زمان مطالعه: ۲ دقیقه
روسیه به دنبال تولید نسخه مشابه سریال Chernobyl؛ رشد ۴۰ درصدی گردشگری چرنوبیل
مینیسریال پنج اپیزودی شبکهی HBO در مورد فاجعهی هستهای چرنوبیل توجه مخاطبین سراسر دنیا را به خود جلب کرده است.
مینیسریال «چرنوبیل» (Chernobyl) ممکن است رکورد بینندگان شبکهی HBO و «بازی تاجوتخت» را جابهجا نکرده باشد، اما در طول پنج هفتهای که روی ایر رفت، هواداران سراسر دنیا را با خود همراه کرد. خبرگزاری رویترز گزارش میدهد که پخش مینیسریال HBO موجب رشد آمار گردشگری و بازدید از چرنوبیل شده است.
طبق اعلام دفتر خدمات مسافرتی «سولوایست» چرنوبیل حضور گردشگران در منطقه از می ۲۰۱۹ نسبت به همین ماه در سال گذشته تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. «سرگی ایوانچوک» مدیر شرکت به رویترز میگوید ثبت نام برای ماههای جون، جولای و آگوست نیز به دنبال پخش سریال تا ۴۰ درصد رشد داشته است. دفتر «چرنوبیل تور» نیز رشد مشابهی را گزارش میدهد.
«مسکو تایمز» مینویسد کرملین از اینکه ایالات متحده پیش از روسیه وقایع چرنوبیل را در تلویزیون روایت کرده به خشم آمده است. مطبوعات روسیه سعی میکنند با کاریکاتوری و کذب خواندن آن موفقیت سریال را زیر سؤال ببرند.
تلویزیون NTV روسیه از هم اکنون وعدهی تولید سریال مشابهی را داده که در آن نفوذ یک مأمور CIA به تأسیسات چرنوبیل به منظور خرابکاری روایت میشود. «الکسی مردادف» کارگردان سریال میگوید: «براساس یک نظریه این آمریکا است که به نیروگاه هستهای چرنوبیل نفوذ میکند و بسیاری از تاریخدانان نیز آن را رد نکردهاند. در روز انفجار، یکی از مأمورین سرویس مخفی دشمن در ایستگاه حاضر بوده است.»
منتقدین «چرنوبیل» که اثری ناخوشایند اما روشنگرانه است را یکی از بهترین سریالهای امسال توصیف کردهاند. «امیلی واتسون»، «جارد هریس»، «استلان اسکارزگارد»، و «جسی بالکی» از جملهی بازیگران این مجموعه بودند. تمامی پنج اپیزود «چرنوبیل» به نویسندگی «کرگ مازین» در این صفحه قابل دسترسی است.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
navid_gida
navid_gida
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۲۳
چقدر این حرکتشون منو یاد ایران انداخت. حتما فردا هم یه عده روسیه ایِ آتش به اختیار بصورت خودجوس میان تو خیابونا مرگ بر هالیوود و آمریکا سر میدن!
Shabahang
Shabahang
BehHan
۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸
زیاد سخت نیست ببینی کشورهای زیردست روسیه چه کشورهایی هستند.... اختیار دارین خوبی از شماست?
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
BehHan
BehHan
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ۲۰:۵۹
باشه، تو خوبی و آمریکاجونت p-:
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
P_H_B_K
P_H_B_K
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۰۶
"انداختن مشکلات ناشی از اشتباهات و بی کفایتی خود به گردن دشمن" عجب آدماین این روس ها. خدارو شکر که ما همچین چیزایی نداریم :)))
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ