news-background
news-background

«جیمز نیوتن هاوارد» آهنگساز The Dark Knight فاش کرد در فیلمی ساخته نشده با «ترنس مالیک» همکاری کرده است

هرگاه «ترنس مالیک» عزم ساختن فیلم کرده، دوستداران سینما هیجان‌زده شده‌اند، زیرا فاصله‌ی میان فیلم‌های او از یک سال تا ۲۰ سال می‌رسد. اما او نیز مانند دیگر کارگردانان پروژه‌های تولیدنشده‌ای دارد. یکی از این پروژه‌ها فیلمی با آهنگسازی «جیمز نیوتن هاوارد» تحت عنوان «مرحمت الهی برای سالار گناهکاران» (Grace Abounding to the Chief of Sinners) بوده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

هاوارد در مصاحبه با «راجرایبرت.کام» از موسیقی متن فیلم وسترن «اخبار دنیا» (News of the World) «پل گرین‌گرس» می‌گوید و سپس از تجربه‌ی همکاری با مالیک را شرح می‌دهد. او می‌گوید: «فیلم «زندگی پنهان» (A Hidden Life) ناب و ساده بود [که می‌گفت:] «اگر تری مالیک به همکاری با تو علاقه‌مند است، باید پاسخ مثبت بدهی.» راستش چندین سال قبل در فیلم «مرحمت الهی برای سالار گناهکاران» شروع به همکاری با مالیک کردم که البته فیلی چندان تجاری نبود.»

هاوارد در ادامه می‌گوید: «اما او یکبار به استودیوی من آمد – هنوز فیلمی در کار نبود، فقط متن آن نوشته شده بود – و من بر اساس گفتگوی‌مان برای آن موسیقی ساختم. او چهار مرتبه به استودیو آمد و بعد حضور پیدا نکرد. و من تا هشت سال بعد با او ارتباط نداشتم، تا اینکه تماس گرفت و گفت: «می‌خواهی «زندگی پنهان» را بسازی؟» گفتم بله.»

«مرحمت الهی برای سالار گناهکاران» نام یک اتوبیوگرافی قرن هفدهمی نوشته‌ی «پل بانیان» انگلیسی است که به جرم موعظه بدون مجوز به دوازده سال حبس محکوم شد. اینکه آیا مالیک قصد اقتباس از این کتاب را داشته یا نه مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که دست کم تحت تأثیر آن قرار داشته، چرا که «شوالیه جام‌ها» (Knight of Cups) او در سال ۲۰۱۵ نیز از کتاب «سیر و سلوک زائر» (The Pilgrim’s Progress) همین نویسنده اقتباس شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید