news-background
news-background

نویسنده Watchmen می‌گوید حالا که دنیای سینمایی مارول تجربی‌تر شده مایل است با استودیو همکاری کند

«دیمون لیندلاف» می‌گوید سریال جدید «وانداویژن» دیزنی+ نشان می‌دهد که «دنیای سینمایی مارول» در حال خطر کردن است.

«دیمون لیندلاف» یکی از پرکارترین نویسندگان تلویزیون است و در سال‌های اخیر «بازماندگان» (دانلود سریال The Leftovers با لینک مستقیم) و «واچمن» (دانلود سریال Watchmen با لینک مستقیم) را برای شبکه‌ی HBO به تولید رسانده است. او در مصاحبه‌ی جدیدی با «فندام» می‌گوید با پایان «واچمن» مایل است چندگانه‌ای مثل «جنگ ستارگان» یا یکی از فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» را بسازد. لیندلاف سابقه‌ی همکاری در «پیشتازان فضا به سوی تاریکی» (Star Trek Into Darkness) و «پرومتئوس» (Prometheus) و اخیراً «شکار» (The Hunt) را دارد اما می‌گوید «دنیای سینمایی مارول» در حال حاضر به نظرش جذاب‌تر زیرا مانند گذشته سعی نمی‌کند خطر نکند.

لیندلاف می‌گوید: «فکر می‌کنم انجام کاری در دنیای مارول، در هر جایی از این دنیا، احتمالاً برای من جذابیت خواهد داشت. با دیدن بخش‌هایی از «وانداویژن» با خود می‌گویم: «بسیار خوب، مثل اینکه دارند کارهایی می‌کنند.» به ویژه در بخش سریال‌ها.» لیندلاف در مورد «جنگ ستارگان» اضافه می‌کند: «در مقطعی که قطعاً آینده‌ای نزدیک نیست، احساس می‌کنم که به انجام پروژه‌ای در دنیای «جنگ ستارگان» تمایل داشته باشم. شاید یک دهه بعد وقتی که هواداران مرا به خاطر خراب کردنش سرزنش نکنند.»

لیندلاف فیلمنامه‌ی «پیشتازان فضا به سوی تاریکی» را با همکاری «روبرتو اورسی» و «الکس کورتزمن» به نگارش درآورد و با واکنش منفی هواداران روبرو شد. اما با «پرومتئوس» که پیش‌درآمدی برای «بیگانه» (Alien) بود، با فیلمنامه‌ و داستانی سرگیجه‌آور توجه منتقدین را به خود جلب کرد. پیوستن این نویسنده به «جنگ ستارگان» و یا «دنیای سینمایی مارول» بدون تردید با واکنش‌های ضد و نقیضی همراه می‌شود اما دو اثر تلویزیونی اخیر او برای HBO پربیننده شده است. فیلم جنجالی «شکار» به نویسندگی لیندلاف از جمعه گذشته در آمریکا اکران شد.

تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«بری کیوگان» بازیگر ۲۷ ساله‌ی ایرلندی هم به تازگی در مصاحبه با «گیم‌رادار» گفته است که جهش از فیلم‌های مستقل به «دنیای سینمایی مارول» و بازی در «جاودانان» (The Eternals) لحظه‌ای غیرقابل باور برای او بوده است. او شاید برای همیشه نامش با فیلم «کشتن گوزن مقدس» (The Killing of a Sacred Deer) گره خورده باشد، اما دوران بازیگری‌ او تا چند ماه آینده با «جاودانان» وارد سطح تازه‌ای می‌شود. کیوگان در این فیلم در مقابل «ریچارد مدن»، «انجلینا جولی»، «سلما هایک»، «برایان تایری هنری»، و «کمیل نانجیانی» قرار می‌گیرد و برای «کلوئی زائو» جلوی دوربین می‌رود که او هم پیش این فیلم کارگردان فیلم‌های مستقل بود. زائو با رئالیسم فیلم‌هایی چون «سوارکار» (The Rider) شناخته می‌شد و بسیاری منتظرند ببینند او چگونه خودش را با یک پروژه‌ی پرخرج تطبیق داده است. کیوگان به سینماروها اطمینان خاطر می‌دهد که این انتقال به بهترین شکل صورت پذیرفته است.

کیوگان به «گیم‌رادار» می‌گوید: «فیلم ویژه‌ای خواهد بود. اگر فیلم‌های قبلی «کلوئی زائو» از جمله «سوارکار» را دیده باشید، خیالتان از بابت همه‌چیز آسوده باشد زیرا او کارش را به خوبی انجام داده. باید بگویم که باور [بازی در این فیلم] دشوار است و من تا وقتی فیلم اکران نشود باورش نمی‌کنم. آنگاه احتمالاً احساس خوبی خواهم داشت.»

کیوگان در فیلم‌های استودیویی بزرگ هالیوود مانند «دانکرک» (Dunkirk) به کارگردانی «کریستفر نولان» ظاهر شده اما سابقه‌ی بازی در یک فیلم ابرقهرمانی را ندارد. او در این فیلم نقش «دروییگ» را بازی می‌کند، ابرقهرمانی که سرعتی ابرانسانی، التیام سریع، و دورنوردی را دارد.

چند ماه پیش از اکران «جاودانان» که ۶ نوامبر (۱۵ آبان ماه ۱۳۹۹) اکران می‌شود، کیوگان در فیلم «شوالیه‌ی سبز» (The Green Knight) به کارگردانی «دیوید لوری» دیده خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید