news-background
news-background

کروناویروس: اکران A Quiet Place 2 در سراسر دنیا و مراسم فرش قرمز Mulan در اروپا لغو شد

به‌روز رسانی: «جان کرازینسکی» روز پنجشنبه از طریق صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که قسمت دوم «یک جای آرام» در آمریکا هم به تعویق خواهد افتاد. او می‌گوید با توجه به شیوع کروناویروس، اکنون زمان مناسبی برای تجمع افراد در سالن‌های سینما نیست و او تا زمان فراهم شدن شرایط بهتر صبر خواهد کرد.

کرازینسکی می‌نویسد: «یکی از افتخارات من این است که مردم می‌گویند فیلم ما را باید در کنار دیگر افراد دید. اما با توجه به شرایط پیش آمده و اتفاقاتی که در سراسر دنیا در حال وقوع است، اکنون به روشنی زمان مناسبی برای اکران فیلم نیست. هرچند به شکلی دیوانه‌وار هیجان‌زده‌ایم تا فیلم را برای شما اکران کنیم... اما من صبر خواهم کرد تا زمانی که بتوانیم در کنار هم این فیلم را ببینیم! به زودی می‌بینم‌تان!»

پیش‌تر: استودیوی پارامونت اکران «یک جای آرام ۲» (دانلود فیلم A Quiet Place II با لینک مستقیم) را به علت شیوع ویروس کرونا در بازارهای اروپایی لغو کرد. سالن‌داران بریتانیا امروز پنجشنبه مطلع شدند که تاریخ اکران فیلم تغییر کرده و با تعطیلی رو به افزایش سالن‌ها در اروپا، این احتمال وجود دارد که اکران بین‌المللی فیلم متوقف شود.

پارامونت تاریخ اکران جدید فیلم را هنوز اعلام نکرده است. هنوز لغو اکران داخلی «یک جای آرام» به تأیید نرسیده و استودیو قرار است تا ساعاتی دیگر با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی برنامه‌هایش را اعلام کند. استودیوی سونی هم روز گذشته اکران قسمت دوم «پیتر ربیت» (Peter Rabbit) را در سراسر دنیا لغو کرده است.

«یک جای آرام ۲» قرار بود در تاریخ ۱۸ مارس (۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۸) در بازارهای بین‌المللی اکران شود و در بریتانیا یک روز بعد روی پرده برود. ۲۰ مارس نیز برای اکران داخلی در نظر گرفته شده بود.

در دنباله‌ی «یک جای آرام» به کارگردانی «جان کرازینسکی»، «امیلی بلانت» نقش مادری را بازی می‌کند که در دنیایی پسا-آخرالزمانی باید به دنبال سرپناه باشد. قسمت اول فیلم ۳۴۰ میلیون دلار در بازارهای جهانی فروش کرد که ۱۵۳ میلیون دلار آن سهم بازارهای بین‌المللی بود.

علاوه بر «پیتر ربیت ۲» و «یک جای آرام ۲»، استودیوی ام‌جی‌ام هم اکران «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) از چندگانه‌ی «جیمز باند» را هفت ماه به تعویق انداخته است و پیش‌بینی می‌شود متحمل زیانی ۵۰ میلیون دلاری از این تغییر شود.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

استودیوی دیزنی هم دقایقی پیش اعلام کرد که مراسم فرش قرمز اکران بازسازی لایو-اکشن «مولان» (دانلود فیلم Mulan با لینک مستقیم) را در اروپا لغو کرده است. دیزنی می‌گوید فرش قرمز اکران این فیلم در لندن را به دنیال شیوع کرونا کنسل می‌کند. با این حال، فیلم طبق برنامه‌ی قبلی روی پرده خواهد رفت. «لیو ییفی»، «یوسون آن»، «دانی ین» ستارگان فیلم و «نیکی کارو» کارگردان قرار بود در این مراسم حاضر شوند.

«مولان» بازسازی لایو-اکشن انیمیشنی به همین نام است که در سال ۱۹۹۸ ساخته شد. این فیلم قرار است ۲۷ مارس (۶ فروردین ماه ۱۳۹۹) اکران شود. اما هنوز مشخص نیست که سالن‌داران کشورهای اروپایی در چه شرایطی فیلم را روی پرده می‌برند.

تاکنون هیچ سینمایی در آمریکا بسته نشده اما این احتمال وجود دارد که به زودی چراغ سالن‌ها به مدت نامعلومی خاموش شود. تاکنون سالن‌های سینمای کشورها مختلفی از جمله، چین، ایتالیا، کره‌ی جنوبی، فرانسه، هندوستان و بسیاری دیگر بسته شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید