news-background
news-background

«اسپایک لی» مستند ۱۱ سپتامبر را برای HBO می‌سازد؛ واکنش لی به عدم وجود رأی‌دهنده آفریقایی تبار در گلدن گلوب

آخرین پروژه‌ی «اسپایک لی» زندگی در ۲۰ سال اخیر نیویورک را شرح خواهد داد.

«اسپایک لی» در مستند جدیدی برای شبکه‌ی HBO نگاهی عمیق می‌اندازد به دو دهه زندگی در نیویورک پس از وقایع تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱. دوشنبه این هفته HBO اعلام کرد که لی یک سریال مستند (NYC EPICENTERS 9/11→2021½) تولید و کارگردانی خواهد کرد که زندگی، مرگ و بقا در شهر نیویورک در طول ۲۰ سال اخیر را شرح می‌دهد. این مستند چند اپیزودی نگاهی نو می‌اندازد به شهروندان نیویورکی که پس از آن حادثه‌ی تروریستی از یادنرفتنی زندگی خود را بازسازی می‌کنند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

لی در مورد این سریال مستند می‌گوید: «به عنوان یکی نیویورکی که خونش نارنجی و آبی است (رنگ‌های شهر نیویورک)، افتخار می‌کنم که «بند اسپایک لی» در مورد نحوه‌ی مواجه من/ما با ۱۱ سپتامبر و کووید-۱۹ می‌سازم. ما با بیش از ۲۰۰ مصاحبه، بررسی کرده‌ایم که چرا نیویورک سیتی یکی از بزرگ‌ترین شهرها روی زمین خداست و نیز شهروندانش از نژادهای مختلف‌اند. در طول قرن‌های گذشته کارشناسان و نفرت‌پراکنان ادعا کرده‌اند که نیویورک سیتی مرده است و گندیده، اما ثابت شده که آن‌ها در اشتباه بوده‌اند. اگر بر روی نیویورک قمار کنید بازنده خواهید شد. و این حقیقت است، حقیقت. مراقب خودتان باشید. با آرزوی آرامش و ابراز عشق.»

لی اخیراً نمایش «یوتوپیای آمریکایی» (American Utopia) را نیز برای HBO کارگردانی کرده و در حین پاندمی فیلم کوتاهی در مورد شهر نیویورک ساخته است.

این فیلمساز که به‌تازگی «۵ هم‌خون» (Da 5 Bloods) را در نت‌فلیکس داشته، به حواشی پیرامون عدم وجود رأی‌دهنده آفریقایی تبار در «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» که گلدن گلوب را برگزار می‌کند واکنش نشان داده است. او با انتشار بیانیه‌ای از طریق «ورایتی» این اتحادیه را ملزم کرده هرچه زودتر «چند خواهر و برادر» آفریقایی تبار را به رأی‌دهندگان اضافه کنند.

لی می‌نویسد: «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به روشنی کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. با این حال، باعث افتخار بود که فرزندان ما سشل و جکسون به عنوان سفیران گلدن گلوب معرفی شدند. امیدوارم که اتحادیه بداند که برای قابل‌درک ماندن باید تنوع نژادی اعضایش را رعایت کند. چند خواهر و برادر [آفریقایی تبار] وارد اسامی کنید. وقت‌تان رو به اتمام است!»

علاوه بر لی بسیاری از سلبریتی‌های هالیوود از جمله «کری واشینگتن»، «الن پومپئو»، «امبر تامبلین»، «ایمی شومر»، «شان هیز»، «سایمون پگ»، «بازی فیلیپس»، «داکوتا جانسون»، «آمریکا فررا»، «مارک داپلاس»، و «لورا درن» به اتحادیه معترض شده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید