news-background
news-background

«جیمز منگولد» از رابطه‌ «فاسد» هاروی واینستین و منتقدین فیلم می‌گوید

 

منگولد می‌گوید وقتی اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی فیلم «سرزمین پلیس» را می‌ساخته، استودیوی میرامکس «شیطانی و فاسد» بوده است.

 

«جیمز منگولد» وقتی برای کارگردانی فیلم پرستاره‌ی‌ «سرزمین پلیس» (دانلود فیلم Cop Land با لینک مستقیم) با بازی «سیلوستر استالونه»، «رابرت دنیرو» و «ری لایوتا» برای میرامکس انتخاب شد، به تازگی اولین فیلم بلندش «سنگین» (دانلود فیلم Heavy با لینک مستقیم) را با «لیو تایلر» ساخته بود. همکاری با میرامکس سبب شد منگولد برخوردهایی با «هاروی واینستین» داشته باشد. او به تازگی در مصاحبه با «والچر» نگاهی انداخته به زمان تولید «سرزمین پلیس» و «فضای به‌شدت خشن» میرامکس در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

منگولد می‌گوید:‌ «در آن زمان فضایی بسیار عجیب حاکم بود. جایی بود که به نظر هالیوود آن زمان طلایی می‌آمد. احساس می‌کردی که بودن در آنجا باعث افتخار است، اما از طرف دیگر احساس می‌کردی چرخ‌دنده‌ای هستی در یک نظام فاسد و شیطانی. به نظر می‌رسید که هر کسی سرش به کار خودش مشغول است و از اینکه عضوی از این باشگاه است – جایی جذاب‌ترین استودیوی دنیا بود – خوشحال است.»

منگولد می‌گوید «سرزمین پلیس» هم سوژه‌ی درخواست‌های معروف واینستین در مرحله‌ی تدوین شده بود. این فیلم در جشنواره‌ی فیلم کن پذیرفته شده بود تا برای نخل طلا رقابت کند، اما واینستین از ارسال فیلم ممانعت کرد زیرا امتیاز اکران‌های آزمایشی فیلم به قدری که می‌خواست بالا نبوده است. هواداران فیلم‌های «راکی» و «رمبو» به فیلم امتیاز پایینی داده بودند چرا که با آثار قبلی استالونه شباهتی نداشت، در حالی که «هواداران سینما» نیز از سوی دیگر فیلم را به علت حضور استالونه به کلی نادیده گرفته بودند. امتیاز اکران‌های آزمایشی فیلم به یک فیلم هنری نزدیک بود تا فیلمی اکشن با بازی استالونه، بنابراین واینستین به گفته‌ی منگولد بسیاری از صحنه‌های فیلم را حذف می‌کرد و می‌خواست بفهمد چرا امتیاز فیلم مثل دیگر عناوین میرامکس بالا نیست. تماشای انلاین فیلم خارجی.

منگولد اضافه می‌کند: «هر دو برادر [باب و هاروی] در این فیلم بودند. برخوردهای زیادی با آنان نداشتم، جز اینکه به اتاق تدوین می‌آمدند و به من می‌گفتند چه چیزی را باید تغییر دهم. تصور کنید که در یک اتاق تدوین کوچک در برادوی هستید و آن دو برادر روی یک مبل نشسته‌اند و به نرم‌افزار تدوین شما اشاره می‌کنند.»

منگولد می‌گوید در حین تدوین «سرزمین پلیس» بعضی از توصیه‌های فنی وانیستین را نیز شنیده است. از جمله اینکه درخواست کرده است کارگردان برود و با «متخصصین» یا «کسانی که ۲۰ سال قبل فیلم پلیسی ساخته‌اند یا سیاسیون نیویورک» گفتگو کند. او می‌گوید واینستین از منتقدین فیلم نیز به همین شکل استفاده می‌کرده است: «آن‌ها رسمی داشتند که فیلم را به شکل زودهنگام به منتقدین نشان می‌دادند. سپس، منتقدین توصیه‌هایی ارائه می‌کردند. آن‌ها به معنای واقعی کلمه به واینستین می‌گفتند اگر بعضی تغییرات را انجام دهی برخورد مهربانانه‌تری با فیلم خواهیم کرد. در این دنیای ناپاک آن‌ها می‌خواستند راهی برای جلب نظر کسانی که به حمایت‌شان نیاز دارند پیدا کنند.»

منگولد در ادامه اضافه می‌کند: «یک سیستم بود. مثل تمامی سیستم‌های دیگر، افراد با همکاری در یک فرایند احساس برتری می‌کردند. در آن زمان برای هیچ‌یک از مشارکت‌کنندگان فاسد به نظر نمی‌رسید زیرا احساس می‌کردند که ذهن‌هایی خلاق و فوق‌العاده‌اند که توصیه‌های‌شان به کار گرفته می‌شود. چه چیزی بهتر از این؟ من لزوماً فکر نمی‌کنم که رفتار منتقدین زشت بوده، اما به هر حال در این اکوسیستم نقشی داشته‌اند.»

منگولد در حال حاضر قسمت بعدی «ایندیانا جونز» را توسعه می‌دهد. او اخیراً «فورد در برابر فراری» (دانلود فیلم Ford v Ferrari با لینک مستقیم) را ساخته و با آن چهار نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم را کسب کرده است. واینستین به جرم تجاوز جنسی و تعرض جنسی در حال گذراندن حبس است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید