news-background
news-background

«مارک همیل» و کارگردان «لوگان» حاضر به تولید فیلم‌های جدیدشان در ایالت جورجیا نیستند

کارگردان «لوگان» در شبکه‌های اجتماعی به صراحت می‌نویسد: «هیچ فیلمی در ایالت جورجیا کارگردانی نخواهم کرد.»

 

«مارک همیل» ستاره‌ی فیلم‌های «جنگ ستارگان» (Star Wars) و «جیمز منگولد» کارگردان فیلم‌های «لوگان» (Logan) و «فورد علیه فراری» (Ford v Ferrari) از جمله ستارگان هالیوود هستند که تولید پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی در ایالت جورجیا را تحریم کرده‌اند. قانون جنجالی رأی‌گیری در این ایالت به اعتقاد بسیاری حقوق افراد را پایمال می‌کند. «برایان کمپ» فرماندار جمهوری‌خواه ۲۵ مارس لایحه‌ای را امضاء کرده است که محدودیت‌های شدیدی از جمله ممنوعیت پخش آب و غذا در صف رأی‌گیری و محدودیت صندوق‌های اخذ رأی را به رأی‌دهندگان تحمیل می‌کند.

این لایحه از سوی افرادی چون «جو بایدن» و «استیسی ایبرامز» که آن را «یادآور گذشته تلخ جورجیا» نامیده محکوم شده است. اما فیلمسازانی چون منگولد نیز وارد میدان شده و در شبکه‌های اجتماعی به این قانون اعتراض کرده‌اند. منگولد می‌نویسد: «من هیچ فیلمی در ایالت جورجیا کارگردانی نخواهم کرد.» در واکنش به این توییت منگولد، «فرانسوا اودوی» طراح صحنه‌ی فیلم‌های «لوگان» و «فورد علیه فراری» می‌نویسد: «من هیچ فیلمی در جورجیا طراحی نخواهم کرد.»

منگولد در توییت دیگری می‌نویسد: «جورجیا با پول مشاغل سینمایی را از ایالت‌های دیگری که به مردم اجازه‌ی رأی دادن می‌دهد به سرقت می‌برد. نمی‌خواهم در بازی آن‌ها نقشی داشته باشم. این ایالت با این «قوانین» جدید به‌شکل جبران‌ناپذیری قرمز [جمهوری‌خواه] خواهد شد.»

«مارک همیل» که توییت منگولد را دیده در واکنش به این پرسش که آیا در این تحریم به منگولد می‌پیوندد یا نه می‌گوید: «قطعاً! #فیلمبرداری در جورجیا بس است.»

این اولین بار نیست که سینماگران خواستار تحریم ایالت جورجیا شده‌اند. در سال ۲۰۱۹، لایحه‌ی جنجالی دیگری سبب شد که «رید مورانو»، «کریستین ویگ» و «کریستین واشون» تهیه‌کننده اعلام کنند فیلمی در این ایالت نمی‌سازند. در آن زمان اگرچه استودیوهای بزرگ با بیانیه‌هایی به لایحه معترض شدند و وارنرمیدیا و نت‌فلیکس گفتند که در مورد سرمایه‌گذاری در جورجیا «تجدید نظر» می‌کنند، اما هیچ پروژه‌ی بزرگی این ایالت را تحریم نکرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید