news-background
news-background

«بندکیت کامبربچ» پس از بازی در فیلم Mauritanian از «جو بایدن» خواست زندان گوانتانامو را ببندد: «نباید جایی در دنیای ما داشته باشد»

 

فیلم «موریتانیایی» با بازی کامبربچ نامزد پنج جایزه‌ی بفتا است.

 

«بندیکت کامبربچ» در مصاحبه با «ایندیپندنت» از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواست تا زندان گوانتانامو بی را ببندد. کامبربچ بازیگر و تهیه‌کننده‌ی فیلم «موریتانیایی» (The Mauritanian) به کارگردانی «کوین مک‌دونالد» است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فیلم داستانی واقعی در مورد «محمدو ولد الصلاحی» بازگو می‌کند که توسط دولت ایالات متحده دستگیر شد و بدون اینکه محاکمه شود چهارده سال زندانی بود. الصلاحی در راه آزادی از دو وکیل مدافع به نام‌های «نانسی هالندر» و «تری دانکن» با بازی «جودی فاستر» و «شیلین وودلی» و یک دادستان نظامی به نام «ستوان استوارت کوچ» با بازی «بندیکت کامبربچ» کمک می‌گیرد.

کامبربچ در پاسخ به این پرسش که آیا امیدوار است بایدن زندان گوانتانامو را تعطیل کند یا نه می‌گوید:‌ «امیدوارم؟ از او تقاضا می‌کنم. خرج بسیار زیادی دارد. پرخرج‌ترین زندان روی زمین است. و نتیجه‌اش چیست؟ تعقیب‌های قانونی به کجا رسیدند؟ این فقط رویکرد به‌شدت اقتصادی به آن است، جواب نمی‌دهد.»

کامبربچ ادامه می‌دهد: «و بعد مشکل حقوق بشر را دارید. یک گل به خودی ظالمانه است، به نظر من حبس کردن افراد به‌واسطه‌ی استرداد عجیب مجرمین، شکنجه‌ و اعتراف گرفتن از آن‌ها و سپس استفاده از برای جریان دادرسی... واقعاً خطرناک و غیرضروری است، و جای به‌فایده‌ای است، و به نظر من به اندازه‌ی کافی انسان در آن‌جا رنج کشیده.»

دولت بایدن فوریه گذشته اعلام کرد که «قصد و هدف» آن‌ها این است که زندان گوانتانامو را در پایان دوره‌ی چهار ساله‌ی ریاست جمهوری تعطیل کند. این زندان در سال ۲۰۰۲ توسط دولت «جرج دابلیو. بوش» ساخته شد. در دوران «باراک اوباما»، شمار زندانیان گوانتانامو از ۲۴۵ به ۴۱ کاهش پیدا کرد. «دونالد ترامپ» با امضای یک فرمان اجرایی در ژانویه سال ۲۰۱۸ دستور داد که این زندان برای همیشه باز بماند.

کامبربچ در مصاحبه با «ایندیپندنت» می‌گوید ترس منجر به ایجاد زندان را درک می‌‌کند: «[سرویس اطلاعاتی ایالات متحده] برای جلوگیری از دومین حمله‌ی تروریستی [پس از ۱۱ سپتامبر] تحت فشار زیادی بود.» او اضافه می‌کند: «اما به نظر من، ما از آن واکنش فاصله‌ی زیادی گرفته‌ایم، و می‌توانیم اعتبارش را زیر سؤال ببریم. قویاً احساس می‌کنم که گوانتانامو نباید جایی در دنیای ما داشته باشد.»

فیلم «موریتانیایی» امسال نامزد دریافت پنج جایزه‌ی بفتا از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلم بریتانیایی است. «جودی فاستر» برای بازی در این درام برنده‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد، در حالی که «طاهر رحیم» در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد بود. این فیلم در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید