news-background
news-background

دیزنی+ به ۷۳ میلیون مشترک رسید؛ رضایت مدیر عامل دیزنی از اکران دیجیتال Mulan

دیزنی باز هم در مقابل گزارش فروش دقیق فیلم «مولان» (دانلود فیلم Mulan 2020 با لینک مستقیم)  در تمامی بازارها مقاومت کرد، اما منابع نزدیک به استودیو می‌گویند در جلسه‌ی عمومی ۱۰ دسامبر اطلاعات بیشتری در این باره فاش خواهد کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«باب چاپک» مدیر عامل دیزنی پنجشنبه در جلسه گزارش مالی کمپانی گفت که از نتیجه‌ی انتشار «مولان» در دیزنی+ با قیمت ۳۰ دلار «راضی» است. این فیلم در بازارهای خارجی از جمله آسیا در سالن‌های سینما اکران شده و ۶۶.۸ میلیون دلار فروخته بود.

با این حال، گزارش‌هایی غیررسمی در مورد شکست اکران دیجیتال «مولان» در دیزنی+ منتشر شده است. یکی از دلایل تردید در موفقیت «مولان» این بود که دیزنی به فاصله‌ی چند روز مانده به پخش فیلم در تاریخ ۴ سپتامبر، اعلام کرد که «مولان» از ۴ دسامبر به صورت رایگان در اختیار مشترکین دیزنی+ قرار می‌گیرد و آن‌ها لازم نیست برای دیدن آن ۳۰ دلار بیشتر پرداخت کنند.

علت دیگر نیز این بود که فیلم به‌سرعت در پلتفرم‌های دیجیتال دیگر غیر از دیزنی+ عرضه شد. گذشته از این، دیزنی اعلام کرد که فیلم انیمیشن «روح» (Soul) را نیز از ۲۵ دسامبر به شکل رایگان برای مشترکین خود پخش خواهد کرد. در صورتی که پخش «مولان» با قیمت ۳۰ دلار موفقیت‌آمیز بوده، چرا  دیزنی «روح» را با همین استراتژی پخش نمی‌کند؟ چاپک می‌گوید: «متأسفانه فیلم «مولان» در داخل و خارج با حواشی همراه بود. با این حال ما نتایج مثبتی مشاهده کردیم...»

با این وجود، پذیرفتنی است که «مولان» احتمالاً در افزایش مشترکین دیزنی+ تأثیرگذار بوده. مشترکین این شبکه تا ۳۰ سپتامبر به ۷۳.۷ میلیون رسیده‌اند در حالی که در ماه آگست شمار آن‌ها از ۶۰.۵ میلیون فراتر نمی‌رفت. علاوه بر این، نیلسن پاییز امسال گزارش داده بود که «مولان» ۵۲۵ میلیون دقیقه دیده شده و در هفته‌ی ۳۱ آگست تا ۶ سپتامبر در میان ۱۰ فیلم پربیننده‌ی شبکه‌های استریمینگ قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۰۳:۵۸

قدرت چپ جهانی

نمایش اسپویل