news-background
news-background

بهترین مستندهای سال ۲۰۱۹ به انتخاب منتقدین معرفی شدند؛ پیشتازی Apollo 11

چهارمین دوره از مراسم اهدای جوایز «مستند انتخاب منتقدین» یکشنبه شب برگزار شد و فیلم «آپولو ۱۱» (Apollo 11) استودیوی نئون جایزه‌ی بهترین مستند بلند را تصاحب کرد. نئون با کسب پنج جایزه پیشتاز مراسم شب گذشته بود. مستند «بزرگترین مزرعه‌ی کوچک» (The Biggest Little Farm) این استودیو هم جایزه‌ی بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد و کارگردانان «هانی‌لند» (Honeyland) هم جایزه‌ی بهترین مستند اول را به خانه بردند.

امسال «بزرگترین مزرعه‌ی کوچک» با هفت نامزدی پیشتازی کرد و به دنبال آن «آپولو ۱۱» و «آن‌ها نباید پیر شوند» (They Shall Not Grow Old) استودیوی برادران وارنر هر کدام با شش نامزدی در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. مستند وارنرها به کارگردانی «پیتر جکسون» به همراه «جولیا رایکارد» و «استیون بوگنار» که «کارخانه‌ی آمریکایی» (American Factory) را برای نت‌فلیکس کارگردانی کرده‌اند، جایزه‌ی بهترین کارگردانی را دریافت کردند.

در این مراسم از مستندساز بزرگ «فردریک وایزمن» تقدیر به عمل آمد. سال گذشته جایزه‌ی بهترین مستند بلند به «همسایه‌ی من نمی‌شوی؟» (Won’t You Be My Neighbor?) اهدا شد که آکادمی اسکار به آن توجهی نکرد. جوایز بهترین تدوین و بهترین موسیقی متن امسال به «آپولو ۱۱» و جایزه‌ی بهترین مستند بیوگرافیکال نیز به فیلم «تونی موریسون» (Toni Morrison: The Pieces I Am) تقدیم شد. علاوه بر این، «کارخانه‌ی آمریکایی» به عنوان بهترین مستند سیاسی، «آپولو ۱۱» بهترین مستند علمی-تخیلی، «میدن» (Maiden) سونی بهترین مستند ورزشی، و «آن‌ها نباید پیر شوند» به عنوان بهترین مستند نوآورانه برگزیده شدند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید