news-background
news-background

«وینونا رایدر»: کیانو ریوز حاضر نشد به دستور کاپولا به من توهین کند؛ مل گیبسون با من شوخی‌های یهودستیزانه کرد

رایدر بار دیگر ثابت می‌کند که «کیانو ریوز» یکی از نجیب‌ترین بازیگران هالیوود است.

«وینونا رایدر» به تازگی در مصاحبه با «ساندی تایمز» می‌گوید رابطه‌ی دوستانه‌اش با «کیانو ریوز» از فیلم «دراکولا» (دانلود فیلم Dracula با لینک مستقیم) آغاز شده، وقتی ریوز برای به گریه انداختن رایدر در یک صحنه باید به او توهین می‌کرد. «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان «دراکولا» به ریوز امر کرده بود این کار را انجام دهد. در این صحنه شخصیت «دراکولا» با بازی «گری اولدمن» به موش تبدیل می‌شود و «مینا هارکر» با بازی رایدر را به وحشت می‌اندازد. رایدر در این صحنه باید می‌گریست اما هر چه می‌کوشید اشک از چشمانش جاری نمی‌شد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

رایدر می‌گوید کاپولا فکر کرد که اگر در محل فیلمبرداری به این بازیگر زن توهین شود به اشک‌هایی که در پی آن بود دست پیدا می‌کرد. گفته می‌شود که کاپولا از پشت دوربین فریاد می‌زند: «ای فاحشه!» تا بلکه رایدر را به گریه اندازد، اما این اقدامش بی‌حاصل می‌ماند. رایدر می‌گوید اینجا بود که کاپولا از دیگر بازیگران می‌خواهد به توهین‌ها ادامه دهند و او را به گریه اندازند.

رایدر می‌گوید: «طبق متن من باید گریه می‌کردم. فرانسیس از «ریچارد ای. گرنت»، «آنتونی هاپکینز»، «کیانو ریوز» می‌خواست سر من فریاد بزنند تا مرا به گریه بیندازند. اما کیانو و آنتونی زیر بار نرفتند. این ایده جواب نداد. واکنش من دقیقاً خلاف چیزی بود که انتظار داشت.»

امتناع ریوز از توهین به رایدر سرآغاز رابطه‌ی این دو بازیگر بود که چند دهه به طول انجامید. «دراکولا» زمانی ساخته شد که آن‌ها به تازگی دوران بازیگری خود را شروع کرده بودند. این فیلم با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری ساخته شد و ۲۱۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. ریوز و رایدر در فیلم «صفحه تاریک» (دانلود فیلم A Scanner Darkly با لینک مستقیم)، «زندگی خصوصی پیپا لی» (دانلود فیلم The Private Lives of Pippa Lee با لینک مستقیم) و «ازدواج مقدر» (دانلود فیلم Destination Wedding با لینک مستقیم) دوباره در کنار هم به ایفای نقش پرداخته‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

رایدر به یاد می‌آورد که تحمل واکنش منفی منتقدین در مقابل کمدی رمانتیک «ازدواج مقدر» کمی دشوار بوده است: «بدترین نقدهای ممکن را گرفت. تمام منتقدین بنا به دلایلی می‌گفتند بدترین فیلم دنیاست. واقعاً سخت بود.»

رایدر به تایمز می‌گوید رابطه‌اش با کاپولا در حال حاضر خوب است. او به تازگی در سریال «توطئه علیه آمریکا» (دانلود سریال The Plot Against America با لینک مستقیم) به نویسندگی «دیوید سایمون» نقش‌آفرینی کرده و احتمال نامزدی او برای امی وجود دارد. رایدر در فصل چهارم سریال پربیننده‌ی «چیزهای عجیب» (دانلود سریال Stranger Things با لینک مستقیم) نت‌فلیکس هم ظاهر خواهد شد.

رایدر در بخش دیگری از مصاحبه فاش می‌کند که نقشی را از دست داده به این علت که تهیه‌کننده فکر می‌کرده «بیش از حد یهودی» به نظر می‌رسد. او از تجارب خود به عنوان یک زن یهودی در صنعت فیلمسازی می‌گوید و اعتراف می‌کند که رفتارهای یهودستیزانه‌ای را شاهد بوده است.

او به «ساندی تایمز» می‌گوید: «تجاربی داشته‌ام... به شکل‌های جالبی. گاهی افراد به من می‌گفتند: «یهودی هستی؟ اما خیلی خوشگلی!» مدت‌ها قبل قرار بود در یک فیلم تاریخی بازی کنم و مدیر استودیو هم یک یهودی بود. او گفت من «بیش از حد یهودی» به نظر می‌رسم و نمی‌توانم در این خانواده‌ی نجیب‌زاده نقشی داشته باشم.»

رایدر علاوه بر این از مواجهه‌اش با «مل گیبسون» نیز می‌گوید: «ما به همراه یکی از دوستانم در یک مهمانی شلوغ بودیم، و مل گیبسون داشت سیگار می‌کشید، و وقتی همگی گرم صحبت بودیم خطاب به دوستم که همجنس‌گرا است گفت: «وای صبر کن ببینم، ایدز نمی‌گیرم؟» بعد وقتی بحث به یهودی‌ها کشید گفت: «شما که از کوره‌[های هولوکاست]‌ فرار نکرده‌اید؟» او اضافه می‌کند که گیبسون بعدها «سعی کرد» به خاطر این شوخی‌ها عذرخواهی کند.

رایدر در بخش دیگری از مصاحبه از سریال «انسان‌های معمولی» (دانلود سریال Normal People با لینک مستقیم) نیز ستایش می‌کند: «تمام روز [به خاطر اعتراضات «جان سیاه‌پوستان مهم است»] گریه می‌کردم و بعد تمام شب با دیدن سریال «انسان‌های معمولی» اشک می‌ریختم. دیشب برای سومین بار آن را دیدم و می‌خواهم باز هم آن را ببینم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ تیر ۱۳۹۹ ۰۲:۲۳

لینک فیلم دراکولا اشتباه و مربوط به فیلم دیگه ای هست، نه فیلم کاپولا

نمایش اسپویل
۴ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۰

اصلاح شد سپاس

نمایش اسپویل
۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۸:۱۹

عجببب والا ما که ندیدم هالیوود پر شده از یهودی ها خوشگل و که هیچ سر رشته ای از بازیگری ندارند فقط با صحنه های جنسی به دنبال دیده شدن هستند

نمایش اسپویل