news-background
news-background

«برنی سندرز» می‌گوید عاشق دیدن فیلم‌های «مالیخولیا» و «گرگ وال استریت» روی آی‌پدش است

نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا به تازگی در مصاحبه با نیویورک تایمز مسائل بسیاری را فاش کرده است.

«برنی سندرز» که یکی از نامزدهای دمکرات ریاست جمهوری آمریکاست و هنوز در انتخابات اولیه از «جو بایدن» پیشی نگرفته، یک سینه‌فیل است. سناتور ورمانت در مصاحبه با نیویورک تایمز فاش کرده است که فیلم‌های محبوب او با شرایط حاکم بر دنیای امروز از جمله هراس از کروناویروس و سقوط وال استریت مطابقت دارند.

در مقاله‌ی نیویورک تایمز آمده است: «حتی تفریحات او هم به شخصیتش می‌خورند. او از یک آی‌پد (و نه یک آی‌فون) برای مرور شبکه‌های اجتماعی و اخبار استفاده می‌کند و عاشق تماشای مسابقات بوکس قدیمی و فیلم‌هایی مانند «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) و «مالیخولیا» (Melancholia) است که درامی دیستوپیایی بود و با نابودی زمین به پایان می‌رسید. او با ترانه‌های فولک راک دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی که از رادیوی اتوموبیلش پخش می‌شوند همصدا می‌خواند، با همسرش به پیاده‌روی‌های طولانی می‌رود و نوه‌هایش را عاشقانه دوست دارد.»

فیلم «گرگ وال استریت» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» که فراز و نشیب زندگی «جوردن بلفورت» را به تصویر کشید و «مالیخولیا» ساخته‌ی «لارس فون تریه» که پایان دنیا را ترسیم کرد، انتخاب‌هایی‌اند که با سندرز و شخصیت او همخوانی دارند و احتمالاً با انتخاب چنین فیلم‌هایی قصد دارد پیامی به خواننده بدهد.

رئیس جمهور فعلی آمریکا، چنانکه پس از برگزاری مراسم اسکار مشخص شد، یک سینماروی نکته‌بین نیست و فیلم برنده‌ی اسکار کره‌ای زبان «انگل» (Parasite) را شایسته‌ی این جایزه ندانست و گفت فیلم‌هایی مانند «بر باد رفته» (Gone with the Wind) باید برنده‌ی جوایز آکادمی شوند. «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز یکی از دوست‌داران عناوین سینمایی و تلویزیونی است و بهترین‌ها را در پایان هر سال میلادی فهرست می‌کند. او سال گذشته «زنان کوچک»، «انگل» و «داستان زناشویی» را در کنار فیلم‌های کمتر شناخته‌شده‌ای چون «دایان» (Diane) و «ترانزیت» (Transit) به عنوان بهترین فیلم‌های سال معرفی کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۲۰:۰۷

برنی سلیقه خوبی داره ملانکولیا یکی از بهترین فیلم های دهه 2010 هست. دوست دارم ببینم نظر برنی درباره Breaking the Waves فون تریه چی هست.

نمایش اسپویل
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰۴:۴۰

تنها یک کومونیست دیوانه اینطور رفتار میکنه. بر ضد کپیتالیزم است اما از تمامی محصولاتش استفاده می کند. این چه فیلم بینی حرفه ای است که در آیپد فیلم می بیند. این کار دقیقا نقطه مخالف فیلم دیدن حرف ای است.

نمایش اسپویل
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰۲:۱۰

عاشقانه دوستت دارم برنیِ عزیزم!

نمایش اسپویل