news-background
news-background

تارانتینو: می‌خواستم فیلم Luke Cage را با «لارنس فیشبورن» بسازم

اقتباس از کامیک‌های مارول یکی از پروژه‌های ناتمام تارانتینو است که فیلمساز تمایل زیادی به تولیدش داشته.

پروژه‌های ناتمام «کوئنتین تارانتینو» فهرست طویلی است اما به نظر می‌رسد که این فیلمساز برنده‌ی اسکار برای هر ژانر ایده‌هایی بی‌پایان داشته باشد. از تولید یک فیلم برای چندگانه‌ی «پیشتازان فضا» (Star Trek) با رده‌ی سنی بزرگسال گرفته تا قسمت سوم «بیل را بکش» (Kill Bill) و حتی یک فیلم «جیمز باند». یکی از جالب‌ترین این پروژه‌ها می‌توانست فیلمی در دنیای سینمایی مارول برای شخصیت «لوک کیج» و تحت عنوان «لوک کیج: قهرمان اجاره‌ای» (Luke Cage: Hero for Hire) باشد.

هرچند به نظر عجیب نمی‌رسد که تارانتینو اولین فیلم ابرقهرمانی با شخصیت مرد سیاه‌پوست را ساخته باشد، اما او در واقع در سال ۱۹۹۲ و پس از عرضه‌ی «سگ‌های انباری» (Reservoir Dogs) اقتباس از «لوک کیج» را در نظر داشته است. او در پادکست «ایمی شومر» فاش می‌کند که رؤیای انتخاب «لارنس فیشبورن» را برای این نقش در سر می‌پرورانده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

تارانتینو می‌گوید: «پیش از اینکه فیلم‌های مارول بیرون بیاید، پس از اکران «سگ‌های انباری»، و پیش از انتشار «قصه‌ی عامه‌پسند»، به فیلم «لوک کیج» فکر می‌کرد. در دوران کودکی کامیک‌های زیادی داشتم و دو کتاب محبوبم «لوک کیج: مرد قدر» (Luke Cage: Power Man) و «شانگ چی: استاد کونگ فو» (Shang-Chi: Master of Kung Fu) بود.»

تارانتینو می‌گوید آن دسته از دوستانش که به کتاب‌های کامیک علاقه‌مند بودند او را از تولید فیلم «لوک کیج» برحذر داشتند: «فکر می‌کردم «لارنس فیشبورن» انتخابی فوق‌العاده برای بازی در نقش «لوک کیج» باشد. اما دوستانم می‌گفتند: «باید «وزلی اسنایپس» را انتخاب کنی.» جواب می‌دادم: «ببینید «وزلی اسنایپس» را دوست دارم، اما «لری فیشبورن» عملاً «مارلون براندو» است. فکر می‌کنم «فیش» انتخاب درستی باشد.» آن‌ها می‌گفتند: «باشد، اما او باید اندامش را روی فرم بیاورد. اسنایپس از قبل این کار را کرده!» بعد من جواب می‌دادم: «لعنت به آن! اصلاً مهم نیست! لعنتی‌ها، شما همه‌ی ایده‌های مرا خراب کردید!»»

شخصیت «لوک کیج» توسط نت‌فلیکس به تلویزیون آمد (دانلود سریال Luke Cage با لینک مستقیم) و «مایک کولتر» نقش آن را بازی کرد. تارانتینو بنابر قولی که داده تنها یک فیلم بلند دیگر خواهد ساخت و به نظر نمی‌رسد که او یک فیلم ابرقهرمانی به عنوان غزل خداحافظی‌اش برگزیند. با این حال، پس از بازنشستگی می‌تواند سریالی تلویزیونی براساس این شخصیت بسازد. تارانتینو به تازگی فاش کرده است که تمایل دارد رمان «روزی روزگاری در هالیوود» و کتاب داستانی دیگری در مورد یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم را بنویسد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۱۹:۵۴

مسلما هر ایده ای که از ذهن تارانتینو تراویده باشه ارزش فکر کردن داره . لارنس فیشبورن با اینکه از نظر فیزیک به یک قهرمان کامیک بوک نمی خوره اما مسلما دلیلی داشته که به وسلی اسنایپس ترجیح اش داده . یکی هم اینکه فیشبورن یک نوع هیبت در شخصیت و صداش و ژست صورت اش داره که اسنایپس نداره .

نمایش اسپویل