news-background
news-background

«اسکارلت جوهانسون»: باید حق بازی در نقش هر انسان، حیوان و یا درختی را داشته باشم

«اسکارلت جوهانسون» ستاره‌ی فیلم‌های «انتقام‌جویان» در چند سال اخیر با انتخاب دو نقش جنجالی اعتراضات زیادی را برانگیخت. پردرآمدترین بازیگر زن حال حاضر دنیا، ابتدا با فیلم «شبح درون پوسته» (Ghost in the Shell) که اقتباسی لایو اکشن از مانگای ژاپنی بود، و به فاصله‌ی کوتاهی پس از آن با انتخاب نقش یک مرد تراجنسیتی در فیلم «راب اند تاگ» (Rub & Tug) موجب شکل‌گیری موج اعتراضات گسترده‌ای شد.

او تاکنون در این باره سکوت کرده بود اما به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «از ایف» توضیح می‌دهد که احساس می‌کند باید حق بازی در هر نقشی که به نظر مناسب برسد را داشته باشد.

جوهانسون می‌گوید: «می‌دانید، به عنوان یک بازیگر من باید اجازه داشته باشم نقش هر انسان، یا حتی هر درخت و حیوانی را بازی کنم، زیرا این کار من است و این حق انتخاب از الزامات آن. احساس می‌کنم که این در حرفه‌ی ما یک گرایش است و بنابر دلایل مختلف اجتماعی باید محقق شود، با این حال گاهی اوقات هم بر روی هنر تأثیر می‌گذارد و عذاب‌آور می‌شود. به نظر من هنر باید از هر محدودیتی رها باشد.»

او در ادامه می‌افزاید: «به اعتقاد من اگر به دیگران اجازه می‌دادیم درک خودشان را از مسائل داشته باشند و لزوماً مانند ما فکر نکنند جامعه‌ی متحدتری می‌داشتیم.»

فیلم «شبح درون پوسته» با بازی جوهانسون در نقش یک شخصیت آسیایی تبار سرانجام به سینما راه یافت اما جنجالی که برای فیلم «راب اند تاگ» به راه افتاد، بازیگر را مجبور به عقب‌نشینی و انصراف کرد. از زمان جدایی جوهانسون تا کنون هنوز بازیگر جدیدی برای بازی در نقش اصلی فیلم «روپرت سندرز» انتخاب نشده است.

جوهانسون آخرین بار در «انتقام‌جویان: آخر بازی» مارول و دیزنی دیده شد. این فیلم ۳۰ جولای به صورت دیجیتال و ‍‍۱۳ آگوست به صورت بلو-ری برای شبکه‌ی نمایش خانگی عرضه می‌شود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۰۰:۰۲

بخونید "باید حق ریدن در قالب و نقش هر انسان، حیوان یا درختی را داشته باشم" شما بازی نکنی خیلی سنگین تری. یدونه کلا دوتا فیلم خوب تو کارنامت هست که یکی به برکت وودی آلن خوب در اومد اون یکی هم بخاطر این که نقش مقابلت بیل مورای بود.

نمایش اسپویل
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۰۵:۳۸

تو آخه چی از بازیگری میدونی؟ طرف تو هر ژانری میتونه بازی کنه..تو فیلم her با صداش حس رو ایجاد میکرد؛ یعنی در این حد همه واسه من کارشناس شدن

نمایش اسپویل
۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۲۳:۰۲

همونطور که ghost in shell نقش یه آسیایی رو بازی کرده که بسیار مسخره بود الان هم نمیتونی نقش یه ترنس جندر رو بازی کنی مگه بازیگر ترنس جندر وجود نداره که تو بخوای تو نقشش بازی کنی؟ مگه بازیگر آسیایی وجود نداره ؟ همه باید حق برابر و فرصت یکسان برای بازی تو یه نقش داشته باشن با ۴۵ میلیون دلار درامد مجبور نیستی هر نقشی رو بازی کنی! اه اه حالم بهم‌خورد از این حرفات

نمایش اسپویل
۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۰۷:۵۱

بازیگری یعنی همین، نقش هیچ ربطی به بازیگر نداره و این توان بازیگر نشون میده که اون نقش روی صحنه بیاره. مثل مارلون براندو ایرلندی که نقش یک پدرخوانده ایتالیایی رو بازی کرد.

نمایش اسپویل
۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۰۰:۰۴

با نظرتون بشدت مخالفم طبق حرف شما باید نقش والتر وایت رو واقعا یک دانشمند بازی میکرد سینما همینه بازیگر هم در فیلم بی هویته و نقش Ghost in shell چرا باید به یک نژاد خاص تعلق داشته باشه اتفاقا یک بازی خیلی جذاب در اون نقش بود اینها به بازی جیک جینهال در نقش دستان در شاهزاده ایرانی هم اعتراض کردند در حالی که جینهال چهره ای بشدت شبیه به ایرانی ها داره و بشخصه هم از بازیش در اون نقش راضی بودم هم از انتخاب بازیگر و Ghost in shell هم اصلا شخصیت یک رباته یک ربات بی ملیت بی نژاد که فراموشی گرفته حتی سایبورگ هم بسختی میشه اسمشو گذاشت و چهرش هم عوض شده اینم من یک طرفدار انیمه دارم بهت میگم نه یک نفری که فقط فیلم میبینه این نظرات فرعیه بازیگر میتونه هر نقشی رو بازی کنه شغلشه و حقشه مخاطب باید نهایتا به بازی بد ایراد بگیره یا داستان بی چفت و بست

نمایش اسپویل
۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۸:۱۷

اخه هپه جا یجور بازی میکنه ، بازی صورتش توی هه فیلما یشکله همش خیره میشه گردنشو تکون میده بازیگر بدی نیست ولی بلایی که سر نیکولاس کیج اومد سر اینم میاد

نمایش اسپویل
۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۰۰:۵۲

نیکلاس کیج چه بلایی سرش اومد؟؟

نمایش اسپویل