news-background
news-background

باکس آفیس: Terminator: Dark Fate با فروش ۲۹ میلیون دلاری از هم پاشید، چرا The Irishman نتوانست به صورت گسترده اکران شود؟

چندگانه‌ها در هفته‌های گذشته شرایط سختی را سپری کردند، به ویژه «ترمیناتور: سرنوشت شوم» (Terminator: Dark Fate) که در افتتاحیه‌ی داخلی تنها ۲۹ میلیون دلار فروخت. استودیوهای رقیب پارامونت حتی رکورد ۲۸ میلیون دلاری را برای ششمین قسمت «ترمیناتور» گزارش داده‌اند.

این نتیجه‌ای فاجعه‌بار است برای پروژه‌ای که با بودجه‌ی ۱۸۵ میلیون دلاری (و حتی بنابر ادعای برخی ۱۹۶ میلیون دلاری) توسط پارامونت، فاکس و اسکای‌دنس به تولید رسیده. این فیلم روز شنبه ۱۱ میلیون دلار و روز جمعه و پنجشنبه ۱۰.۶ میلیون دلار فروخت و هیچ دستاورد قابل ذکری نداشت. رکورد بدتر اینکه «سرنوشت شوم» اکنون بدترین فروش افتتاحیه در اولین آخر هفته‌ی ماه نوامبر را از سال ۲۰۱۳ وقتی «بازی اندر» (Ender’s Game) روی پرده رفت را به نام خود ثبت می‌کند.

«سرنوشت شوم» دومین فیلم متوالی پارامونت و اسکای‌دنس است که به دنبال «مرد دوپیکره» (Gemini Man) با بازی «ویل اسمیت» در گیشه شکست می‌خورد. آن فیلم ۱۳۸ میلیون دلاری در صورتی که در بازارهای جهانی ۱۶۰ میلیون دلار فروش کند تا ۸۰ میلیون دلار به این دو استودیو زیان والی وارد می‌کند. شکست «ترمیناتور» در این هفته موجب شد فروش کلی بلیت نسبت به آخر هفته‌ی مشابه در سال گذشته تا ۲۱٪ کاهش پیدا کند و به ۱۱۵.۶ میلیون دلار برسد. سال گذشته، فاکس فیلم برنده‌ی اسکار «رپسودی بوهمی» را روی پرده داشت که در افتتاحیه ۵۱ میلیون دلار فروخته بود.

مخاطبین سایر نقاط جهان نیز از فیلم «سرنوشت شوم» روی گردان شدند. درحالی که پیش‌بینی می‌شد این فیلم در کشور چین ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار فروش کند و پایین‌تر از عنوان داخلی «روزهای بهتر» با فروش ۱۶۶ میلیون دلاری قرار بگیرد، در نهایت به رکورد ۲۸.۲ میلیون دلاری در آن سرزمین رسید. دیزنی و فاکس گزارش می‌دهند که این فیلم از ۴۸ بازار خارجی ۷۲.۹ میلیون دلار کسب کرده که تا ۱۴٪ پایین‌تر از برآوردهای ۸۵ میلیون دلاری بود. فروش بین‌المللی «سرنوشت شوم» نیز با ۱۰۱.۹ میلیون دلار تا ۱۸٪ نسبت به پیش‌بینی ۱۲۵ میلیون دلاری اختلاف داشت. به این ترتیب قسمت جدید «ترمیناتور»‌ که هنوز در بازار ژاپن اکران نشده، به فروش جهانی ۱۲۳.۶ میلیون دلاری رسید. «ترمیناتور: جنسیس» در این کشور ۲۲ میلیون دلار فروخته است. «سرنوشت شوم» برای گریز از زیان مالی باید به فروش جهانی ۴۸۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. بنابر گزارش «پست‌ترک» تنها ۵۱ درصد مخاطبین دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. مخاطبین مرد بالاتر از ۲۵ سال ۴۱ درصد، زنان بالاتر از ۲۵ سال ۳۰ درصد، مردان زیر ۲۵ سال ۱۷ درصد و زنان زیر ۲۵ سال ۱۱ درصد خریداران بلیت را تشکیل دادند. حدود ۴۳ درصد از سینماروها سفیدپوست، ۲۹ درصد اسپانیایی تبار، ۱۱ درصد سیاهپوست و ۱۰ درصد آسیایی تبار بوده‌اند.

در مورد پروژه‌ی پرخرج «سرنوشت شوم» شایعات بسیاری شنیده می‌شد، از مشکلات فیلمنامه گرفته تا تعلیق فیلمبرداری تا چند روز و اختلاف نظر در اتاق نویسندگان و اتاق تدوین میان «تیم میلر» کارگردان فیلم و «جیمز کامرون» تهیه‌کننده. کامرون اخیراً در مصاحبه با «سینمابلند» فاش کرد که در مرحله‌ی تدوین به شدت با کارگردان «ددپول» درگیری پیدا کرده و «خونی که بر اثر این جدال‌های هنری روی دیوار پاشیده می‌شد هنوز باقی است. این فیلم شرایط سختی را پشت سر گذاشت. اما اختلاف نظر هنری همین است.» به‌رغم تمامی این مسائل، در گذشته بلاک‌باسترهای پرحاشیه‌‌ای مانند «ونوم» سونی و «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» اکران شده‌اند که به ترتیب ۸۵۶ و ۱.۰۶ میلیارد دلار فروخته‌اند.

اگرچه قرار بود بازگشت «لیندا همیلتون» و «آرنولد شوارتزنگر» و «جیمز کامرون» چندگانه را دوباره احیا کند، اما به گفته‌ی منابع نزدیک به پروژه چندین عامل باعث از هم پاشیده شدن «ترمیناتور» شدند. پارامونت بخش‌هایی از فیلم را در نمایشگاه‌های کامیک-کان و سینما-کان برای حاضرین به نمایش درآورد و آنان را شگفت‌زده کرد. از این رو پیش‌بینی می‌شد که فیلم در افتتاحیه دست کم ۴۰ میلیون دلار فروش کند. یکی از ویدیوهای فیلم با حضور شوارتزنگر، همیلتون و «کووای لنارد» ستاره‌ی NBA که از شبکه‌ی ورزشی ESPN پخش شد نزدیک به ۱۰ میلیون مرتبه مشاهده شد. با این حال، «سرنوشت شوم» از نقدهای منفی که فاش می‌کردند یکی از شخصیت‌های کلیدی می‌میرد لطمه دید.

هواداران چندگانه و ژانر علمی-تخیلی که فیلم را دیده بودند به شدت نسبت به تغییرات فیلم در شبکه‌های اجتماعی معترض شدند. «رلیش‌میکس» می‌نویسد سینماروها با شخصیت‌های زنی که به دقت پرداخت شده باشند و وجودشان برای قصه ضروری باشد مخالفتی ندارند. سینماروها گیج شده‌اند که چرا باید یک فیلم کلاسیک را برداشت و با شخصیت‌های اصلی زن ریبوت کرد، همان‌گونه که در سال‌های اخیر ساخته‌اند. این مسئله با فروش پایین‌تر از حد انتظار «سرنوشت شوم» در بریتانیا و فرانسه پیوند خورد و برآوردهای داخلی و جهانی را تحت تأثیر قرار داد. دنباله‌هایی که پس از «روز رستاخیز» (Judgment Day) روی پرده رفته‌اند، چنان روایت چندگانه را به انحراف کشاندند که «سرنوشت شوم» با تمام تغییراتش، ریبوتی تازه و هیجان‌انگیز در نظر گرفته نشد. منتقدین از بازگشت همیلتون استقبال کرده‌اند و به فیلم امتیاز نه چندان بالای ۶۹٪ «راتن تومیتوز» دادند، اما مخاطبین داخلی «سرنوشت شوم» نمرات متوسط B+ «سینمااسکور» و ۳.۵ ستاره «پست‌ترک» دادند.

«ترمیناتور: سرنوشت شوم» حتی با فروش ۴۰ میلیون دلاری در سه روز اول اکران هم با مشکلاتی مواجه می‌شد. اگرچه این «سرنوشت شوم» یک «فیلم بد» نیست، اما پیش‌تر فیلم‌های بدتری مانند «ونوم» در گیشه پرفروش شده‌اند. یکی از کارشناسان مالی می‌گوید: «همه می‌خواستند [«ونوم»] را ببینند، اما هیچکس تمایلی به دیدن «سرنوشت شوم» نداشت. استودیو هرگز مشخص نکرد که مخاطب هدف فیلم چه کسی است. جداً باید به این پرسش پاسخ داده شود که چه کسی تمایل داشت این چندگانه‌ی قدیمی را ببیند؟» حدود ۷۲٪ مخاطبین فیلم را افراد بالاتر از ۲۵ سال تشکیل می‌دادند، اما «سرنوشت شوم» موفق نشد گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ ساله را هیجان‌زده کند. حدود ۲۲٪ سینماروها در آمریکا و کانادا اسپانیایی تبار بودند، اما ژانر اکشن علمی-تخیلی هیچگاه در بازارهای آمریکای جنوبی موفق نبوده و مخاطبین آن کشورها بیشتر به آثار ژانر وحشت و خانوادگی علاقه‌مندند. اکشن‌های علمی-تخیلی معمولاً در بازارهای آسیا موفق‌تر بوده‌اند.

نام «جیمز کامرون» بر روی پوسترهای فیلم فروش آن را تضمین نمی‌کند. همان‌گونه که فروش «آلیتا: فرشته‌ی جنگ» را تضمین نکرد و آن فیلم که در بازارهای جهانی ۴.۴.۸ میلیون دلار فروخت، به سختی از تحمل زیان گریخت. سینماروها تمایل دارند کامرون را به عنوان کارگردان و نویسنده در فیلمی ببینند. هرچند او در نگارش فیلمنامه و تدوین فیلم همکاری کرد، اما هرگز در محل فیلمبرداری حاضر نشد و بازیگران را ملاقات نکرد. اگر کامرون راضی به همکاری نمی‌شود، باید به سراغ فیلمساز مؤلف دیگری رفت و فیلمنامه و کارگردانی را به او سپرد، کسی مانند «جیمز گان» که چندگانه را دوباره بنا کند و «ترمیناتور» را از خاکستر بیرون بکشد. «سرنوشت شوم» به ویژه در ایالت‌های غربی و جنوب غربی و کانادا با فروش بهتری همراه بود.

این هفته دو فیلم جنایی که در جشنواره‌های پاییز اکران شده بودند در آمریکا افتتاح شدند. «ایرلندی» (The Irishman) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و «بروکلین بی‌مادر» (Motherless Brooklyn) هر دو به نمایش درآمدند و بحث جالبی به راه انداختند در این باره که چه فیلم‌هایی باید روی پرده بروند و کدام فیلم‌ها باید مستقیماً در شبکه‌هایی نظیر نت‌فلیکس عرضه شوند. «ایرلندی» در هشت سالن نیویورک و لس آنجلس اکران شد اما گزارش فروش آن از طرف نت‌فلیکس منتشر نشده است. «بروکلین بی‌مادر» در کمتر از ۱۰۰۰ سالن به نمایش درآمد و تنها ۳.۶۵ میلیون دلار فروخت. «ایرلندی» فیلمی ۳ و نیم ساعته است که با بودجه‌ی ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، در حالی که «بروکلین بی‌مادر» اثری ۲ ساعت و نیمه است که بدون احتساب مخارج بازاریابی با ۲۶ میلیون دلار تولید شده است. طبق آخرین گزارش‌ها، تمامی بلیت‌های «ایرلندی» به فروش رفته است.

«مجمع ملی سالن‌داران» آمریکا معتقد است که نت‌فلیکس با اکران محدود «ایرلندی» یک فرصت استراتژیک را از دست داده و باید آن را به شکل گسترده و طبق قوانین روی پرده می‌برده و اینکه شبکه در حال شنا کردن در خلاف مسیر رودخانه است. بسیاری از کارشناسان نیز با آن‌ها هم‌عقیده‌اند و می‌گویند فروش سالانه‌ی بیش از ۱۱ میلیارد دلاری فیلم‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سینما هنوز زنده است. ضمن اینکه همچنان برخی فیلمسازان پیر و جوان تمایل دارند آثارشان روی پرده به نمایش درآید حتی اگر آن را با ۱۰۰ هزار دلار تولید کرده باشند. مردم هنوز از مراجعه به سینما لذت می‌برند و اگر فیلمی استحقاقش را داشته باشد حاضرند ۲۰ دلار برای آن بپردازند. در بیانیه‌ی سالن‌داران آمده است: «نت‌فلیکس فرصتی منحصر به فرد در اختیار داشت تا «ایرلندی» را به شکلی شایسته در سالن‌های پرشمار اکران کند و به رقبا هشدار دهد که آماده‌ی رقابت است. اما برخلاف به فیلمسازان هشدار دادند که اینجا نت‌فلیکس است و ما فیلم‌های شما را به شکل گسترده در سالن‌های سینما اکران نمی‌کنیم.»

اولاً انتشار بیانیه در اولین روز اکران «ایرلندی» با علم به برنامه‌های نت‌فلیکس از چند ماه قبل کار پسندیده‌ای نبود و باید از این شبکه که حاضر شد حتی به صورت محدود فیلم را اکران کند ستایش کرد. از این گذشته، بعضی فیلم‌ها هرگز قرار نیست در گیشه پرفروش شوند. کمتر کسی حاضر است یک فیلم گنگستری ۳ ساعت و نیمه را با سه بازیگر تقریباً ۸۰ ساله و روندی کند در سالن سینما به تماشا بنشیند. احتمال شکست «ایرلندی» مانند «بروکلین بی‌مادر» در صورت اکران گسترده بسیار بالا بود.

نت‌فلیکس به یمن درآمد چند میلیارد دلاری‌اش توانست «ایرلندی» را تولید کند و دیگر استودیوهای بزرگ حاضر نبودند بر روی چنین پروژه‌ی پرخرجی سرمایه‌گذاری کنند. همیشه کیفیت سینمایی فیلم را به سینما یا سرویس‌های استریمینگ هدایت نمی‌کند. در نهایت سؤال اصلی این است که فیلم توسط چه کسی ساخته می‌شود؟ سازندگان «آسیایی‌های خرپول» (Crazy Rich Asian) برادران وارنر را به نت‌فلیکس ترجیح دادند تا فیلم‌شان در سینما به اکران درآید. استودیوی یونیورسال نیز پروژه‌ی «وضعیت قرمز» (Red Notice) با بازی «رایان رینولدز»، «دووین جانسون» و «گل گدوت» را به نت‌فلیکس واگذار کرد زیرا تولید آن بسیار پرخرج بود.

از طرف دیگر امکان ندارد که سالن‌داران به یک شبکه‌ی اینترنتی مانند نت‌فلیکس اجازه دهند فیلمش را زودتر از موعد ۴ ماهه از پرده پایین بیاورد. در این صورت صدای استودیوهای بزرگ بلند می‌شود. تنها استودیوهای بزرگی مانند دیزنی می‌توانند دست به چنین اقدامی بزنند، همان‌گونه که در سال ۲۰۱۰ با فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» کردند و اکران فیلم را از یک ماه زودتر به پایان رساندند. در نهایت، سالن‌داران آمریکا نباید از نت‌فلیکس خشمگین باشند و علیه‌اش بیانیه صادر کنند. این شبکه فیلمی را به تولید رسانده که هیچکس حاضر نبود به آن نزدیک شود. سالن‌داران باید از آکادمی علوم و فنون تصاویر متحرک ناخرسند باشند که با قوانین ناکارآمدشان به شبکه‌های اینترنتی اجازه نمی‌دهند برای اسکار رقابت کنند. فیلم «آخرین اغوا» (The Last Seduction) در سال ۱۹۹۴ با وجود اینکه به صورت کامل در سالن‌های سینما روی پرده رفته بود، اجازه‌ی رقابت در اسکار را نداشت زیرا پیش از اکران از شبکه‌ی HBO پخش شده بود. نت‌فلیکس «ایرلندی» را که هزینه‌ی تولیدش به اندازه‌ی سه فصل از سریال «چیزهای عجیب» است، یک فرصت استراتژیک به شمار نمی‌آورد، به ویژه وقتی که با کسب نامزدی احتمالی اسکار، می‌تواند مخاطبین سالخورده‌تر را به سمت سرویس خود بکشاند.

بنابراین آیا «بروکلین بی‌مادر» باید یک راست به شبکه‌ی نمایش خانگی می‌رفت؟ با توجه به بودجه‌ی نسبتاً پایین آن، لزوماً نه. برخی ممکن است معتقد باشند این عناوین بزرگسالانه در گیشه با چالش مواجه می‌شوند و بهتر است در سرویس‌های استریمینگ عرضه شوند. اما فیلم‌های «اغواگران» (Hustlers) و «داوتن ابی» خلاف آن را ثابت می‌کنند. «انگل» (Parasite) به کارگردانی «بونگ جون هو» استودیو نئون نیز پرفروش‌ترین فیلم تاریخ کشور کره‌ی جنوبی در آمریکا شده و به ۲۰ میلیون دلار نزدیک می‌شود. برای موفقیت اینگونه فیلم‌ها در گیشه باید از حمایت منتقدین برخوردار بود. «بروکلین بی‌مادر» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۲٪ دریافت کرده، هرچند که وارنرها آن را در فستیوال‌های تورنتو و نیویورک اکران کردند.

برادران وارنر چاره‌ای جز اکران گسترده‌تر «بروکلین بی‌مادر» نداشت و باید هر چه زودتر سرمایه‌ی خود را بازمی‌گرداند. مخاطبین هنگام خروج از سالن‌های سینما به فیلم امتیاز ۳.۵ ستاره می‌دهند و ۴۶ درصد دیدن آن را توصیه می‌کنند. این فیلم دارای ۵۷٪ مخاطب زن و ۵۵٪ مخاطب بالاتر از ۳۵ ساله بود. حدود ۶۲٪ سینماروها سفیدپوست، ۱۵٪ اسپانیایی تبار، ۱۲٪ آسیایی تبار و ۱۱٪ سیاهپوست بودند. این فیلم در پایان باید ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار فروش کرده باشد.

«بروکلین بی‌مادر» باید با فیلم «هریت» (Harriet) استودیوی فکوس مقایسه شود که با امتیاز ۷۲٪ «راتن تومیتوز» از مخاطبین «سینمااسکور» نمره‌ی A+ و «پست‌ترک» امتیاز ۴.۵ ستاره دریافت کرد و با افتتاحیه‌ی ۱۲ میلیون دلاری فراتر از انتظار ظاهر شد. فیلم «بلکککلنزمن» در اولین هفته‌ی اکران ۱۰.۸ میلیون دلار فروخته بود. فکوس گزارش داده است که برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ وقتی فیلم‌های «کوهستان سرد» (Cold Mountain) و «بیل را بکش ۱» اکران شدند، دو افتتاحیه‌ی متوالی بیش از ۱۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است. مخاطبین زن با ۶۲٪ پیشتاز بودند و افراد بالاتر از ۳۵ ساله با ۵۹٪ و ۴۵ ساله با ۳۹٪ در رده‌های بعدی قرار داشتند. نیمی از خریداران بلیت سیاهپوست، ۳۶ درصد سفیدپوست، ۸ درصد اسپانیایی تبار، و ۷ درصد آسیایی تبار بودند. حدود ۹۰ درصد زنان سیاهپوست دیدن این فیلم را توصیه کرده‌اند.

انیمیشن «سگ‌های قطبی» (Arctic Dogs) استودیوی اینترتینمنت این هفته به صورت گسترده در ۲۸۴۴ سالن افتتاح شد و ۳.۱ میلیون دلار فروخت. مخاطبین با نمره‌ی B- «سینمااسکور» به این فیلم اظهار بی‌علاقگی کرده و بنابر گزارش «پست‌ترک» حدود ۴۲ درصد مخاطبین دیدن فیلم را پیشنهاد می‌کنند. حدود ۵۸ درصد مخاطبین زن و ۶۲ درصد زیر ۱۷ سال سن داشته‌اند. علاوه بر این، ۵۵ درصد سینماروها سفیدپوست، ۲۲ درصد اسپانیایی تبار، ۱۲ درصد آسیایی تبار و ۱۱ درصد سیاهپوست بودند.

این هفته «جوکر» از فروش جهانی ۹۳۴ میلیون دلاری عبور کرد و در پنجمین هفته‌ی اکران با ۱۱.۱ میلیون دلار به فروش داخلی ۳۰۰ میلیون دلاری نزدیک شد. «مالفیسنت ۲: معشوقه‌ی شیطان» دیزنی نیز در سومین هفته‌ی اکران ۱۰.۴ میلیون دلار فروخت و در رتبه‌ی چهارم جای گرفت.

«ترمیناتور: سرنوشت شوم» در بازارهای کره ۹.۸ میلیون دلار و در بریتانیا ۶.۹ میلیون دلار فروخته است. این فیلم از سالن‌های آیمکس در سراسر دنیا ۹ میلیون دلار کسب کرده که ۲.۹ میلیون دلار آن به بازار چین اختصاص دارد. این هفته تریلر «دکتر اسلیپ» (Doctor Sleep) برادران وارنر در ۹ بازار خارجی اکران شد و ۵.۶ میلیون دلار فروخت. دنباله‌ی «درخشش» (The Shining) بیشترین فروش را با ۱.۹ میلیون دلار در بریتانیا ثبت کرد. ایتالیا با ۱.۳ میلیون دلار و فرانسه با ۹۸۶ هزار دلار دیگر بازارهای پرفروش این فیلم بودند.

  ۱۰ فیلم پرفروش هفته در آمریکای شمالی (۱-۳ نوامبر ۲۰۱۹):  
فیلم استودیو بودجه فروش آخر هفته فروش داخلی فروش جهانی هفته‌های اکران
۱ ترمیناتور: سرنوشت شوم (Terminator: Dark Fate) پارامونت ۱۸۵ ۲۹ ۲۹ ۱۲۳.۶ ۱
۲ جوکر (Joker) برادران وارنر ۵۵ ۱۳.۹ ۲۹۹.۶ ۹۳۴ ۵
۳ مالفیسنت: معشوقه‌ی شیطان (Maleficent: Mistress of Evil) دیزنی ۱۸۵ ۱۲.۱ ۸۴.۳ ۳۸۳.۲ ۳
۴ هریت (Harriet) فکوس ۱۷ ۱۲ ۱۲ ۱۲ ۱
۵ خانواده‌ی آدامز (The Addams Family) یونایتد آرتیستس ۴۰ ۸.۴ ۸۵.۲ ۱۲۹.۲ ۴
۶ زامبی‌لند ۲: دبل تپ (Zombieland 2: Double Tap) سونی ۴۲ ۷.۳ ۵۹.۳ ۸۷.۱ ۳
۷ شمارش معکوس (Countdown) STX ۶.۵ ۵.۸ ۱۷.۷ ۲۱.۴ ۲
۸ آبی و سیاه (Black and Blue) اسکرین جمز ۱۲ ۴ ۱۵.۴ ۱۵.۴ ۲
۹ بروکلین بی‌مادر (Motherless Brooklyn) برادران وارنر ۲۶ ۳.۶ ۳.۶ ۳.۶ ۱
۱۰ سگ‌های قطبی (Arctic Dogs) اینترتینمنت ۵۰ ۳.۱ ۳.۱ ۳.۱ ۱

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵

مسخره اس بخاطر شکست فمینیست خوشحال شد . مگه تو قرن زنده به گور کردن دختران هنوز دارید زندگی میکنید! بیدار بشید بابا دنیا داره تغییر میکنه

نمایش اسپویل
۱۵ آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۰۳

عزیز سقط جنین باید حق هر زنی باشه اونه که 9 ماه باید یه بچه رو حمل کنه - خیلی از حقوق ها ربط به فمینیست دارن - اما ناک اوت کردن مردا رو خودمم جزو فمینیست نمیدونم - ولی این سبک نفرت از فمینیست مثل کامنتای این بخش هم تندروی و متعصبانه است. ما باید درک کنیم فمینیست چیه - خیلی ها نمیدونن و چون حالا نقش ها افتاده دست زن ها یا ... که ظاهریه ! از رو ظاهر قضیه میگن فمینیستیه ؛ چون قدرت دست زناست ؛ یه عمر این همه فیلم ها ر مرد ها نقش اول بودن و هیچکس نگفت مرد سالاریه و ... حالا تا 4 تا زن تو یه فیلم میبینن سریع ربطش میدن به فمینیست و میکوبنش در حالی که ممکنه اصلا ربطی نداشته باشه!

نمایش اسپویل
۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۰۷

عزیزم شما بیدار بشید فمینیسم اصلا ربطی به حقوق زنان نداره.. یکم به رفتارهای این فمینست های غربی دقت کنی میفهمی. بچه کشی تو شکم معنای برابری نیست یا ناک اوت کردن یه مرد تو فیلم. یه کم به واقعیت برگردید...

نمایش اسپویل
۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۳۱

خیلی خوبه همه این آثار غیر اوریجینال فمینیستی این بلا سرشون میاد :) راضیم :)

نمایش اسپویل
۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۲۳:۵۷

و بالاخره شکست های فیلم ها هم آغاز شد و کمپین Get woke go broke یک قدم دیگه هم برداشت البته اسپویل شدن فیلم تکراری بودنش بد بودن تیم بازیگری ضعیف بودن ایده پردازی کارگردان و به قول منتقدین بی هدف بودن و تکراری بودن و دیالوگ های سطحی و شخصیت های دو بعدی فیلم هم بی تاثیر نبودن ولی با اینکه طرفدار پروپاقرص این دنباله هستم و بودم و تا الان بالغ بر 50-60 بار t2 رو دیدم (اغراق هم نیست در ابتدایی روزی یکبار باید میدیدم) اما از شکستش واقعا شادم

نمایش اسپویل
۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۹:۵۰

من شخصا در همه ویدئوهای " ترمیناتور : سرنوشت شوم " فیلم رو کوبیدم چون مثل خیلی از عاشقان دو فیلم اصلی کامرون ، از نابودی فیلم محبوبم به شدت ناراحت و عصبانی بودم مخصوصا که خود کامرون دست به نوشتن داستان زده بود و اولش هیجان زیادی به پا شده بود که حالا که کامرون و لیندا همیلتون تو کار هستند اتفاق تازه و مهمی روی داده تا کم کم شایعات آزار دهنده شروع شد و خیلی هاشون تو یوتیوب توسط کسانی که فیلم رو دیده اند تائید شده اند . این فیلم نابود شده . از بین رفته . جیمز کامرون که روزگاری کارگردان خلاقی بود در سن بالا به درچه مشخصی از ناکارآمدی رسیده و اثر محبوبش رو خودش با دست های خودش به سرنوشت شوم سپرد .

نمایش اسپویل