news-background
news-background

تریلر Profile: داستان واقعی ژورنالیستی در ظاهر یک جهادگرا

 

فیلم «پروفایل» (Profile) که از کتاب غیرداستانی «در ظاهر یک جهادگرا» (In the Skin of a Jihadist) الهام گرفته شده، داستان واقعی عضویت در داعش را روایت می‌کند. این فیلم در فرمت اسکرین‌لایف ساخته، و مانند «جستجو» (Searching) دنیای آن تنها صفحات نمایش مجازی تشکیل شده است. «تیمور بکمامبتوف» که «تحت تعقیب» (Wanted) را در کارنامه دارد، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی این فیلم است. او یکی از تهیه‌کنندگان «جستجو» نیز بود اما برای «پروفایل» خود بر روی صندلی کارگردانی نشسته است. داستان «پروفایل» در مورد یک ژورنالیست بریتانیایی است که سعی می‌کند یک تروریست تازه‌کار را از طریق شبکه‌های اجتماعی به دام اندازد.

«تیمور بکمامبتوف» فیلمساز قزاق-روس، فیلم «پروفایل» را در سال ۲۰۱۸ به اتمام رساند و در جشنواره‌ی بین‌المللی برلین اکران کرد. اما پاندمی کووید و دیگر مشکلات، مانع پخش فیلم شده بودند.

«بریت پولتون»، «اولگا خارینا» و بکمامبتوف نویسندگان فیلمنامه بوده‌اند. «ولین کین» ایرلندی در نقش ژورنالیست بریتانیایی، «شهزاد لطیف» در نقش تروریست تازه‌کار ظاهر شده‌اند.

«جستجو» با بازی «جان چو» فیلمی موفق از آب درآمد، اما این به معنای تضمین فروش «پروفایل» نخواهد بود. با این حال «در ظاهر یک جهادگرا» به نوشته‌ی «آنا ارل» که تحقیقات نویسنده در مورد استخدام یک زن جوان توسط داعش را دنبال می‌کند، یک کتاب پرفروش است. ارل در حال حاضر تحت محافظت پلیس زندگی می‌کند و نام خود را تغییر داده.

«پروفایل» ۱۴ می ۲۰۲۱ در سالن‌های سینمای آمریکا پخش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید