news-background
news-background

کارگردان «۱۲ سال بردگی» سریال جدیدش را به «جورج فلوید» تقدیم کرد

سریال جدید مک‌کوئین که متشکل از پنج فیلم است به گفته‌ی فیلمساز از «سیاه‌پوستانی که آشکار یا پنهان، به قتل‌ رسیده‌اند، به خاطر هویت‌شان» تقدیر می‌کند.

«استیو مک‌کوئین» مدتی است که بر روی سریال آنتولوژی خود موسوم به «تبر کوچک» (دانلود سریال Small Axe با لینک مستقیم) کار می‌کند. اولین تصویر از این پروژه سپتامبر سال ۲۰۱۹ منتشر شد اما با جای گرفتن دو اپیزود از آن در میان فیلم‌های پذیرفته‌شده‌ی جشنواره‌ی فیلم کن ۲۰۲۰، اطلاعات تازه‌ای از آن فاش شد. بی‌بی‌سی تأیید می‌کند که هر اپیزود از سریال «تبر کوچک» یک فیلم بلند است. دو فیلم راه یافته به کن شامل «سنگ عشاق» (Lovers Rock) با مدت ۱ ساعت و ۸ دقیقه و «منگروو» (Mangrove) با ۲ ساعت و چهار دقیقه است. سه اپیزود دیگر سریال «الکس ویتل» (Alex Wheatle)، «آموزش» (Education) و «سرخ، سفید و آبی» (Red, White and Blue) نام دارند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این پنج فیلم داستان‌های شخصی در مورد منطقه‌ی وست ایندین لندن از اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰ تا اواسط دهه‌ی ۱۹۸۰ روایت می‌کنند. عنوان سریال از یک ضرب‌المثل آفریقایی گرفته شده: «اگر تو یک درخت عظیم هستی، ما تبرهای کوچکیم.» یکی از ترانه‌های آلبوم «سوختن» اثر «باب مارلی» در سال ۱۹۷۳ نیز «تبر کوچک» نام دارد.

«تبر کوچک» اولین آثار مک‌کوئین در مقام کارگردان پس از «بیوه‌ها» (دانلود فیلم Widows با لینک مستقیم) است و می‌توانست او را برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ وقتی «گرسنگی» (دانلود فیلم Hunger با لینک مستقیم) در کن اکران شد و دوربین طلایی را به خانه برد، دوباره به جشنواره بازگرداند. فیلم «شرم» (دانلود فیلم Shame با لینک مستقیم) مک‌کوئین اولین بار در جشنواره‌ی ونیز اکران شد و «۱۲ سال بردگی» (دانلود فیلم 12 Years a Slave با لینک مستقیم) اولین بار در تلیوراید روی پرده رفت.

مک‌کوئین با انتشار بیانیه‌ای فیلم‌های جدیدش را به «جورج فلوید» تقدیم کرده است. او می‌گوید: «من این فیلم‌ها را به جورج فلوید و تمام سیاه‌پوستان دیگری که آشکار یا پنهان به قتل رسیده‌اند اهدا می‌کند، به خاطر آنچه که بوده‌اند، در آمریکا، بریتانیا یا هرجای دیگری. اگر تو یک درخت عظیم هستی، ما تبرهای کوچکیم. جان سیاه‌پوستان مهم است.»

در اپیزود «سنگ عشاق» بازیگر تازه‌وارد «آمارا-جی سنت آبین» در مقابل بازیگر برنده‌ی بفتا «مایکل واردن بازی می‌کند. داستان فیلم در دهه‌ی ۱۹۸۰ می‌گذرد. بازیگران نقش‌های مکمل شامل «الیس جورج»، «الکساندر جیمز بلیک»، «شانیکا اوکوک»، «کدار ویلیامز استرلینگ»، «کدیم رمزی»، «فرانسیس لاو‌هال» و «دنیل فرانسیس سوابی» می‌شوند.

«منگروو» داستانی واقعی در مورد گروه فعالان سیاسی بریتانیایی «منگروو ۹» در دهه‌ی ۱۹۷۰ روایت می‌کند. «لتیشیا رایت» بازیگر «پلنگ سیاه» (دانلود فیلم Black Panther با لینک مستقیم)، «شان پارکس»، «مالاچی کربی»، و «جک لودن» از جمله بازیگران این اپیزود خواهند بود.

مک‌کوئین در سال ۲۰۱۸ گفته بود که کیفیت سریال‌های تلویزیونی کاهش پیدا کرده: «نمی‌دانم چه اتفاقی در حال وقوع است، اما روشن است که کیفیت کمی افت کرده. تولیدات بیشتر شده‌اند اما کیفیت پایین‌تر آمده.»

«تبر کوچک» امسال برای اولین بار در بریتانیا از شبکه‌ی BBC One روی ایر می‌روند و سپس از طریق آمازون پرایم در اختیار مخاطبین آمریکایی و جهانی قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۳۶

منم به شدت با نژادپرستیمخالفم ولی جرج فلوید چاقو زده تو شکم یه زن و دزدی هم کرده بازیگر ... هم بوده و ..... درسته جزاش مرگ نیست ولی لایق ستایش نیست قطعااااااااا

نمایش اسپویل
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۱۰

دقیقا با تک تک کلماتت موافقم مخصوصا کشور خودمون:( ولی کلا حرف من این بود میتونن بگن مثلا به جامعه رنگین پوستا تقدیم میکنیم یا همچین چیزی که درواقع حمایت نشه ازش حتی با اینکه میدونیم به در میگن که دیوار بشنوه...

نمایش اسپویل
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۲۷

نه .. قضیه یک چیز دیگه ست ... شفاف نمیتونم بگم چون تایید نمیشه ... مثلا تو یک کشوری یک چیزی گرون میشه بعد ملت میریزن بیرون... کشمکش هایی میشه ... این وسط اتفاقاتی هم میوفته و ... گرون شدن اون یک چیز فقط بهونه ای واسه شروع اعتراضات هست نه اینکه دلیل محکم و بی نقصی باشه ... چون در اصل معترضین با " کل سیستم" مخالفن ... حالا اینجا با سیستم تبعیض نژادی ، نبود حقوق برابر و افکار عمومی برابر بین عموم بنا بر رنگ پوستشون و .... حالا جالبی این قضیه بیشتر ماییم تا اونا ... مثلا تو مشهد مردم برای جرج فلوید که بازیگر فیلم بزرگسال هم بوده شمع روشن کردن و از دید ریش سفیدان دارای قدرت کار پسندیده ای حساب میشه البته من مشکلی ندارم.... ولی برای تحصیل کرده ها و نخبگان یک اتفاقات داخلی دیگه ،جایز نیست و یک اتفاقاتی هم واسه شمع روشن کننده ها میوفته ...

نمایش اسپویل