news-background
news-background

سریال فرانسوی Lupin با ۷۰ میلیون بیننده در نت‌فلیکس بالاتر از Queen's Gambit قرار گرفت

سریال فرانسوی «لوپن» (Lupin) در چهار هفته‌ی اول انتشار بر روی نت‌فلیکس رکورد ۷۰ میلیون بیننده را ثبت کرده است. این رکورد سریال را بالاتر از «بریجرتون» (Bridgerton) با ۶۳ میلیون بیننده و «گامبی وزیر» (The Queen's Gambit) با ۶۲ میلیون بیننده قرار می‌دهد. «لوپن» با بازی «عمر سی» در تاریخ ۸ ژانویه از نت‌فلیکس پخش و به سرعت در میان مخاطبین جهانی محبوبیت پیدا کرد. پیش‌تر گزارش شده بود که «لوپن» اولین سریال فرانسوی راه یافته به فهرست ۱۰ عنوان پربیننده‌ی شبکه‌ی نت‌فلیکس است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این سریال به راحتی در صدر فهرست پربیننده‌ترین عناوین نت‌فلیکس در فرانسه جای گرفته و تا امروز جایگاه خود را حفظ کرده است. نت‌فلیکس گزارش می‌دهد که «لوپن» در کشورهای برزیل، ویتنام، آرژانتین، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، هلند، فیلیپین، سوئد و بسیاری کشورهای دیگر در رتبه‌ی اول قرار دارد. «لوپن» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۳ درصد دریافت کرده است.

سی در این سریال نقش شخصیتی به نام «اسن دیوپ» را بازی می‌کند که «آرسن لوپن» معروف‌ترین سارق دنیا و استاد تغییر ظاهر را الگوی خود قرار می‌دهد. این سریال محصول «گومون تلویزیون» است و توسط «جورج کی» با همکاری «فرانسوا اوزان» خلق شده است. «لوپن» اقتباسی معاصر است از رمان‌های نویسنده‌ی فرانسوی «موریس لوبلان» که این شخصیت را در سال ۱۹۰۵ خلق کرد. از کتاب‌های او اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری صورت گرفته است. به دنبال سریال «لوپن»، توجه مخاطبین جهانی به کتاب‌های لوبلان جلب و در بازارهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ایالات متحده و بریتانیا پرفروش شد.

داستان سریال پنج اپیزودی «لوپن» در پاریس روی می‌دهد و شخصیت دیوپ با بازی سی را به عنوان نوجوانی معرفی می‌کند که می‌بیند پس از مرگ پدرش در پی متهم شدن به جنایتی که مرتکب نشده، زندگی‌اش دگرگون شده است. دیوپ می‌خواهد انتقام پدرش را بگیرد و هر کسی را که سر راهش ببیند کنار می‌زند.

«لویی لوتریه» که سابقه‌ی کارگردانی «هالک شگفت‌انگیز» (The Incredible Hulk) و «مأمور انتقال ۲» (Transporter 2) را دارد، اپیزودهای اول تا سوم را و «مارسلا سعید» اپیزودهای چهارم و پنجم را کارگردانی کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید