news-background
news-background

«کریستن استوارت»: لزوم واگذاری نقش‌های همجنسگرا به بازیگران همجنسگرا به سراشیبی سقوط می‌افتد

«کریستن استوارت» بازیگر ۳۰ ساله به‌تازگی در مصاحبه با ورایتی نظر خود درباره مسئله واگذاری نقش‌های دگرباش (LGBTQ) به بازیگران دگرجنسگرا را اعلام کرد. استوارت که برای نقش «بلا سوان» در سری فیلم‌های محبوب «گرگ و میش» (دانلود فیلم Twilight با لینک مستقیم) شهرت دارد، در فیلم جدید شبکه هولو به نام «شادترین فصل» (دانلود فیلم Happiest Season با لینک مستقیم) نقش یک شخصیت همجنسگرا را بازی کرده. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فیلم «شادترین فصل» درباره دختری به نام «هارپر» با بازی «مکنزی دیویس» است که دوست دخترش «ابی» با بازی «کریستن استوارت» را برای تعطیلات به خانه پدر و مادرش دعوت می‌کند در حالی که خانواده‌اش اطلاعی از همجنسگرا بودن او ندارند. استوارت در پاسخ به سوال خبرنگار ورایتی درباره بازیگران همجنسگرا گفت: «من خیلی درباره این مسئله فکر می‌کنم. تا به حال نقش‌های زیادی بازی کرده‌ام و زندگی حرفه‌ای خوبی داشته‌ام. دختر جوان سفیدپوست لاغری که در ابتدا به جنس مخالف گرایش داشته و بعدها همجنسگرا شده، منظورم را متوجه می‌شوید؟ من نسبت به شرایطم آگاهم.»

استوارت که قبلاً با بازیگر «گرگ و میش»، «رابرت پتینسون» در رابطه بود و در حال حاضر با «دیلان میر» قرار می‌گذارد در ادامه اذعان داشت که دیدگاهش نسبت به این مسئله سیاه و سفید نیست: «من دوست ندارم داستانی را بازگو کنم که باید به کسی که آن را تجربه کرده سپرده شود با این حال به سراشیبی سقوط می‌افتد، زیرا اگر بخواهم حمایت کنم در این صورت دیگر قادر نخواهم بود نقش یک شخص دگرجنسگرا را بازی کنم.»

استوارت همچنین به این مسئله اشاره کرد که شرایط به این بستگی دارد که آیا جامعه دگرباش آن شخص را به عنوان بازیگر می‌پذیرد و آیا بازیگری که نقش به او پیشنهاد شده برخورد خوبی نسبت به مسئله دارد: «مکنزی کسی نیست که بتوان به او همجنسگرا گفت. اما در عین حال او تنها کسی بود که به نظرم می‌توانست این نقش را با من بازی کند. بعضی وقت‌ها، از دیدگاه هنری، فقط به گروه خاصی از افراد جذب می‌شوم. بنابراین جواب من این است که به کاری که می‌کنی فکر کن و عوضی نباش.»

همه بازیگران باور ندارند که دگرجنسگرایان باید نسبت به بازی در نقش همجنسگرایان احساس عجیبی داشته باشند. «کیت بلانشت» در سال ۲۰۱۵ با بازی در فیلم «کارول» (دانلود فیلم Carol با لینک مستقیم) این را نشان داد. این بازیگر برنده اسکار در فستیوال فیلم رم در سال ۲۰۱۸ اذعان داشت: «من تا پای جان برای از بین بردن ناباوری و بازی در نقش‌هایی خارج از تجربیاتم می‌جنگم.»

در سال ۲۰۱۹ نیز «اسکارلت جوهانسون» که مجبور به کناره‌گیری از نقش شخصیت تراجنسیتی به دلیل بازخوردهای منفی شده بود گفت: «من باید این اجازه را داشته باشم تا نقش هر شخص، درخت و یا حیوانی را بازی کنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید