news-background
news-background

«دنیل ردکلیف»: اسکار ندادن به بدلکاران دیوانگی است

ستاره‌ی «هری پاتر» و بدلکارش «دیوید هلمز» پادکست جدیدی تولید کرده‌اند.

«دنیل ردکلیف» با همکاری «دیوید هلمز» بدلکارش در چندگانه‌ی «هری پاتر» پادکست جدیدی به نام «بدلکاری‌های زیرکانه» (Cunning Stunts) راه‌اندازی کرده‌اند. در این پادکست، این دو با بدلکاران شناخته‌شده‌ی صنعت فیلمسازی مصاحبه می‌کنند تا بعضی از بهترین صحنه‌های اکشن سینما تجزیه و تحیلیل کنند. هلمز در تمامی هشت قسمت «هری پاتر» بدلکار ردکلیف بود تا اینکه در قسمت پایانی به شدت مصدوم شد. هلمز از ناحیه‌ی گردن مصدوم شد و توانایی حرکت از سینه به پایین را از دست داد.

در اپیزود اول پادکست، با «درک لی» بدلکار فیلم‌های «جیمز باند»، «تایتانیک» (دانلود فیلم Titanic با لینک مستقیم)، «نجات سرباز رایان» (دانلود فیلم Saving Private Ryan با لینک مستقیم) و بسیاری دیگر مصاحبه شده است. در اپیزودهای بعدی بدلکاران دیگر چون «تینا مسکل»، «دیوید فورمن»، و «پل لو» حاضر خواهند شد. ردکلیف می‌گوید تمایل داشته در ساخت این پادکست همکاری کند تا بر اهمیت کار بدلکاران تأکید کند، به ویژه وقتی که همیشه کار آن‌ها در بلاک‌باسترهای مملو از جلوه‌های ویژه قابل رؤیت نیست. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ردکلیف می‌گوید: «از قدیم‌الایام گفته‌اند که بدلکاران به نحوی ابرانسان‌اند. وقتی عموم صحنه‌ای دردناک یا وحشتناک را می‌بیند تصور می‌کند که با جلوه‌های ویژه یا به شکلی زیرکانه و بی‌خطر انجام شده. اما اغلب این‌گونه نیست. برای مثال هیچ راهی برای سقوط ساختگی از روی پله‌ها وجود ندارد. در صحنه‌های تصادف با خودرو واقعاً تصادفی حادث می‌شود، حتی اگر آهسته‌تر از معمول حرکت کند. بی‌خطرترین راه را برای انجامش به کار می‌گیرند اما همچنان آسیب‌زننده است.»

ردکلیف می‌گوید یکی از حامیان اضافه شدن شاخه‌ی بهترین بدلکاری به اسکار است. او تأکید می‌کند که بدلکاران برای خلق اثر هنری جان خود را به خطر می‌اندازند. او از «اولیویا جکسون» نام می‌برد که یکی از دستان و توان حرکتی نیمی از بدنش را در حین فیلمبرداری «رزیدنت ایول» (دانلود فیلم Resident Evil: The Final Chapter با لینک مستقیم) از دست داد. تماشای انلاین فیلم خارجی.

او می‌گوید: «وقتی به آنچه برای دیو یا اولیویا یا بسیاری از افرادی که با آن‌ها مصاحبه کرده‌ایم اتفاق افتاده فکر می‌کنید، متوجه می‌شوید که تمامی آن‌ها بدن خود را وقف چیزی که دوست‌ داشته‌اند کرده‌اند. به رسمیت نشناختن کار آن‌ها دیوانگی است. اگر هنر بدلکاران نابغه را نمی‌توانید ببینید، دقت کافی به خرج نمی‌دهید. بدلکاری یک فرم هنری است و انجام بی‌خطر آن بسیار بسیار دشوار.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۴۷

خیلی موافقم ...

نمایش اسپویل