news-background
news-background

Captain Marvel یک میلیاردی شد؛ احتمال فروش افتتاحیه ۳۰۰ میلیون دلاری Avengers: Endgame در آمریکا

فیلم «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) دیزنی از فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری عبور کرد. این فیلم با بازی «بری لارسن» تا روز سه شنبه به فروش داخلی ۳۵۸.۱ میلیون دلاری و فروش خارجی ۶۴۴.۵ میلیون دلاری دست پیدا کرده و فروش جهانی خود را به ۱.۰۰۲ میلیارد دلار رسانده است.

«کاپیتان مارول» به این ترتیب دهمین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و هفتمین فیلم تاریخ استویوی مارول است که از رقم یک میلیارد دلار عبور می‌کند. در مجموع ۲۱ فیلم «دنیای سینمایی مارول» تاکنون در سراسر دنیا ۱۸.۵ میلیارد دلار فروخته‌اند که به صورت میانگین شامل ۸۸۰ میلیون دلار برای هر فیلم می‌شود.

این فیلم که «آنا بودن» و «رایان فلک» کارگردانی آن را برعهده گرفته بودند، اوایل مارچ گذشته با افتتاحیه‌ی جهانی ۴۵۵.۷ میلیون دلاری فراتر از انتظارات ظاهر شد. این رکورد ششمین افتتاحیه‌ی جهانی پرفروش تاریخ و دومین افتتاحیه‌ی پرفروش برای یک فیلم ابرقهرمانی و بهترین افتتاحیه‌ی تاریخ ماه‌های مارچ به شمار می‌آمد. پنج بازار برتر برای «کاپیتان مارول» شامل چین (۱۵.۲.۳ میلیون دلار)، کره‌ی جنوبی (۴۳.۷ میلیون دلار)، بریتانیا ۴۳.۳ میلیون دلار، برزیل (۳۴.۵ میلیون دلار) و مکزیک (۳۱.۸ میلیون دلار) می‌شود.

«کاپیتان مارول» اولین فیلم ابرقهرمانی «دنیای سینمایی مارول» با شخصیت اول زن بود و ظهور او با «انتقام‌جویان: آخر بازی» که ۶ اردیبهشت روی پرده می‌رود، مقارن شده است.

درحالی که برآوردهای محافظه‌کارانه نشان می‌دهد که «انتقام‌جویان: آخر بازی» در افتتاحیه‌ی داخلی خود بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار خواهد فروخت، بعضی از کارشناسان روز پنجشنبه باور داشتند که پس از رکوردشکنی فیلم برادران روسو در پیش‌فروش بلیت‌های فیلم، احتمال نزدیک شدن «آخر بازی» به رکورد ۲۶۰ میلیون دلاری هم وجود دارد. در این صورت رکورد افتتاحیه‌ی داخلی تاریخ آمریکا که در حال حاضر با ۲۵۷.۶ میلیون دلار در اختیار «جنگ بی‌نهایت» (Infinity War) است شکسته شده و فروش ۳۰۰ میلیون دلاری «آخر بازی» در سه روز اول اکران چندان دور از واقعیت نخواهد بود.

«آخر بازی» حتی با زمان ۳ ساعت و ۲ دقیقه‌ای خود می‌تواند چنین رکوردی را به ثبت برساند. «جنگ بی‌نهایت» فیلمی ۲ ساعت و ۲۹ دقیقه‌ای بود و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: Episode VII – The Force Awakens) دیگر فیلم پرفروش تاریخ آمریکا اثری ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه‌ای. کارشناسانی که چنین برآوردی ارائه داده‌اند معتقدند که «آخر بازی» حتی اگر چهار یا پنج مرتبه در روز در ایالات متحده اکران شود باز هم به این رکورد دست می‌یابد.

این پیش‌بینی بر این فرض بنا شده که فیلم در بیش از ۴۰۰۰ سالن به نمایش درآید. «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» در افتتاحیه در ۴۴۷۴ سالن روی پرده رفت، در حالی که پس از «من نفرت‌انگیز ۳» (Despicable Me 3) و «دنیای ژوراسیک: قلمرو سرنگون» (Jurassic World: Fallen Kingdom) که به ترتیب در ۴۵۲۹ و ۴۴۷۵ سالن افتتاح شده بودند، در رتبه‌ی سومین فیلم‌هایی قرار گرفت که به صورت گسترده عرضه شدند.

چه چیزی می‌تواند موجب پایین آمدن برآوردها شود؟ نقدهای منفی، اما طبق آخرین شنیده‌ها این اتفاق برای قسمت چهارم «اونجرز» روی نخواهد داد. یکی از فیلمسازانی که موفق به تماشای فیلم شده نیمه‌ی دوم آن را دیوانه‌وار توصیف کرده است. از طرفی دیگر رکورد روز اول پیش‌فروش بلیت‌های فیلم نیز هم اکنون از «نیرو برمی‌خیزد» در «فندنگو» پیشی گرفته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ فروردین ۱۳۹۸ ۱۹:۰۸

مشخصه باکس افیس میترکونت چون 3 فاز دنیای مارول تموم میکنه،حتی نقد بد هم بگیره(که فکر نکنم) 2 میلیاردی میشه

نمایش اسپویل
۱۶ فروردین ۱۳۹۸ ۱۹:۰۷

بنظر دوستان فیلم کاپیتان مارول مثل بلک پنتر زودتر میاد تا همه برن بلیط های اونجر اند گیم رو بخرن ؟؟

نمایش اسپویل