زمان مطالعه: ۲ دقیقه
نتایج پژوهشهای جدید: نتفلیکس برای آینده بشر و سیاره زمین خطرناک است
اگرچه مشترکین نتفلیکس از تماشای پیاپی اپیزودهای سریالها لذت میبرند، اما شاید با این کارشان بشریت را به خطر اندازند. «اریک گاردنر» نویسندهی هالیوود ریپورتر در شمارهی این ماه مجله با انتشار گزارشی دقیق در مورد سرویس نتفلیکس و به چند پژوهش جدید استناد کرده است.
طبق پژوهشی که «ژورنال انجمن قلب آمریکا» منتشر کرده، آن دسته از افرادی که بیش از ۴ ساعت در روز به تماشای تلویزیون میپردازند تا ۵۰ درصد بیشتر از سایرین در معرض بیماریهای قلبی قرار دارند. اما این ادعای جدیدی نیست و امروز هر کسی میداند که بیتحرکی خطر ابتلا به این دسته از امراض را افزایش میدهد.
مسئلهی جالب و غافلگیرکننده تأثیرات کربنی نتفلیکس و دیگر شبکههای اینترنتی است. پژوهشی دیگر، این بار در «پروژهی شیفت» پاریس، فاش میکند که تأمین برق یک دیتا سنتر برای تماشای ۱۰ دقیقه ویدیو با کیفیت اچدی برابر با استفاده از یک اجاق برقی ۲۰۰۰ واتی به مدت ۵ دقیقه است. این پژوهش حتی مدعی است که استریم ویدیو میتواند بیشتر از رانندگی تا سالن سینما و دیدن فیلم در آن مکان دیاکسید کربن تولید کند.
پژوهشگران میگویند برای دیدن دو ساعت محتوای ویدیویی روی نتفلیکس نزدیک به ۶ کیلوگرم دیاکسید کربن نیاز است، در حالی که هر فرد با استفاده از خودروی شخصی به منظور مراجعه به سالن سینما تنها ۲۰۰ گرم CO2 تولید میکند. این ارقام البته به متغیرهای بسیاری از جمله مسافت و نوع خودرو بستگی دارد.
این مطالعات در حالی منتشر شدهاند که اخیراً نتفلیکس به دنبال حواشی فصل سوم «چیزهای عجیب» (Stranger Things) وعده داد تمامی ارجاعات به استعمال دخانیات را به جز در موارد تاریخی و یا اهمیت روایی از پروژههایی که درجهی سنی PG-13 و یا TV-14 دریافت میکنند حذف کند.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
apcom
apcom
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۲۴
تامین کننده سرور های شرکت نت فلیکس سرویس های ابری شرکت آمازون (aws) هستش،مصرف منابعش ربطی به نت فلیکس نداره اینو سازنده های تجهیزات پردازشی باید بهش توجه کنن!وگرنه الان سرور های شرکت اپیک هم برای بازی فورت نایت هم آمازونه و برای Tom Clancy's Rainbow Six Siege هم ماله azure مایکروسافته الان این دوتا شرکت مسئول عملکرد سازنده های سرور ها هستند؟ ولمون کنین بابا مردم دارن از بیماری و فقر می میرن،شما کجایین؟
Omeedrez
Omeedrez
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۹:۰۶
اونا به فکر نجات کره ی زمین هستن، اونجان.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
3rphun
3rphun
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۵۰
من همیشه گفتم نتفلیکس خوبیش اینه که همش با هم میاد سریع میبینی تو کف قسمتای بعد نمیمونی و یه بدی داره که همش باهم میاد همرو میبینی و تو کف فصل بعد میمونی یه سریال معمولی سه ماه چهار ماه طول میکشه پخشش سه چهار ماه تو نخ سریالی ولی نتفلیکس یه روزه همرو میبینی یه سال طول میکشه به فصل بعد برسی شایدم بیشتر
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
mortezasajjad1380
mortezasajjad1380
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۲۵
این مشکل با جابجا کردن دیتا بیس ها به اروپا حل میشه.چون برای مثال تو آلمان میزان استفاده از انرژی باد بیشتر از سوخت فسیلی شده ولی خب تو آمریکا آزادی هست و نتفلیکس بدون نگرانی درباره سانسور میتونه فیلم بسازه ولی مشکل روش تامین برق هم هست که تو آمریکا عمده اش سوخت فسیلیه
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Eli_Gq
Eli_Gq
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۲۹
نتفلیکس انقدری که منفعت داشته ضرر نداشته .. معرفی بازیگران جدید از هر رده سنی .. پرو بال دادن به نویسندگان جوان ..تولید فیلم ها و سریالهایی که کمپانی های بزرگ چون سود بالایی براشون نداشت قبول نکرده بودن و داشتن خاک میخوردن در صورتی که دنیای امروز هالیوود پر شده از بلاک باستر ها .. ریبوت ها و بازسازیهایی که همه و همه پروژهای قدیمی بودن .. وقتی ایستوود میاد تو این دنیای تکرار در تکرار هالیوود فیلم قاطر کارگردانی و بازی میکنه با اینکه حتی داستان همون داستان قدیمی کارتل هاست اما انقدر از دیدن این فیلم لذت میبری که انگار هالیوود این فیلم نساخته بلکه بخش خارجی جشنواره بوده از بس که مسخره شده امروز هالیوود .. کار امروز نتفلیکس مثال کار ایستووده از بس که لذت بخشه
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
poorya
poorya
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹
اینام دیگه شورشو در اوردن.مردم تو خاورمیانه دارن همو تیکه پاره میکنن کسی براش مهم نیس، بعد میان میگن نتفلیکس کربن میده تو هوا.برین بشینین سرجاتون بابا...
mehranhm
mehranhm
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۱۱
آره واقعا. چقدر بیکارن که اومدن اینارو حساب کردن
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ