news-background
news-background

اولین تریلر Annette: فیلم موزیکال «لئوس کاراکس» با بازی «آدام درایور» جشنواره کن را افتتاح می‌کند

«موتورهای مقدس» آخرین فیلم بلند «لئوس کاراکس» فرانسوی هم در سال ۲۰۱۲ جشنواره‌ی کن را افتتاح کرده بود.

 

موزیکال «آنت» (Annette) اثر جدید «لئوس کاراکس» جشنواره‌ی فیلم کن ۲۰۲۱ را افتتاح خواهد کرد و برای نخل طلا رقابت می‌کند. کاراکس فرانسوی آخرین فیلم بلندش «موتورهای مقدس» (Holy Motors) را نیز در سال ۲۰۱۲ به کن برده بود. فیلم «آنت» قرار بود در جشنواره‌ی کن ۲۰۲۰ اکران شود اما پاندمی آن رویداد را لغو کرد.

«پی‌یر لسکور» رئیس جشنواره‌ی کن می‌گوید: «هر فیلمی از لئوس کاراکس یک رویداد سینمایی است. و این فیلم آنچه نوید می‌دهد را تحویل می‌دهد. «آنت» موهبتی است عاشقان سینما، موسیقی و فرهنگ امیدوار بودند ببینند، فیلمی که در طول سال گذشته مشتاق دیدنش بودیم.»

«تی‌یری فرمو» مدیر دیگر جشنواره اضافه می‌کند: «نمی‌شد تجدید دیداری زیباتر از این با سینما و پرده‌ی نقره‌ای در کاخ جشنواره را تصور کرد جایی که فیلم‌ها شکوه خود را ثابت می‌کنند. سینمای کاراکس تجلی این حرکات نیرومند است، این کیمیاگری اسرارآمیز که راز مدرنیته و ابدیت سینما را می‌سازد.»

«آدام درایور» در فیلم «آنت» نقش یک استند-آپ کمدین و «ماریون کوتیار» نقش همسر او، یک خواننده‌ی اپرای معروف را بازی کرده‌اند. زندگی باشکوه آن‌ها با به دنیا آمدن دخترشان «آنت» چرخشی غیرمنتظره پیدا می‌کند. دیگر بازیگر فیلم «سایمون هلبرگ» از سریال «تئوری بیگ بنگ» (The Big Bang Theory) است و کار خلق موسیقی اریجنال فیلم به گروه «اسپارکس» سپرده شده.

در بخشی از بیانیه‌ی جشنواره‌ی کن آمده است که برگزارکنندگان مصمم‌اند این دوره را پس از رفع محدودیت‌ها در اروپا از ماه می، مانند سال‌های گذشته برگزار کنند.

«آنت» اولین فیلمی است که به صورت رسمی برای کن ۲۰۲۱ معرفی می‌شود. انتظار می‌رود دیگر فیلم‌های تأخیرخورده فستیوال سال گذشته از جمله «فرنچ دیسپچ» (The French Dispatch) به کارگردانی «وس اندرسون» امسال برای اولین بار در کن روی پرده بروند.

جشنواره کن ۲۰۲۱ قرار است از ۶ تا ۱۷ ژوئیه برگزار شود. فهرست فیلم‌های پذیرفته شده در ماه می منتشر خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۲۲:۴۴

علاقه کاراکس به سبز همچنان پا برجاست.

نمایش اسپویل