news-background
news-background

واکنش هالیوود به یورش حامیان «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره در «غیر-آمریکایی‌ترین روز آمریکا»

حامیان «دونالد ترامپ» چهارشنبه ۶ ژانویه به کاخ کنگره ایالات متحده یورش بردند. گزارش‌های ضد و نقیضی در این هرج‌ومرج بی‌سابقه منتشر شده اما برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که پلیس درون ساختمان گاز اشک‌آور پرتاب کرده و صدای تیراندازی شنیده شده است. «گارد ملی» آمریکا در این منطقه حضور پیدا کرده تا از امنیت اعضای کنگره محافظت کند.

سلبریتی‌ها و سینماگران در شبکه‌های اجتماعی به این یورش غیرمتمدنانه واکنش نشان داده‌اند و اغلب شخص ترامپ و جمهوری‌خواهان را مسئول این وضعیت می‌دانند. ترامپ دقایقی پیش در صفحه‌ی توییترش نوشت: «از همه می‌‌خواهم که در ساختمان کنگره آرام باقی بمانند. خشونت ممنوع! به یاد داشته باشید، ما حزب نظم و قانونیم – به قانون و زنان مردان آبی‌پوش احترام بگذارید. سپاسگزارم!» او دقایقی پیش‌تر در توییت دیگری نوشته بود: «لطفاً از پلیس کنگره و نیروهای مجری قانون حمایت کنید. آن‌ها حقیقتاً در کنار کشورند. صلح‌آمیز باقی بمانید.»

«مارک رافلو» بازی فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» در واکنش به این تجمعات می‌نویسد: «این تلاشی برای کودتا از سوی ترامپ و هم‌پیمانان شریک در جرم اوست. تمامش تقصیر ترامپ و کابینه‌ی اوست. بزدل‌های جمهوری‌خواه باید مسئولیتش را بپذیرند.»

«آرمی همر» می‌گوید: «چه خوب شد که به جنبش «جان سیاهان مهم است» ربطی ندارد وگرنه این کثافت‌ها پلیس ضدشورش را می‌آوردند.» او در توییت دیگری اضافه می‌کند: «گزارش شده که درون تالارهای ساختمان تیراندازی شده. به همین علت است که نمی‌توانیم شاهد اتفاقات خوب باشیم، ای خاک‌برسرهای نادانی که به ساختمان یورش بردید.»

«ریچل مدو» مجری تاک-شوی ام‌اس‌ان‌بی‌سی می‌نویسد: «باز هم از نظم و قانون برای من بگو.»

«کلوئی گریس مورتس» خطاب به ترامپ می‌گوید: «آتش‌افروز این وضع تویی.»

«جان کرایر» بازیگر سریال «دو نفر و نیم» (Two and a Half Men) می‌گوید: «استیضاحش کنید. عزلش کنید. بازداشتش کنید»

«بردلی ویتفورد» بازیگر «برو بیرون» (Get Out) می‌نویسد: «ای خائن لعنتی.»

«آبری اودی» بازیگر و خواننده می‌گوید: «اگر افرادی که به ساختمان کنگره یورش بردند سیاه‌پوست بودند جانشان را از دست می‌دادند.»

«الن بارکین» بازیگر سریال «قلمرو حیوانات» (Animal Kingdom) می‌نویسد: «شاید بهتر بود جلوی این نازی‌ها را وقتی از حراست رد می‌شدند می‌گرفتند.»

«لیا رمینی» می‌نویسد: «برای کشورم دعا می‌کنم. از آنچه که می‌بینم ناراحت و آشفته شده‌ام. بزدل‌ها. توهین‌آمیز است. این وضع تمام خواهد شد.»

«جیمز منگولد» کارگردان «فورد در برابر فراری» (Ford v Ferrari) با انتشار ویدیویی از سفلی پلیس با معترضین درون ساختمان نوشت: «این به اصطلاح پلیس‌ها را اخراج کنید.» او در توییت دیگری اضافه کرده بود: «این بی‌قانونی را در ساختمان کنگره می‌بینم – بی‌شرف‌هایی که از کودتا حمایت می‌کنند – و عمیقاً ناراحت می‌شوم. مرداک‌ها تبعیض نژادی، تبعیض جنسیتی، دروغ‌های تلخ و صدمات زیادی به این کشور وارد آورده‌اند. همکاران فیلمساز، ما باید حضور در فاکس را تحریم و از نفوذمان استفاده کنیم تا تبلیغات اثرمان از فاکس پخش نشود.»

«کرگ مازین» خالق سریال «چرنوبیل» (Chernobyl) می‌نویسد: «این میراث شماست جناب «تد کروز». اگر در سال ۱۹۸۸ می‌دانستم که در سال ۲۰۲۱ توان انجام چه کاری را به دست می‌آوری، [تو را می‌کشتم و] همین روزها از زندان آزاد می‌شدم.»

«کریس اوانز» بازیگر نقش «کاپیتان آمریکا» در فیلم‌های مارول می‌نویسد: «افراد بسیاری مسبب این وضع هستند.»

«استیون کینگ» نوشت: «تنها چیزی که می‌تواند این وضع را متوقف کند این است که «دونالد ترامپ» شکست در انتخابات را بپذیرد.»

 

به‌روزرسانی ‏۷ ژانویه ۱:۰۱ ق.ظ:

 

«نازنین بنیادی» بازیگر ایرانی تبار سریال «ارباب حلقه‌ها» می‌نویسد: «چگونه باید مدافع حقوق بشر و دمکراسی در سراسر دنیا بود وقتی نمی‌توانیم خودمان در خانه آن را رعایت کنیم؟ این هدیه‌ای است به اتوکرات‌ها در همه‌ی دنیا.»

«لولو وانگ» کارگردان فیلم «وداع» (Farewell) می‌نویسد: «آماده می‌شوم که در حین یک پاندمی جهانی به هنگ‌کنگ سفر کنم، جایی که به مدت ۲۱ روز قرنطینه خواهم شد، در حالی که تروریست‌ها به ساختمان کنگره یورش برده‌اند و آینده‌ی دمکراسی ما را تهدید کرده‌اند... راستی، همین الان سگ‌مان در حال عقیم شدن است. سال نوی شما چگونه می‌گذرد؟»

«ایوا دوورنی» کارگردان «سلما» (Selma) می‌نویسد: «زبان سفید‌پوستان معتقد به برتری نژادی زبان بزدلی تغییر‌شکل‌یافته به سلطه‌جویی است.» «مارک رافلو» می‌گوید: «کار «دونالد ترامپ» تمام است. دیگر هرگز نمی‌تواند به ریاست یا مقام برسد. همین‌طور تمام حامیان جمهوری‌خواه او. زمان انتقال به آمریکای روشن فرارسیده. دینگ دانگ ماگا مرده است.»

«لورن اس. هیسریش» نویسنده‌ی سریال «ویچر» (The Witcher) می‌نویسد: «آمریکا... تو هرگز مرا غافگیر نمی‌کنی.»

«مایکل کیتون» بازیگر سابق و آینده‌ی نقش «بتمن» خطاب به «جو بایدن» پس از سخنرانی‌اش می‌گوید: «سلام جو، واقعاً دوستت دارم اما این سخنرانی به آن چیزی که می‌خواستم بشنوم حتی نزدیک نبود. همه چهار سال این یاغی را تحمل کرده‌اند و حالا این تروریست‌ها را نوازش می‌کنند – لعنت به آن‌ها!»

کیتون در توییت دیگری نوشت: «من در اعتراضات دهه‌ی ۷۰ میلادی به جنگ [ویتنام] تعقیب شدم و از میان گاز اشک‌آور عبور کردم. آنچه که امروز پلیس انجام نداد شگفت‌آور بود. در حالی که آن‌ها در حین جنبش صلح‌آمیز «جان سیاهان مهم است» آماده بودند.

«مایکل مور» فیلمساز منتقد ترامپ می‌نویسد: «جمعیت خائنین به ساختمان کنگره یورش برده‌اند، از پلیس عبور کرده‌اند و حالا وارد تالارهای سنا شده‌اند. پلیس ناتوان مانده. گارد ملی کجاست؟ گلوله‌های پلاستیکی چه شدند؟ چرا این بازداشت نمی‌شوند؟» او در توییت دیگری تأکید می‌کند که این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و سپس در فیسبوک یک ویدیوی زنده منتشر کرد.

 

به‌روزرسانی ‏۷ ژانویه ۱:۴۲ ق.ظ:

  «کت دنینگز» بازیگر فیلم‌های مارول در ساعات ابتدایی روز می‌نویسد: «فکر می‌کنم بهتر باشد همین حالا بخوابم.»

«جیمز گان» در توییتی که دقایقی بعد حذف کرد نوشت: «بسیار خوب پس گروهی شرکت‌کننده در یک بازی نقش‌آفرینی زنده به ساختمان کنگره یورش بردند و درونش پرسه زدند در حالی که نمی‌دانستند باید چه کنند و شاید به بعضی وسایل آویزان شدند و با بعضی از آن‌ها تصاویری برای اینستاگرامشان گرفتند. اما اجازه نمی‌دهم این حقیقت از یادم برود که امروز دمکرات‌ها مدیریت مجلس نمایندگان، سنا و ریاست جمهوری را به دست گرفتند.»

«جان کیوسک» می‌نویسد: «فقط تصور کنید اگز مسلمانان رنگین‌پوست به ساختمان یورش می‌بردند چه می‌شد؟ اول دروازه‌ها را باز می‌کردند و بعد مغزهای‌شان را متلاشی می‌ساختند. این یک جنایت سازمان‌یافته است.»

«الکس وینتر» با ارسال تصویری از توییت حذف‌شده‌ی «ایوانکا ترامپ» که اشغال‌کنندگان ساختمان کنگره را «وطن‌پرستان آمریکایی» خوانده بود می‌نویسد: «همه‌ی ثروتمندانی که دیده‌ام احمق نیستند. اما احمق‌ترین انسان‌هایی که دیده‌ام ثروتمندانند زیرا معتقدند نمی‌توان ثروتمند و همزمان احمق بود.»

«مگان ملالی» بازیگر سریال «ویل و گریس» (Will & Grace) نوشت: «#ترامپ تروریست است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ دی ۱۳۹۹ ۲۰:۲۲

لیدرهای اون افرادی که به کنگره حمله کردند اتفاقا از سازمان آنتیفا بودن خشونت طلبانی که ضد ترامپ هستند بلافاصه بعد اینکه مایک پنس خواست دلایل سناتور تد کروز رو ببینه به ساختمون حمله کردند.اتفاقا ترامپ قبلا این گروه رو تروریستی اعلام کرده بود!!!!

نمایش اسپویل
۱۸ دی ۱۳۹۹ ۲۰:۱۹

احمقهای بی سوادی که چشم و گوششون رو مدارک واضح تقلب انتخاباتی بستند و جالبه هیچ کدوم اشاره نکردن چی شد تو تایم استراحت یهو رای ها به ضرر ترامپ شد و خنده دارتر اینکه زنده داشتم از فاکس نیوز میدیدم یهو رای ترامپ تو جورجیا کم شد عین انتخابات دیروز سنا!!!! دقیقا کی و کجا ترامپ گفت خشونت به خرج بدین؟؟؟؟ این سلبریتی ها اشاره ای به پسر فاسد و کثیف بایدن و مشکل پدوفیلی بایدن نکردند!!!!

نمایش اسپویل
۱۸ دی ۱۳۹۹ ۱۸:۴۴

اتفاقا اینا حامیان ترامپ هستن، خود ترامپ ازشون دعوت کرد تشریف بیارند ساختمان کنگره، ولی فکرش رو نمیکرد اینقدر شوت باشند که بخوان ساختمان رو تصرف کنند که طبق معمول بی عقلی این شخصیت رو نشون میده. ترامپ با این حرکت خودش خودش رو ضربه فنی کرد. نشون داد بخش بزرگی از طرفدارانش افراطی های بی سواد آشوب طلب هستند و باعث شرم میلیون ها آمریکایی شد و مفهوم دموکراسی رو یه بار دیگه مالید درش. از آدمی که قبل انجام انتخابات میگه “ من اگه در انتخابات برنده نشم، قطعا در اون تقلب شده” توقعی بیشتر از این هم نمیره چه برسه به طرفدارانش. در دیالوگی در فیلم a time to kill ساموئل جکسون به متیو مک کانهی میگه : “ america is a war, and you are on the other side”. این دیالوگ به خوبی دلیل نهفته ی هرج و مرج های اخیر آمریکا و دو دستگی نژادی در اون رو در چند کلمه بیان میکنه.

نمایش اسپویل
۱۸ دی ۱۳۹۹ ۱۵:۴۱

غیر آمريكايي ترین روز امریکا؟ این دقیقا خود خود آمريكاست نه اونی که توی فیلما و سریالاشون با پیژامه رنگی رنگی پای درخت کریسمس برای صلح جهانی و ریشه کن شدن فقر دعا میکنن

نمایش اسپویل
۱۸ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۴۶

احمقهایی بیسواد که جمع مدارکشون رو هم اندازه یه phd نمیشه حالا اومدن از اینکه سیاست چیه میگن??

نمایش اسپویل
بیشتر