news-background
news-background

پروژه‌های جدید جی.‌جی. ایبرامز برای HBO Max معرفی شدند: اسپین‌آف Shining و سریال Justice League Dark

شبکه‌ی HBO Max برای تولید سه سریال درام به تهیه‌کنندگی «جی.‌جی. ایبرامز» و کمپانی «بد ربات» او چراغ سبز نشان داد. این پروژه‌ها شامل «اورلوک» (Overlook) که از داستان‌ «درخشش» (The Shining) به نویسندگی «استیون کینگ» الهام گرفته شده، «روپوش» (Duster) و «لیگ عدالت تاریک» (Justice League Dark) دی‌سی می‌شود. این عناوین اولین پروژه‌های «بد ربات» برای شبکه‌ی HBO Max تحت قرارداد جدیدی است که ایبرامز پاییز گذشته با وارنرمیدیا به امضاء رساند.

سریال ترسناک «اورلوک» که از شخصیت‌های رمان «درخشش» الهام گرفته‌ شده‌اند، ماجراهای رعب‌آور و ناگفته‌‌ی ترسناک‌ترین هتل تاریخ در داستان‌‌های آمریکایی را روایت می‌کند. «بد ربات»، کین و استودیوی برادران وارنر تله‌ویژن پیش‌تر در سریال ترسناک روانشناسانه‌ی «کسل راک» (Castle Rock) همکاری کرده بودند. دو فصل از این مجموعه از شبکه‌ی هولو پخش شده است.

گفته می‌شود که «داستین توماسون» خالق و تهیه‌کننده‌ی «کسل راک» و «اسکات براون» دیگر تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال در حال مذاکره برای نویسندگی «اورلوک» بوده‌اند. پروژه‌ی «اورلوک» به سریال «متل بیتس» (Bates Motel) شبکه‌ی A&E که پیش‌درآمدی بود برای فیلم کلاسیک «روانی» (Psycho) «آلفرد هیچکاک» بی‌شباهت نیست. فیلم کلاسیک «درخشش» به کارگردانی «استنلی کوبریک» در سال ۱۹۸۰ اکران شد و «جک نیکلسون» نقش اصلی آن را بازی کرد. سال گذشته نیز فیلم «دکتر اسلیپ» (Doctor Sleep) به عنوان یک‌ دنباله با بازی «یوان مک‌گرگور» ساخته شد.

سریال «روپوش» به نویسندگی ایبرامز و «لاتویا مورگان» داستانی در دهه‌ی ۱۹۷۰ روایت می‌کند و زندگی یک راننده‌ی جسور یک سندیکای جنایت‌کار را به تصویر می‌کشد. این سریال هم در استودیوی برادران وارنر تله‌ویژن تولید می‌شود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در مورد سریال «لیگ عدالت تاریک» بر اساس شخصیت‌های دی‌سی اطلاعاتی منتشر نشده است. ژانویه گذشته گزارش شده بود که «بد ربات» در حال توسعه‌ی فیلم و سریال براساس این شخصیت‌هاست. «لیگ عدالت تاریک» شاخه‌ای از «لیگ عدالت» است که با تهدیدهای فراطبیعی سر و کار دارد. شخصیت‌های این دنیا اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۱ و در کامیک «لیگ عدالت تاریک شماره ۱» ظاهر شدند و شامل ابرقهرمانان متفاوتی مانند «جان کنستانتین»، «مادام زندو»، «ددمن»، «شید»، «چینجینگ من» و «زاتانا» می‌شدند. بعدها شخصیت‌های بسیار بیشتری به آن‌ها اضافه شدند که مهمترین‌شان «موجود باتلاقی» در شماره ۱۹، «اندرو بنت» خون‌آشام چندصد ساله، «ارکید سیاه»، «دکتر میست» جاسوسی که برای شخصیت شرور «فلیکس فاوست» کار می‌کرد، «فرانکنشتاین»، «پاندورا»، و «نایتمر نرس» التیام‌دهنده‌ی زخم‌های فراطبیعی بودند.

پروژه‌های فعلی «بد ربات» از طریق برادران وارنر تله‌ویژن شامل «وست‌ورلد» (Westworld)، «لاوکرفت کانتری» (Lovecraft Country) و درام فانتزی و علمی-تخیلی «دمیماند» (Demimonde) که به نویسندگی ایبرامز در حال توسعه است می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید