news-background
news-background

۱۰ صحنه جذاب درباره دونات به بهانه روز دونات

 

روز دونات اولین بار در سال ۱۹۳۸ توسط ارتش نجات شیکاگو برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بزرگداشت فروشندگان این شیرینی خوشمزه و جذاب پس از دوران جنگ جهانی اول به وجود آمد. البته پس از گذشت سال‌ها، این روز همچنان توسط بسیاری در دنیا به‌خصوص آمریکا جشن گرفته می‌شود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

 

 

غلاف تمام فلزی ۱۹۸۷ Full Metal Jacket

«آر. لی ارمی» فقید تنها کسی بود که می‌توانست دونات را به بهترین ابزار محرک در صحنه حساس فیلم جنگی «استنلی کوبریک» تبدیل کند. «غلاف تمام فلزی» در زمان انتشار با تحسین منتقدان مواجه شد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های منتقد جنگ، بی‌رحمی و آسیب‌های دائمی آن بر سربازان ارتش آمریکا شناخته می‌شود.

   

جهان وین ۱۹۹۲ Wayne's World

متأسفانه فروشگاه دونات استن میکیتا واقعی نیست، البته پیدا کردن اتاقی که در آن آدم‌ها مشغول تمرین نظامی مثل فیلم‌های «جیمز باند» باشند در دنیای واقعی تقریباً غیرممکن است. فیلم «جهان وین» با اکرانی موفق مورد استقبال بیننده‌ها و منتقدان قرار گرفت و دهمین فیلم پرفروش سال ۱۹۹۲ شد.

   

شب‌های عیاشی ۱۹۹۷ Boogie Nights

«پل توماس اندرسن» صحنه دونات فروشی فیلم «شب‌های عیاشی» را با ذکاوت تمام به تصویر می‌کشد. حرکت دوربین در میان قفسه‌های دونات، رنگارنگ و شیرین، و ترکیب آن با خوش‌رویی فروشنده پارادوکسی شکه کننده برای بیننده‌ای ایجاد می‌کند که در صحنه بعد شاهد پاشیده شدن خون و مغز در همه جای مغازه است. «شب‌های عیاشی» اقتباسی از فیلم کوتاهی است که «اندرسون» در دبیرستان نوشت و کارگردانی کرد که خود اقتباسی از مستندهای «درمانده: جان سی هلمز» و «داستان واقعی» بود.

   

ون وایلدر ۲۰۰۲ Van Wilder

این صحنه از فیلم کمدی «ون وایلدر» احتمالاً بسیاری را از خوردن اکلیر منصرف می‌کند اما در عین حال بسیاری را نیز می‌خنداند. این فیلم پس از انتشار نظرات خوبی از سوی منتقدان دریافت نکرد اما به دلیل استقبال بینندگان، قسمت دوم آن در سال ۲۰۰۶ ساخته شد.

     

داج بال: داستان یک بازنده واقعی ۲۰۰۴ DodgeBall: A True Underdog Story

«یه گاز کوچولو ضرری نداره.» هر کسی نمی‌تواند مانند «بن استیلر» رژیم‌های غذایی سخت را رعایت کند، بالاخره دونات‌های خوشمزه سرسخت‌ترین انسان را نیز سست می‌کنند. فیلم «داج بال» به کارگردانی «راوسون مارشال تربر» با داستان منحصر به فردش نظرات مثبت بسیاری از سوی منتقدان و بینندگان دریافت کرد.

   

تبدیل شوندگان ۲۰۰۷ Transformers

چه راهی خوشمزه‌تر از خوردن یک بشقاب دونات برای اثبات بی‌گناهی وجود دارد. بسیاری معتقدند این صحنه از فیلم «تبدیل شوندگان ۱» بهترین صحنه فیلم است. فیلم «تبدیل شوندگان» با صحنه‌های جذاب اکشن و کاربرد هوشمندانه هوش مصنوعی بالاترین فروش گیشه سال ۲۰۰۷ در شمال آمریکا را به دست آورد.

   

جک و جیل ۲۰۱۱ Jack and Jill

«دانکچینو» احتمالاً دردناک‌ترین ۳۰ ثانیه‌ای است که «آل پاچینو» تاکنون بازی کرده است. چه کسی می‌توانست تصور کند که بازیگری که نقش «مایکل کورلئونه» را بازی کرده است حتی برای شوخی اسم خود را به «دانک» تغییر دهد و این تبلیغ غیرقابل باور را در لباس سه تیکه با طرح دونات بازی کند.

     

مرد آهنی ۲ ۲۰۱۰ Iron Man 2

رندی دونات یک قنادی مشهور و یکی از بناهای برجسته لس آنجلس است اما آیا می‌دانستید این مکان محل تولد «انتقام جویان» است؟ «تونی استارک» در هر کاری حتی در خوردن دونات منحصر به فرد است.

     

زوتوپیا ۲۰۱۶ Zootopia

از بین همه صحنه‌های خلاقانه «زوتوپیا»، صحنه هیجان‌انگیز و خنده‌دار دستگیری دزدی در شهر موش‌ها توسط افسر «هاپس» به خاطر شجاعت دوناتی او بسیار خاطره‌انگیز است. هیچ آرمان شهری بدون دونات کامل نمی‌شود.

 

سیمپسون‌ها: خانه درختی وحشت ۴ ۱۹۹۳ The Simpsons: Treehouse of Horror IV

اگر از ۹ صحنه بالا به اندازه کافی لذت نبردید بفرمایید، با «سیمپسون‌ها: خانه درختی وحشت» همه دونات‌های دنیا از آن شما. «سیمپسون‌ها» یکی از جنجالی‌ترین سریال‌های انیمیشنی آمریکایی است که از سال ۱۹۸۹ تاکنون در حال پخش است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۰۶

قشنگ بود، ولی چطور میشه صحبت از دونات باشه و یادی از دکستر نشه؟ ????

نمایش اسپویل
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۱۸

چه جالب!??

نمایش اسپویل