news-background
news-background

«تیلدا سوئینتن» ۹ فیلم محبوبش را معرفی کرد

سوئینتن در مورد فیلم درام «فیتز لانگ» که در سال ۱۹۳۱ ساخته شد می‌گوید: «همه‌‌ی ما را در بر می‌گیرد. به شکل بی‌رحمانه‌ای خشن و به شکلی فراموش‌نشدنی هوشمندانه است.»

«تیلدا سوئینتن» با همکاری «بنیاد فیلم بریتانیا» (BFI) فیلم‌هایی که هر سینمارویی باید ببیند را انتخاب کرده است. او حتی با هر انتخاب چند جمله‌ای توضیح ارائه و نظراتش را بیان کرده است. در صدر فهرست او درام «متولد شدم اما...» (دانلود فیلم I Was Born But… با لینک مستقیم) به کارگردانی «یوسوجیرو اوزو» قرار دارد که سوئینتن آن را «شاهکار صامت زیبایی در مورد کودکی، برادری و نحوه‌ی مذاکره با پدر و آموختن قوانین بازی» توصیف می‌کند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

جدیدترین اثر انتخابی او تریلر رمانتیک همجنسگرایانه‌ی «غریبه‌ی لب دریاچه» (Stranger by the Lake) است که در سال ۲۰۱۳ ساخته شد. دیگر فیلم متعلق به دهه‌ی اخیر میلادی که در فهرست سوئینتن به چشم می‌خورد «عمو بونمی که زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد می‌آورد» (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives) برنده‌ی نخل طلا به کارگردانی «اپیچاتپونگ ویراستاکول» است. سوئینتن به تازگی در «خاطره» (Memoria) با ویراستاکول همکاری کرده و پیش‌بینی می‌شود که این فیلم در جشنواره‌ی کن ۲۰۲۰ اکران شود. او در مورد این فیلم می‌گوید: «این سینماست با ریتمی کند... این احتمال وجود دارد که پس از تماشای فیلم‌های ویراستاکول احساس کنید که آن را در رؤیا دیده‌اید... آن‌ها بدون شک شما را به جایی می‌برند که هرگز نرفته‌اید.»

دیگر فیلم‌های محبوب سوئینتن شامل «سفر به ایتالیا» (Journey to Italy) به کارگردانی «روبرتو روسلینی»، «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) ساخته‌ی «ژان کوکتو»، «ام» (M) به کارگردانی «فریتز لانگ»، «مده‌آ» (Medea) اثر «پیر پائولو پازولینی»، سه فیلم «بیل داگلاس» («کودکی من» (My Childhood)، «مردم خود من» (My Ain Folk)، و «راه خانه من» (My Way Home)) و «داستان توکیو» (Tokyo Story) ساخته‌ی «یوسوجیرو اوزو» می‌شود.

سوئینتن در مورد فیلم «ام» لانگ می‌نویسد: «اولین فیلم صدادار «فریتز لانگ». «پیتر لور» در نقش یک کودک-کش، برلین ۱۹۳۱. تعقیب و گریز. دستگیری. شاید یک تریلر روانشناسانه‌ی اریجینال: همه‌ی ما را در بر می‌گیرد. به شکل بی‌رحمانه‌ای خشن و به شکلی فراموش‌نشدنی هوشمندانه است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید