news-background
news-background

کروناویروس: اکران Fast & Furious 9 به سال ۲۰۲۱ موکول شد

قسمت نهم چندگانه‌ی «سریع و خشن» (دانلود فیلم F9 با لینک مستقیم) یک سال به تعویق افتاد. استودیوی یونیورسال به علت شیوع بسیار سریع ویروس کرونا در سراسر دنیا چنین تصمیمی اتخاذ کرده است. سالن‌های سینمای ایتالیا، چین، کره‌ی جنوبی و چندین منطقه‌ی دیگر به صورت کامل تعطیل شده‌اند. این احتمال نیز وجود دارد که بعضی از سالن‌های سینمای ایالات متحده با گسترش ویروس بسته شوند. «اف۹» اکران به جای آوریل ۲۰۲۰ در آوریل سال ۲۰۲۱ روی پرده خواهد رفت.

«وین دیزل» در شبکه‌های اجتماعی این تصمیم را تأیید کرده و می‌نویسد: «تمامی شور و محبتی که برای دیدن قسمت جدید چندگانه وجود دارد را احساس می‌کنیم. به همین علت بسیار دشوار است که اعلام کنم باید تاریخ اکران فیلم را تغییر دهیم. برای ما روشن شد که امکان نمایش فیلم در ماه برای هواداران سراسر دنیا وجود ندارد.» دیزل اضافه می‌کند: «هرچند می‌دانیم که طولانی‌تر شدن انتظار ناامید‌کننده است، اما این اقدام برای حفظ سلامت همه گرفته شده است.»

تاکنون اکران چندین فیلم پرخرج سینمایی به علت شیوع کروناویروس لغو شده است. پارامونت ساعاتی پیش اعلام کرد که اکران جهانی «یک جای آرام ۲» (A Quiet Place II) را که قرار بود اواخر مارس اکران شود به تاریخ دیگری موکول می‌کند. پیش از آن هم استودیوی ام‌جی‌ام اکران «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) را از آوریل به نوامبر آینده موکول کرده بود. دیزنی هم امروز مراسم فرش قرمز «مولان» (Mulan) در لندن و سایر نقاط اروپا را لغو کرد.

فیلم‌های «سریع‌ و خشن» معمولاً با بودجه‌هایی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به تولید می‌رسند و بیشتر مخاطبین جهانی را هدف قرار می‌دهند. حدود ۷۵ درصد فروش سه قسمت قبلی چندگانه از بازارهای خارجی کسب شده است. «سریع و خشن ۹» قرار بود ۲۲ می ۲۰۲۰ در آمریکا اکران شود. دنباله‌های این چندگانه اغلب در میان پرفروش‌ترین عناوین سال قرار می‌گیرند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیزل در روزهای گذشته اعتراف کرده بود که نگرانی‌ها از شیوع کروناویروس بر روی او تأثیری نداشته است: «بسیار لذت می‌برم از بودن در کنار مخاطبین و هواداران برای اینکه خدا می‌داند آن‌ها چند بار برای من از خانه بیرون آمدند. به سرم زده. از سونی تقاضا کرده‌ام که اجازه دهد به چین بروم، حتی با وجود این شرایط. چهره‌های‌شان دیدنی می‌شود.»

قسمت نهم چندگانه‌ی‌ «سریع و خشن» توسط «جاستین لین» کارگردانی شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید