news-background
news-background

«شایا لابوف» توسط دوست دختر سابقش به آزار جنسی و جسمی متهم شد

 

«اف‌کی‌ای‌ تویگز» خواننده و آهنگساز آمریکایی، «شیا لابوف» را به آزار جنسی و تحمیل آسیب عاطفی متهم کرد. این خواننده که دوست دختر سابق لابوف بوده، در لس‌آنجلس از این بازیگر شکایت کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در متن این دادخواست که به دست «ورایتی» رسیده آمده است: «شیا لابوف به زنان آسیب می‌زند. از آن‌ها استفاده و سوءاستفاده‌ی جسمی و روانی می‌کند. او خطرناک است.» در بخشی از این دادخواهی می‌آید که لابوف یکبار خواننده را می‌گیرد و به یک خودرو می‌کوبد و سعی می‌کند او را خفه کند، و حتی یکبار دیگر به روی خواننده اسلحه کشیده و به او گفته پیش‌تر سگ‌های آواره را می‌کشته، بنابراین می‌تواند آدمکش بودن را هم تمرین کند. لابوف تا این لحظه به این اتهامات واکنش نشان نداده است.

در بخش دیگری از دادخواست می‌آید: «لابوف تا مدت‌ها سعی داشت به عنوان یک «هنرمند آزاداندیش و عجیب عذری برای رفتارهای سزاوار سرزنش خود پیدا کند. هرچند سابقه‌ی رفتارهای خشونت‌آمیز او مستند است، بسیاری از رسانه‌ها با لابوف به عنوان یک هویت بی‌خطر و شوخ رفتار می‌کنند، و به همین علت او در تکرار چرخه‌ی بدرفتاری با زنان در طول سالیان گذشته موفق بوده. استثمار و حمله به زن مسئله‌ی مضحکی نیست.»

در این دادخواست ادعا شده است که «اف‌کی‌ای تویگز» با نام واقعی «تالیا بارنت» برای کمک به زنان دیگر از دوست پسر سابقش شکایت کرده است نه به دلایل مالی. این خواننده پس از پایان فیلمبرداری «پسر عزیز» (Honey Boy) با لابوف وارد یک رابطه‌ی پرآشوب شد.

«برایان فریدمن» وکیل مدعی می‌گوید او و موکلش سعی کرده‌اند این مسئله را به شکل خصوصی حل کنند «به شرطی که آقای لابوف بپذیرند دوره‌ی جدی و مداوم روان‌درمانی را بگذرانند.» این وکیل با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «با توجه به اینکه ایشان با دریافت مساعدت لازم موافقت نکردند، خانم بارنت این شکایت را تنظیم کردند تا لابوف به شکلی مشابه به دیگران آسیب وارد نسازد.»

در بخش دیگری از دادخواست آمده است: «به عبارت ساده، بی‌اعتنایی لابوف به سلامت و امنیت شرکای زندگی‌اش او را به خطری برای زنان در هر موقعیتی تبدیل می‌کند.»

وکیل بارنت می‌نویسد لابوف تهدید کرده است که خواننده را با ارسال پیام‌های متنی و اطلاعات دیگر شرم‌زده کند «[به این امید که] تالیا را از انجام اقدامات بیشتر بازدارد. تاکتیک‌های ایجاد رعب و وحشت لابوف جواب نمی‌دهد. او دیگر هیچ نفوذی روی تالیا ندارد.»

لابوف که در نوجوانی با «ایون استیونز» (Even Stevens) دیزنی به شهرت رسید، با فیلم‌هایی چون «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) و «ترنسفورمرها» (Transformers) و اخیراً «پسر عزیز» هم در میان مردم و هم منتقدین محبوبیت دارد.

این بازیگر ۳۴ ساله در سال ۲۰۱۵ نیز دچار حاشیه شد و ویدیویی از او درز کرد که در آن شنیده می‌شد خطاب به دوست دخترش «میا گاث» می‌گوید:‌ «اگر آنجا مانده بودم، می‌کشتمش.»

در دادخواست جدید ادعا شده است که رسیدگی به پرونده‌های حقوقی لابوف چندین مرتبه به دلیل ویژگی‌های هنری‌اش در صنعت سرگرمی لغو شده است. سپتامبر امسال، لابوف به سرقت و درگیری با یک مرد در ماه ژوئن متهم شد. در سال ۲۰۱۴ نیز او به علت مصرف مشروبات الکلی در مکان‌های عمومی در نیویورک بازداشت شده بود. پس از این حادثه، لابوف داوطلبانه درمان اعتیادش به الکل را آغاز کرد. در سال ۲۰۱۷ او در ساوانا ایالت جورجیا به اتهام مشابهی بازداشت شد. در آن زمان ویدیویی از این بازیگر درز کرد که در حین دستگیری اظهارات نژادپرستانه به زبان می‌آورد، اما بعد برای این رفتار عذرخواهی کرد.

«تالیا بارنت» به عنوان یک رقصنده به صنعت سرگرمی ورود کرد و در ویدیوهای «اد شیران»، «کایلی مینوگ» و «جسی جی.» دیده شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۴۳

خبرای سینمایی اکثرا همینه دیگه. یا خبر شکایت زنان از مردان یا ساخت فیلم ابرقهرمانی با محوریت زنان، یا حکمرانی زنان در فلان جوایز... ?

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۴۰

یه جورایی خوشحالم هالیوود داره از هم میپاشه. زیادی کیف میکردن حسودیم میشد

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۲۰

خطاب به مسئول محترم بخش «اخبار سینمای جهان» سایت 30nama؛ اخباری این‌چنینی چه منفعتی برای خواننده دارد؟ و آیا واقعاً در پهنه گیتی و در عالم سینمای جهان هیچ خبری جز اخبار روابط جنسی عدّه‌ای سیاهی‌لشگر هالیوود نیست؟ شاید «کلیک‌خور» این بخش برای شما از محتوا اهمّیتش بیشتر باشد امّا هر روز که سطح کیفی اخبار منتشره در بخش «اخبار سینمای جهان» پایین‌تر می‌آید از اعتبار این سایت کاسته می‌شود. کیفیّت و اعتبار یک سایت تخصّصی را متمایز بودنش از سایت‌های همه‌کس‌پسند و ممتاز بودن محتوایش تعیین می‌کند و دیری‌ست که درعوض اخبار سینمایی، اخبار جنسی در اینجا نشر می‌شود. آیا زمانش نرسیده فکری برای محتوای این بخش بکنید و آن را از بدل شدن به صفحه اخبار حوادث سخیف روزنامه‌های زرد کثیرالانتشار نجات دهید؟ در دنیا خبر سینمایی بسیار است امّا کسی که این بخش را اداره می‌کند گویا تنها به روابط خصوصی هالیوودی نظر دارد. حدّاقل در لابلای این اخبار مهوّع یکی دو خبری که واقعاً خبری از سینما به خواننده بدهد جا بدهید تا مخاطب گامی از منجلاب جنسی هالیوودی فاصله بگیرد. امیدوارم قدری از شتاب مماس شدن با سایت‌های دست چندم خبری بکاهید و اعتلای خود و سایتی این‌چنین پرمخاطب را مطمح نظر قرار دهید. سپاس

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲

دوست دخترش به آزار جنسی متهمش کرده :))))) جمله رو یبار با دقت بخونید :))) مثلا فرض کن ازدواج کنی و همسرت بره شکایت کنه ازت بگه این با من رابطه جنسی داره :))))))) خیلی دیگه این یارو سم بود :)))) اگه غریبه بود خیلی قابل درک و فهم بود ولی اینکه پارتنرت بره ازت شکایت کنه دیگه خیلیه :))

نمایش اسپویل
۲۹ آذر ۱۳۹۹ ۲۲:۱۷

با این منطق، اصولا خشونت خانگی نباید معنی داشته باشه. ولی آیا واقعا پیش نمیاد همسر کسی سال‌ها کتکش بزنه؟ کسانی که مورد آزار قرار می‌گیرند ممکنه اون‌قدر تحت فشار روانی باشند که فرار رو غیرممکن بدونن، یا به هر دلیل مجبور به ماندن باشن، یا به هر طریقی از لحاظ روانی پذیرفته باشن که کاری نمی‌تونن یا نباید بکنن. این مسائل نه مسائل جدیدین، نه ناشناخته؛ و توی خیلی از موارد خشونت خانگی به شکلی دیده می‌شن، مستقل از این که جنسیت فرد آزاردیده چی باشه یا حتی توانایی فیزیکی و روانیش خارج از اون رابطه در چه حد باشه. ذهن آدم‌ها و روابط انسانی این‌قدر که شما می‌گین سرراست نیست.

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹

رابطه‌رو میتونه تموم کنه همون اول کار. نه اینکه سه سال با طرف داخل رابطه بمونه و بعد بیاد بگه همه ی این سال ها بهم ازار میرسوند

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷

کجاش عجیبه؟ شما با هر فرد، چه در رابطه باشی چه نه، اگر اعمالی انجام بدی که مخالف میلش باشه، یا در اون موقعیت نخواد، اسمش می‌شه آزار. مگه یک همسر ممکن نیست خودشو به زور به همسرش تحمیل کنه؟ کجای این خنده‌داره؟

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶

چقد ما مردا ترسناکیم ‌. هرچی جنایت و بدبختیه زیر سر ماس انگار . بیاین دست جمعی خودکشی کنیم شاید مشکلات دنیا حل شد . پ.ن:خسته شدیم به خدا، بسه دیگه!

نمایش اسپویل