news-background
news-background

«هیو جکمن» از «لی دنیلز» خواسته بود فیلم Wolverine را بسازد

دنیلز ملاقات برای مطرح کردن ایده‌ی «ولورین» را «بدترین جلسه‌ی زندگی‌» خود خوانده است.

 

استودیوهای هالیوود سابقه‌ی جذب فیلمسازان مستقل برای تولید بلاک‌باسترهای پرخرج را دارند. «کالین ترورو» ابتدا «امنيت تضمین شده نیست» (Safety Not Guaranteed) را ساخت و سپس برای کارگردانی «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) انتخاب شد، یا «جان واتس» از «ماشین پلیس» (Cop Car) به صندلی کارگردانی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) رسید. «لی دنیلز» نیز می‌توانست چنین سرنوشتی پیدا کند. او اخیراً در مصاحبه با «کلایدر» فاش کرده است که ایده‌ی ساخت یک فیلم «ولورین» را به استودیوی فاکس قرن بیستم داده، آن هم به درخواست «هیو جکمن» بازیگر نقش «ولورین». علاقه‌ی جکمن به فیلم «گران‌بها» (Precious) به کارگردانی دنیلز سبب شده که او این کارگردان را انتخاب کند.

دنیلز می‌گوید: «بازیگران زیادی با من تماس گرفتند. به یاد می‌آورم که پس از فیلم «گران‌بها»، «هیو جکمن» با من تماس گرفت و از من خواست که یک فیلم «ولورین» بسازم. او مرا به استودیوی فاکس فرستاد، فکر می‌کنم همان‌جایی باشد که این فیلم‌ها را می‌سازند. من تا آن زمان هیچ‌وقت فیلم استودیویی نساخته بودم و آن ملاقات فاجعه‌بار از آب درآمد.»

دنیلز در ادامه می‌گوید: «به معنای واقعی کلمه کنار کشیدم... بله در فاکس بود چون کنار کشیدم و پس از جلسه به کی‌اف‌سی رفتم و یک پک کامل را خوردم. بدترین جلسه‌ی عمرم بود. نمی‌دانم جکمن چطور از فیلم «گران‌بها» به «وولورین» رسیده، اما عاشقش هستم و تا امروز یکی از دوستانم باقی مانده... [ایده را] مطرح کردم. مطرح کردم و یک راست از اتاق بیرون آمدم.»

فیلم «گران‌بها» یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های مستقل سال ۲۰۰۹ بود که در جشنواره‌ی ساندنس اکران شد و جایزه‌ی مخاطبین را کسب کرد. این فیلم با بودجه‌ی ۱۰ میلیون دلاری تولید شده بود و ۶۳ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. دنیلز با این فیلم شش نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را کسب کرد. او دومین فیلمساز سیاه‌پوستی بود که در بخش بهترین کارگردانی نامزد اسکار می‌شد. پس از آن فیلم، «استیو مک‌کویین» با «۱۲ سال بردگی»، «بری جنکینز» با «مهتاب»، «جوردن پیل» با «برو بیرون» و «اسپایک لی» با «بلکککلنزمن» دیگر فیلمسازان آفریقایی تباری بودند که نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را به دست آوردند.

در همان سالی که «گران‌بها» روی پرده رفت، جکمن در «خاستگاه اکس-من: ولورین» (X-Men Origins: Wolverine) ظاهر شد، بنابراین منطقی بود که او تمایل داشته باشد با دنیلز جان تازه‌ای به چندگانه‌ی «اکس-من» ببخشد. در سال ۲۰۱۳ «جیمز منگولد» فیلم «ولورین» (The Wolverine) را کارگردانی کرد.

دنیلز امسال فیلم تحسین‌شده‌ی دیگری تحت عنوان «ایالات متحده علیه بیلی هالیدی» (The United States vs. Billie Holiday) ساخته که اخیراً از هولو پخش شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید