news-background
news-background

سریال Veep چگونه هرج‌ومرج انتخابات ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرد؟ واکنش هالیوود به این شباهت

 

سریال «ویپ»‌ آشفتگی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را در یکی از اپیزودهایش «پیش‌بینی» کرده است.

 

با تجمع هواداران «دونالد ترامپ» در نزدیکی شعبههای اخذ رأی در آریزونا، خاطره‌ی یکی از اپیزودهای فصل پنجم سریال «ویپ» (دانلود سریال Veep‌ با لینک مستقیم) که در سال ۲۰۱۶ روی ایر رفت، در یاد هواداران زنده شد. در این اپیزود که «نو-اد-ا» (Nev-AD-a) نام داشت، شخصیت «سلینا مایر» با بازی «جولیا لوئی-درایفس» که نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود و تنها به رأی الکترال ایالت نوادا نیازمند بود تا به کاخ سفید راه پیدا کند، درخواست شمارش مجدد آرا را به امید پیروزی می‌دهد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در دو اپیزود بعدی سریال، معترضینی که توسط تیم مایر جمع‌آوری شده بودند، بنابر تغییراتی که در نتیجه‌ی شمارش به وجود می‌آمد، شعارهای متناقض «شمارش آرا دیگر بس است» یا برخلاف آن «تمام رأی‌ها را بشمارید» سر می‌دادند. مایر که سپس متوجه اهمیت مجموع آرای نظامی برای کمپین خود شده، به گروهش دستور می‌دهد که شمارش مجدد را متوقف کنند و سرشان فریاد می‌زند: «باید شمارش مجدد را مثل مراسم تکلیف «آنه فرانک» [نویسنده یهودی آلمانی که مدت‌ها از نازی‌ها پنهان شده بود] کنسل کنید. خسته شدم از باخت!»

«الکس کرشنر» ژورنالیست در واکنش به ویدیوی حامیان ترامپ که فریاد می‌زنند «رأی‌ها را بشمارید» می‌نویسد: «این یکی از اپیزودهای «ویپ» است. در یکی از اپیزودهای سریال کمپین دقیقاً همین کار را می‌کند.»

«جاش بارو» نویسنده‌ی «مجله‌ی نیویورک» می‌گوید: «مثل داستان «ویپ» است وقتی که می‌خواستند آرا ایالت نوادا مجدداً شمرده شود و بعد متوجه شدند که در آن صورت برای‌شان بد خواهد شد و شروع می‌کنند علیه شمارش مجدد اقدام کردن.»

خود درایفس نیز از شباهت‌های میان این اپیزود و آنچه در ایالات متحده در حال وقوع است گفته بود. «دیوید مندل» تهیه‌کننده‌ی اجرایی «ویپ» در فصل‌های پنجم تا هفتم می‌نویسد: «زندگی از هنر تقلید می‌کند و بعد با دیلم تا می‌خورد آن را می‌زند.»

معترضین آریزونا شعار «فاکس نیوز مزخرف است» را هم چهارشنبه شب سر داده بودند. این شبکه اغلب «پلتفرم ترامپ» نامیده می‌شود و در طول چهار سال گذشته از رئیس جمهور آمریکا حمایت کرده است. کمپین ترامپ از این شبکه خشمگین است به این علت که آن‌ها یکی از اولین منابعی بودند که پیروزی «جو بایدن» در آریزونا را اعلام کردند. «نیویورک تایمز» گزارش می‌دهد که این اقدام شبکه سبب شده «جرد کوشنر» با «روپرت مرداک» مالک شبکه‌های فاکس تماس بگیرد. «الکسیس ویلکینسون» نویسنده‌ی «ویپ» می‌‌گوید: «ما این اتفاق را در سریال «ویپ» نوشتیم... و آن‌ها... توییتش کردند.»

«لسلی گراس‌من» بازیگر آمریکایی می‌نویسد شعار «فاکس نیوز مزخرف است» سبب شده برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ از ته دل بخندد. «گابریل یونیون»، «مارک رافلو»، «گلوریا کالدرون»، و «مایکل شور» از جمله دیگر افراد هالیوودی بودند که به آشفتگی انتخاباتی آمریکا و اعتراضات حامیان ترامپ واکنش نشان دادند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید