news-background
news-background

«مهر نهایی بر ژانر زامبی»؛ فیلم ساخته نشده Twilight of the Dead «جورج رومرو» به تولید می‌رسد

«طلوع مردگان» (Twilight of the Dead) که قرار بود بخش پایان مجموعه فیلم‌های زامبی «جورج ای. رومرو» باشد، چهار سال پس از درگذشت کارگردان به تولید می‌رسد. رومرو در زمان مرگش در سال ۲۰۱۷ در حال پشت سر گذاشتن مراحل پیش‌تولید این پروژه بود. «سوزان رومرو» همسر این فیلمساز از آن زمان تاکنون بر روی فیلمنامه «طلوع مردگان» کار می‌کرده و حالا امیدوار است که کارگردانی برای فیلم پیدا کند. چندگانه زامبی رومرو در سال ۱۹۶۸ با «شب مردگان زنده» (Night of the Living Dead) آغاز شد.

«جورج ای. رومرو» در طول حیاتش شش فیلم در این چندگانه تولید کرد. کیفیت این فیلم‌ها متغیر است اما همه آن‌ها تأثیر انکارناپذیر بر فیلمسازان ژانر وحشت داشتند. حالا به سیاق «مردگان» فیلم، به نظر می‌رسد که این چندگانه آماده فیلمبرداری شده باشد. «هالیوود ریپورتر» گزارش می‌دهد که رومرو پیش از درگذشتش در حال کار بر روی «طلوع مردگان» به صورت محرمانه بوده است.

در پی درگذشت رومرو، همسرش سوزان با فیلمنامه‌نویسان همکاری کرد تا متن «طلوع مردگان» را تکمیل کند. او حالا آماده ملاقات با کارگردانان شده تا فیلم را وارد مرحله تولید کند. در گزارش «هالیوود ریپورتر» آمده است که فیلم پایان‌بخش چندگانه زامبی رومرو خواهد بود و داستانی در «یک دنیای ویران» روایت می‌کند. «زندگی از میان رفته. اما شاید هنوز امیدی برای بشر باقی مانده باشد.»

«جورج ای. رومرو» فیلمنامه «طلوع مردگان» را با همکاری «پائولو زلاتی» به نگارش درآورده بود. پس از درگذشت کارگردان، زلاتو از سوزان درخواست کرده بود که کار بر روی متن را ادامه دهد. سوزان موافقت می‌کند و زلاتی با نویسندگانی چون «جو نتر» و «رابرت ال. لوکاس» فیلمنامه را می‌نویسد. این پروژه دنباله مستقیمی است برای «سرزمین مردگان» (Land of the Dead) به این معنا که «خاطرات مردگان» (Diary of the Dead) و «بقای مردگان» (Survival of the Dead) را نادیده می‌گیرد.

«خاطرات مردگان» عملاً ریبوتی برای «شب مردگان زنده» است، بنابراین منطقی است که آن فیلم و «بقای مردگان» برای پیشبرد داستان نادیده گرفته شوند. در فیلم «سرزمین مردگان»، یکی از زامبی‌ها با نام مستعار «بیگ ددی» به تکامل می‌رسد و ذهنی هوشمندتر پیدا می‌کند. زلاتی در این خصوص می‌گوید: «در پایان «سرزمین مردگان» زامبی‌ها به کجا می‌روند؟ بر کسی پوشیده نیست که «خاطرات مردگان» و «بقای مردگان» پایانی که برای چندگانه در نظر گرفته شده بود را ترسیم نکردند و جورج این را به خوبی می‌دانست. «طلوع مردگان» وداع او با ژانری بود که پدید آورد و می‌خواست با فیلمی قدرتمندانه کنار بکشد.»

«سوزان رومرو» اضافه می‌کند: «می‌توانم صد در صد بگویم که جورج از دیدن ادامه چندگانه خوشحال می‌شد. او می‌خواست این فیلم مهر نهایی بر ژانر زامبی باشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید