news-background
news-background

منتقدین تا تأمین نشدن شرایط اکران بی‌خطر برای New Mutants دیزنی نقد نمی‌نویسند

تنها راه منتقدین فیلم برای نوشتن نقد «جهش‌یافتگان جدید» این است که به سالن‌های عمومی اکران بروند، اما آن‌ها حاضر نیستند جان خود را به خطر بیندازند.

 

نشریات سینمایی نظیر «ای‌.وی. کلاب»، «بوستون گلوب» و «راجرایبرت» این هفته اعلام کردند که فیلم «جهش‌یافتگان جدید» (دانلود فیلم The New Mutants با لینک مستقیم) دیزنی را به علت اکران نشدن آن به شکل دیجیتال برای مطبوعات توسط استودیو، نقد نخواهند کرد. منتقدین تنها با مراجعه به سالن‌های سینمای عمومی می‌توانند فیلم را ببینند و نقد کنند، اما این اقدام با وجود پاندمی ویروس کرونا پرخطر است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«ای.‌ای. دود» منتقد «ای.وی. کلاب» با انتشار مقاله‌ای تصمیم نشریه برای منتشر نکردن نقد فیلم را توضیح داده و می‌گوید متخصصین تأیید کرده‌اند رفتن به سالن‌های سینما یکی از فعالیت‌های پرخطر در حین پاندمی است. دود می‌نویسد: «[کارشناسان] پیام روشنی داده‌اند: احتمال مبتلا شدن شما بسیار زیاد است. این خطری است که «ای.‌وی. کلاب» از این پس برای نوشتن نقد فیلم‌ها به جان نمی‌خرد. ما در واقع، خود را با سیاست رسمی نقد فیلم‌هایی که نویسندگان ما بتوانند به شکل بی‌خطر ببینند تطبیق می‌دهیم، چه اکران آن با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی باشد، چه اکران دیجیتال. بله، این شامل تمامی نویسندگان ما می‌شود، حتی آن‌هایی که حاضرند خطر کنند، زیرا ما برای پول خطر نمی‌کنیم.»

«برایان تالریکو» منتقد «راجرایبرت» نیز با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر مواضع خود را مشخص کرده است: «ما نیز برای «جهش‌یافتگان جدید» نقدی نخواهیم داشت، زیرا روش بی‌خطری برای این کار وجود ندارد. ما فیلم‌های اکران شده در سینما را در صورتی که شرایط بهداشتی فراهم شود نقد می‌کنیم – اکران آنلاین یا اکران با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی – اما در این مورد این امکان به وجود نیامده است.»

تالریکو می‌گوید وب‌سایت «راجرایبرت» ممکن است پس از انتشار فیلم در پلتفرم‌های دیجیتال آن را نقد کند. «تای بر» منتقد «بوستون گلوب» هم در صفحه‌ی توئیتر خود اعلام کرده است که نشریه این هفته فیلم «جهش‌یافتگان جدید» را نقد نمی‌کند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

اکران نشدن بعضی فیلم‌ها برای منتقدین توسط استودیوها اتفاق تازه‌ای نیست، به ویژه وقتی پای فیلمی در میان باشد که سرنوشتش دریافت نقدهای منفی است. به نظر می‌رسد که دیزنی با علم به اینکه «جهش‌یافتگان جدید» با نقدهای منفی پرشمار روبرو خواهد شد، اکران دیجیتال آن را میسر نکرده باشد. «میزی ویلیامز»، «آنیا تیلور جوی» و «چارلی هیتن» در این فیلم پرحاشیه که بارها با تأخیر مواجه شده بازی کرده‌اند.

برادران وارنر برخلاف دیزنی، فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 را لینک مستقیم) را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در لندن برای منتقدین و به صورت آنلاین برای گروهی دیگر از آن‌ها اکران کرد. حتی در آن مورد هم نشریاتی چون «لس‌آنجلس تایمز» در بخشی از نقدهای خود به سینماروها توصیه کردند توصیه‌های «مرکز کنترل بیماری‌ها» را جدی بگیرند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید