news-background
news-background

اعتراض «دونالد ترامپ» به تولید فیلم‌های نژادپرستانه در هالیوود

داستان فیلم تریلر «شکار» به کارگردانی «کرگ زوبل» که به اعتقاد بسیاری توهین به طرفداران ترامپ است هفته‌ی جنجال‌آفرین شد.

رئیس جمهور «دونالد ترامپ» جمعه شب حین برگزاری جلسه‌ای در کاخ سفید هالیوود را محکوم کرد. او در مورد فیلم‌های اخیر هالیوود می‌گوید: «به آن‌ها بسیار سخت خواهیم گرفت. آن‌ها با محافظه‌کاران بسیار غیرمنصفانه رفتار می‌کنند... وضعیت هالیوود واقعاً وحشتناک است. شما مدام از نژادپرستی صحبت می‌کنید – هالیوود نژادپرست است. با چنین فیلم‌هایی که تولید می‌کنند کشور را در معرض خطر قرار می‌دهند. هالیوود با این اقدامات آسیب جدی به کشور وارد می‌کند.»

مجری سابق سریال‌های تلویزیونی در حالی به نژادپرستی اعتراض می‌کند که فیلم «شکار» (The Hunt) محصول جدید استودیوی بلوم‌هاوس به کارگردانی «کرگ زوبل» و نویسندگی «دیمن لیندلاف» هفته‌ی گذشته جنجال‌آفرین شد. به دنبال انتشار تریلر فیلم در تاریخ ۳۰ جولای، برخی از فیلم به خاطر داستانش انتقاد کردند. در این تریلر گروهی از «الیت‌»ها برای تفریح آمریکایی‌های محافظه‌کار را شکار می‌کنند. این اعتراضات زمانی شعله‌ور شد که هالیوود ریپورتر ادعا کرد که در فیلمنامه افراد شکارشده «رقت‌انگیز» خوانده می‌شوند، واژه‌ای که «هیلاری کلینتون» برای توصیف طرفداران ترامپ به کار برد.

اگر چه ترامپ از فیلم «شکار» نامی نمی‌برد، اما ساعاتی پیش با ارسال چند توئیت گریزی به محصول جدید بلوم‌هاوس می‌زند. ترامپ می‌نویسد: «نژادپرستی هالیوود لیبرال در بالاترین سطح خود است و با خشم و نفرتی شدید همراه شده! دوست دارند خودشان را «الیت» بخوانند، اما الیت نیستند. در حقیقت، اغلب مخالفان آن‌ها کسانی‌اند که باید الیت نامیده شوند.»

ترامپ اضافه می‌کند: «فیلمی ساخته‌اند که آتش‌ افروزد و هرج‌ومرج به پا کند. آن‌ها خودشان خشونت‌آمیز رفتار می‌کنند و بعد دیگران را مقصر می‌دانند. آن‌ها نژادپرستان واقعی‌اند، و برای کشور بسیار خطرناک!»

با توجه به اینکه در تریلر فیلم «شکار» از واژه‌ی «الیت» استفاده شده، به نظر می‌رسد که ترامپ دقیقاً همین فیلم را برای کشور آمریکا خطرناک می‌داند. یونیورسال بازاریابی «شکار» را به علت وقوع تیراندازی‌های اخیر موقتاً متوقف کرده است. این فیلم ۲۷ سپتامبر در آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۱۲

درست یا غلط بودنش به کنار، موضع سیاسی چه ربطی به نژادپرستی داره؟؟

نمایش اسپویل
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۰۳

زنده باد دونالد شیر دل

نمایش اسپویل
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۴۸

هالیوود و سلبریتی ها: ما مخالف حمل اسلحه و خشونت هستیم و قانون حمل اسلحه باید عوض بشه. باز هم هالیوود: یه فیلم میسازیم که توش لیبرال ها، جمهوری خواه ها رو برای تفریح شکار میکنن. اینطور پیش بره فکر کنم آمریکایی ها یه جنگ داخلی دیگه پیشرو دارن

نمایش اسپویل
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۲۸

فکرکنم منظورش اینکه فیلمهایی که توش سیاه پوستها بازی میکنن نسازن خخخخخخ

نمایش اسپویل
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۴۴

خب هستند دیگه ناراحتی نداره ملی گرایی تو امریکا مساوی شده با مواضع جمهوریخواها اکثر فیلمهای اکشن وخشن که تبلیغاط اسلحه و سیگار میشه توش توسط کارگردانهای و تهیه کننده های جمهوریخواه ساخته میشه

نمایش اسپویل
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۰۶

منظورش از نژادپرستي نحوه نمايش ملي گراها و جمهوري خواه ها در هاليوود هست كه اكثرا يا داراي شمايل افراد متعصب ابله و يا شمايل افراد خشونت طلب و يا داراي ديگر رزيلت هاي اجتماعي هستند

نمایش اسپویل