news-background
news-background

نویسنده سریال Alien: داستان در مورد شخصیت ریپلی نیست

 

«نوآح هالی» می‌گوید داستان سریال تلویزیونی «بیگانه» برای اولین بار به زمین خواهد آمد.

 

دیزنی دسامبر گذشته تأیید کرد که سریال تلویزیونی «بیگانه» (Alien) را با همکاری «نوآح هالی» نویسنده سریال‌های «فارگو» (Fargo) و «لژیون» (Legion) در دست ساخت دارد. این نویسنده پیش‌تر وعده داده بود که داستان سریال روی زمین روی می‌دهد، در حالی که نسخه‌های سینمایی چندگانه داستان‌هایی در یک سیاره دوردست روایت می‌کردند. او حالا در مصاحبه جدیدی با مجله «ونتی فر» جزئیات بیشتری از سریال فاش کرده است.

هالی می‌گوید: «چند فیلمنامه را نوشته‌ام، دو قسمت اول را، و می‌خواهیم بهار آینده فیلمبرداری‌شان کنیم. وقتی کاری با این میزان از جلوه‌های ویژه داشته باشید، باید مقدمه‌چینی زیادی کنید. چیزی که به‌شدت خوشایند است صنعت فیلمسازی پس از یک سال وقفه سعی می‌کند دو سال پروژه را در یک سال جای دهد. بنابراین سخت می‌توان به این سیاره نگاه کرد و گفت تا شش ماه آینده کجا قرار دارید. همه در تلاشند زمان از دست رفته را جبران کنند.»

هالی در ادامه تأیید می‌کند که سریال «بیگانه» پروژه بعدی او است، به این معنا که فصل پنجم و احتمالی «فارگو» تا مدتی ساخته نخواهد شد. این نویسنده بی‌آنکه جزئیاتی از قصه فاش کند، تأیید می‌کند که سریال «بیگانه» هیچ ارتباطی با شخصیت «ریپلی» که در فیلم‌ها «سیگورنی ویور» نقش آن را بازی کرد ندارد.

هالی می‌گوید: «داستان در مورد ریپلی نیست. یکی از بهترین شخصیت‌های تاریخ سینماست و به نظر من داستانش به شکلی بی‌نقص روایت شده، و من نمی‌خواهم خرابش کنم. داستان سریال روی زمین است. داستان‌های «بیگانه» همیشه در فضایی بسته‌اند... گرفتار در یک زندان، گرفتار در یک سفینه فضایی. فکر کردم جالب خواهد بود اگر کمی فضا را بازتر کنیم تا تهدید اینکه «چه خواهد شد اگر درون این فضا نباشید؟» بی‌درنگ‌تر شود.»

به اعتقاد این نویسنده، اگر فیلم‌های «بیگانه» در مورد «افرادی باشند که برای انجام کارهای کثیف مأمور شده‌اند»، آنگاه، این سریال «خواهید دید که چه افرادی آن‌ها را مأمور می‌کنند.»

هالی اضافه می‌کند: «خواهید دید که چه می‌شود اگر آن بی‌عدالتی که امروز با آن دست به گریبانیم از بین نرود. اگر ما به عنوان یک جامعه نتوانیم راهی برای یاری رساندن به یکدیگر و توزیع ثروت پیدا کنیم، آنگاه چه بلایی سر ما می‌آید؟ شخصیت «سیگورنی ویور» جمله‌ای عالی خطاب به «پل رایزر» دارد: «نمی‌دانم کدام گونه جانوری از همه بدتر است. اما آن‌ها دست کم برای یک درصد یکدیگر را نابود نمی‌کنند.»»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید