news-background
news-background

حمایت «پیرس برازنان» از شخصیت «جیمز باند» زن: «آقایان، از سر راه کنار بروید»

در حالی که شایعه‌ی انتخاب بازیگر مرد سیاهپوست برای نقش «جیمز باند» به گوش می‌رسد، شخصیت مأمور مخفی بریتانیایی ممکن است حتی سرنوشت به کلی متفاوت‌تری پیدا کند. انتخاب «لاشانا لینچ» بازیگر زن سیاهپوست بریتانیایی برای بازی در فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) اخیراً شایعه‌ی اولین مأمور ۰۰۷ زن را قوت بخشیده و اکنون «پیرس برازنان» از چنین انتخاب حمایت کرده است.

مأمور ۰۰۷ سابق در مصاحبه با هالیوود ریپورتر در مورد سپردن این نقش به یک زن می‌گوید: «به نظر من در چهل سال گذشته مردان را [به اندازه‌ی کافی] در این نقش دیده‌ایم. آقایان، از سر راه کنار بروید، و زنی را در این جایگاه قرار دهید. فکر می‌کنم بسیار هیجان‌انگیز و جذاب خواهد بود.»

او اضافه می‌کند که این ایده‌ی جذابی است اما واقع‌گرایانه نه، چرا که «باربارا بروکلی» و «مایکل جی. ویلسون» تهیه‌کنندگان چندگانه در مقابل این تغییر مقاومت می‌کنند. او می‌گوید: «فکر نمی‌کنم با مدیریت بروکلی‌ها این اتفاق روی دهد. فکر نمی‌کنم تحت نظارت آنان این اتفاق عملی باشد.»

جدا از بروکلی، بسیاری از هواداران نیز با تغییر جنسیت مأمور ۰۰۷ به شدت مخالفت کرده‌اند و معتقدند که «ایان فلمینگ» این شخصیت را برای یک مرد خلق کرده است. آن‌ها ریبوت تغییرجنسیت یافته‌ و ناموفق «شکارچیان روح» (Ghostbusters) با بازی «کریستن ویگ»، «ملیسا مک‌کارتی»، «کیت مکینان» و «لزلی جونز» را مثال می‌زنند. آن فیلم به رغم دریافت نقدهای عموماً مثبت در گیشه به سختی شکست خورد.

با این همه، انتظار می‌رود «جیمز باند» در «وقتی برای مردن نیست» با نویسندگی «فیبی والر-بریج» ستاره‌ی سریال «فلیبگ» (Fleabag) رفتار بسیار محترمانه‌تری نسبت به زنان داشته باشد. برازنان از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ در فیلم‌های «گلدن‌آی» (GoldenEye)، «فردا هرگز نمی‌میرد» (Tomorrow Never Dies)، «دنیا کافی نیست» (The World Is Not Enough) و «یک روز دیگر بمیر» (Die Another Day) در نقش «جیمز باند» ظاهر شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۹:۲۹

بنظر من که دیگه دارن گندشو در میارن مخصوصا مثل همون صحنه تو فیلم اونجرز end game اون صحنه که هفت هشت از همین هیرو های زن بغل هم نشون داد با صحنه اهسته دارن حمله میکنن :| یه گندی زدین دیگه با این سو استفاده های جنسی دیگه نمیخواد شورش رو با این چیزای نمایشی در بیارین اگر ادم بودین همون موقع انجامش‌ نمیدادین که الان بخواین با این چیزای «نمایشی» و بدون عمل این چیزارو حل کنین

نمایش اسپویل
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ۰۰:۲۵

رضا جان این ربطی به صهیونیست ها نداره حقیقتا شاید به فمنیسم و lgbtq+ و این داستان ها بها بدن یا کمک مالی کنن ولی تو کل تاریخ هر حزبی یک ایدیولوژی آورده و سوار برش از خریت مردم سو استفاده کرده فرقیم نداره چه ایسمی بوده بهرحال به اسم برابری اوردن و شیره مردم رو دوشیدن ولی برام عجیه کل دنیای امروزه که ادعای خواندن کتب روانشناختی و دست کم صد بار کتاب قلعه حیوانات رو دارن و همه تاریخ و سرگذشت انسان هارو از برن چطور نمیبینن که خر همون خره فقط پالونش عوض میشه ؟ اسمش از ایکسیسم به ایگرگیسم عوض شده و افراطی تر شده ولی جوری برای مردم جا میندازن که فک کنن این روشن فکریه البته بی انصاف هم نباشیم فمنیسم برای دنیا تا 2010 شاید لازم بود و برای ایران الان لازمه و برابری حقوق همجنسگرایان هم لازم بود بهرحال اونها هم ادمند حق زندگی دارن و حق دارن چیزی باشن که میخوان ولی اینکه فرو میکنن تفکراتو به حلق ماها و نسل های بعدی ای که الان در سنین کمی هستند و مثل من و شما شاید فکر نکنن و جهت میدن بهشون به سمتی که میخوان دیگه داره حال بهم زن تر میشه روز به روز

نمایش اسپویل
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۲۱:۳۵

"برازنان" در حالی این حرف رو میزنه که تو سری فیلم‌های جیمز باند که خودشم بازی کرده، اصولاً زن چیزی نیست بجز ابزار جنسی برای مرد در طول فیلم هر زنی رو جیمز باند می‌بینه ازش بهره جنسی میبره و بعد از هر رابطه میره سراغ یه زن دیگه جالبه اینجاها هیچکس به فکر شخصیت زن نیست، حتی خد زن‌ها و فمنیست‌ها گاهی با خودم فکر می‌کنم دم صهیونیست‌ها گرم که بر گُرده‌ی خریت مردم سوار شدن و به اسم آزادی اونها رو به بردگی فکری کشیدن

نمایش اسپویل
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۹:۳۲

خودت هم جیمز باند درست و حسابی ای نبودی که الآن داری نطق میکنی

نمایش اسپویل
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۹:۱۱

اخه کی بز میده این بچرونه... تمام عالم منتظر بود،شما نظر بدید

نمایش اسپویل
بیشتر