news-background
news-background

«الیویا وایلد» از سیاست‌ «پست‌فطرت ممنوع» در محل فیلمبرداری پروژه‌هایش می‌گوید

 

وایلد دسامبر گذشته فاش کرده بود که «شایا لابوف» را به دلیل رفتارهای زننده‌اش از فیلم «نگران نباش عزیزم» اخراج کرده است.

 

«الیویا وایلد» سیاست «پست‌فطرت ممنوع» در محل فیلمبرداری پروژه‌هایش از جمله فیلم «نگران نباش عزیزم» (Don't Worry Darling) را شرح داده است. سپتامبر گذشته گزارش شد که «شایا لابوف» به علت نداشتن وقت کافی نقش خود در این فیلم را به «هری استایلز» داده است، اما وایلد در ماه دسامبر فاش کرد که رفتارهای لابوف پیش از شروع فیلمبرداری سبب شده او را اخراج کند. وایلد به‌تازگی در مجموعه مصاحبه‌های «کارگردان به کارگردان» ورایتی با «امرالد فنل» کارگردان «زن جوان آینده‌دار» (Promising Young Woman) به گفتگو نشسته و سیاست‌هایش در محل فیلمبرداری را شرح داده است.

وایلد می‌گوید: «یک نفر که بازیگر و کارگردانی شناخته‌شده در صنعت فیلمسازی است، توصیه‌ی وحشتناکی به من کرد که برای من مفید بود، زیرا می‌دانستم که باید بر خلاف آن عمل کنم. می‌گفتند: «ببین، برای اینکه در محل فیلمبرداری احترام به دست آوری، باید روزی سه بار وارد مشاجره شوی. سه مشاجره‌ی شدید که قدرت تو را تثبیت کند و به همه یادآور شود که رئیس چه کسی است، سلطه‌جو باش.» این خلاف روش من است. و به هیچ‌یک از این چیزها اعتقادی ندارم.»

وایلد ادامه می‌دهد:‌ «فکر می‌کنم بخشی از معیاری باشد که در طول ۱۰۰ سال گذشته شکل گرفته، این تصور که هنر فاخر باید با رنج و تشویش خلق شود.» او سپس اضافه می‌کند: «به نظر من اینکه بگویی: «ببین، می‌توانیم خوش‌رفتار باشیم و چند کار را با هم انجام دهیم.» به شکل منحصربه‌فردی از غریزه‌ی زنانه می‌آید. به این معنا نیست که همه باید معذب شوند و لازم باشد که دائماً جایگاهم را به شما یادآور شوم، زیرا فکر نمی‌کنم در حین تولید کسی فراموش کند که چه کسی رئیس است. در واقع سیستمی به‌شدت سلسه مراتبی است.»

وایلد که سابقه‌ی کارگردانی «بوک‌اسمارت» (Booksmart) را دارد می‌گوید: «سیاست پست‌فطرت ممنوع همه را در یک سطح قرار می‌دهد. به عنوان بازیگر سال‌ها دیده بودم که چگونه نظم سلسله مراتبی در محل فیلمبرداری بازیگران را به شکلی عجیب از عوامل دیگر جدا می‌کند... به نظر من بازیگران مشتاق باشند مثلاً وقتی دوربین را تنظیم می‌کنم بدانند چه اتفاقی در حال وقوع است. تغییر لنز چیست. اما این تصور که نباید مزاحم بازیگر شد و آن‌ها را جداسازی کرد و به آن‌ها نگاه نکرد به نظر همه را مضطرب می‌کند.»

لابوف از سوی «اف‌کی‌ای توییگز» دوست دختر سابقش به آزار جسمی و جنسی متهم شده است. او می‌گوید در حین رابطه با لابوف حتی اجازه نداشته به مردان دیگر نگاه کند. وایلد یکی از چندین شخصیت هالیوودی بود که از این بازیگر و خواننده حمایت کرد.

«فلورنس پیو» و «کریس پاین» از جمله دیگر بازیگران «نگران نباش عزیزم» خواهند بود.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید