت کرد و در رتبه چهارم قرار گرفت. این فیلم بدون هزینه‌ای اضافه در اختیار مشترکین شبکه اچ‌بی‌او مکس قرار گرفته است.

«بیوه سیاه» (Black Widow) مارول و دیزنی نیز که همزمان با اکران در سالن‌های سینما با قیمت ۳۰ دلار در دیزنی+ عرضه شده، آخر هفته گذشته با کاهش ۵۵ درصدی فروش در سومین هفته اکران، ۱۱.۶ میلیون دلار بلیت فروشی کرد و جایگاه سوم را از آن خود کرد.

فیلم «پیر» به کارگردانی «ام. نایت شیامالان» از مخاطبین «کام‌اسکور» امتیاز ۶۱ درصد دریافت کرده و ۳۷ درصد خریداران بلیت دیدن فیلم را به دیگران توصیه می‌کنند. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۵۲ درصد دریافت کرده و ششمین فیلم کارگردان است که در صدر جدول فروش قرار می‌گیرد.

یکی از مشکلات بازاریابی فیلم‌های شیامالان این است که گره داستانی غافلگیر‌کننده آثار او را نمی‌توان در تریلرها نشان داد. فیلم «بازدید» (The Visit) این کارگردان در افتتاحیه ۲۵.۴ میلیون دلار و «شکاف» (Split) او ۴۰ میلیون دلار در اولین هفته نمایش فروخته بودند.

پارامونت در مورد «چشمان مار» و ناکامی آن باید به این پرسش پاسخ دهد که چرا مخاطبین باید به ریبوت یک اسپین-آف ۱۱۰ میلیون دلاری اهمیت دهند؟ استودیوها در صورتی که قصد تولید چنین پروژه‌هایی دارند، همچون مارول چاره‌ای جز جذب تمامی انواع مخاطبین ندارند و نباید تنها گروه خاصی را راضی کنند. «جی.‌آی. جو» در دهه ۱۹۸۰ تنها اسباب بازی سریال نبود و داستانی طولانی برای آن در کتاب‌های کامیک مارول روایت شده بود. در روزهای منتهی به آخر هفته مخاطبین واکنش‌هایی مثبت و منفی به «چشمان مار» نشان دادند.

حدود شصت درصد از مخاطبین «چشمان مار» مرد و ۵۱ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. نزدیک به ۴۰ درصد از خریداران بلیت این فیلم نیز اروپایی تبار، ۱۸ درصد آفریقایی تبار، ۱۲ درصد آسیایی تبار و ۲۵ درصد لاتین تبار بوده‌اند. تیزرهای تلویزیونی «چشمان مار» در شبکه‌های ان‌بی‌سی، ای‌بی‌سی، ادالت سوییم، ای‌اس‌پی‌ان و اف‌اکس روی ایر رفتند. این فیلم دارای ۱۲۶ میلیون دنبال‌کننده و بازدید در شبکه‌های اجتماعی بود و ۱۷ ویدیوی آن در یوتیوب ۵۷.۳ میلیون بیننده داشتند. یونیورسال در بخش‌هایی از آمریکا این فیلم را به مناسبت آغاز کامیک-کان به صورت رایگان اکران کرد.

فیلم «پیر» دارای ۵۲ درصد مخاطب مرد، ۶۲ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، و ۵۶ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ ساله بود. حدود ۴۳ درصد از خریداران بلیت این فیلم با بازی «گائل گارسیا برنال» و «الکس وولف» نیز اروپایی تبار، ۲۶ درصد لاتین تبار، ۱۸ درصد آفریقایی تبار، و ۹ درصد آسیایی تبار بودند. پرفروش‌ترین بازارهای داخلی این فیلم نیز لس‌آنجلس، نیویورک سیتی، دالاس، فینیکس و سان فرانسیسکو بودند.

در گزارش «آی‌اسپات» آمده است که یونیورسال تیزرهای تلویزیونی «پیر» را در شبکه‌های ای‌بی‌سی، سی‌بی‌اس، ان‌بی‌سی و ای‌اس‌پی‌ان و تله‌موندو و در حین پخش مسابقات ان‌بی‌ای و سریال «نظم و قانون» پخش کرده است. «رلیش‌میکس» گزارش داده است که واکنش مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی به این فیلم متمایل به مثبت بوده و فیلم با «مکانی آرام» و «احضار» مقایسه می‌شده است. شمار بازدیدها و دنبال‌کنندگان مرتبط با این عنوان نیز به ۱۱۳.۲ میلیون می‌رسد. یونیورسال گزارش داده است که تیزر فیلم در مسابقه سوپر بول نزدیک به ۱۰۰ میلیون بیننده داشته است.

فیلم «جو بل» (Joe Bell) استودیوی سولستیس و رودساید با بازی «مارک والبرگ» که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۳۸ درصد دریافت کرده، در سه روز اول اکران در ۱۰۹۴ سالن سینما در ۱۷۱ بازار داخلی به فروش ۷۰۷ هزار دلاری رسیده است. حدود ۷۶ درصد مخاطبین این فیلم بالاتر از ۲۵ ساله و ۵۶ درصد بالاتر از ۳۵ ساله بوده‌اند. بیش از ۶۰ درصد خریداران بلیت این فیلم درام نیز اروپایی تبار، ۲۴ درصد لاتین تبار، ۸ درصد آفریقایی تبار و ۸ درصد آسیایی تبار بودند.

هفته گذشته فیلم «سریع و خشمگین ۹» (F9) در بازارهای جهانی از فروش ۶۰۰ میلیون دلاری و «بیوه سیاه» از فروش جهانی ۳۰۰ میلیون دلاری عبور کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید