news-background
news-background

بررسی تریلر دوم Avengers: Endgame؛ حذف نام «دانای گوریرا» از پوستر جنجال‌آفرین شد

استودیوی مارول دومین تریلر «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) و پوستر جدید فیلم را روز پنجشنبه منتشر کرد. اگرچه هواداران «دنیای سینمایی مارول» سر از پا نمی‌شناسند و در شبکه‌های اجتماعی در مورد این تصاویر جدید غوغا به پا کرده‌اند، اما هضم یک مسئله برایشان سخت بود: از قلم افتادگی نام «دانای گوریرا» از روی پوستر رسمی فیلم. گوریرا که در فیلم «آخر بازی» نقش «اوکویه» را مانند «پلنگ سیاه» و «جنگ بی‌نهایت» تکرار می‌کند، تنها شخصیتی است که تصویرش روی پوستر دیده می‌شود اما نام او از قلم افتاده است.

دیزنی در این باره هنوز توضیحی ارائه نکرده است. شخصیت «اوکویه» در «جنگ بی‌نهایت» نقشی کلیدی ایفا کرد و یکی از ابرقهرمانانی بود که از خشم «تانوس» در امان ماند. از این کاراکتر در تریلر جدید، به جز فلش‌بکی از فیلم «جنگ بی‌نهایت» در حالی که محو شدن «پلنگ سیاه» را نظاره‌گر بود، تصاویر دیگری پخش نشد، اما نقش نیم رخ او روی پوستر فیلم دیده می‌شود. از شخصیت «تانوس» نیز در تریلر تصاویری مشاهده نشد با این حال نام «جاش برولین» روی پوستر درج شده است. نام گوریرا روی پوستر رسمی «جنگ بی‌نهایت» نوشته شده بود.

نبودن فضای کافی بهانه‌‌ای قابل قبول به نظر نمی‌رسد زیرا در قسمت بالای پوستر «جنگ بی‌نهایت» نام ۱۹ بازیگر درج شد در حالی که روی پوستر «آخر بازی» نام ۱۲ بازیگر دیده می‌شود. یکی از پاسخ‌های احتمالی دیگر درج نام بازیگران براساس قراردادها است چرا که اسامی «گوئینت پالترو» و «جان فاورو» روی پوستر دیده می‌شود اما تصویر آن‌ها نه. بسیاری از هواداران در شبکه‌های اجتماعی این پرسش را مطرح کردند که آیا مارول درج نام او را فراموش کرده و یا نقش «اوکویه» در «آخر بازی» آنقدر کوچک است که غیرمنطقی به نظر رسیده است، هرچند که استودیو نام گوریرا را در قسمت پایین پوستر آورده باشد. به گفته‌ی «جمال اسمیت»‌ نویسنده‌ی «رولینگ استون»، گوریرا در حالی نقش «اوکویه» را در «آخر بازی» ایفا کرده که تنها نماینده‌ی باقی مانده از «پلنگ سیاه» سودآورترین فیلم «دنیای سینمایی مارول» است.

 

آخرین حربه‌ی «تونی استارک»

 

تریلر دوم فیلم سرانجام تأیید کرد که «انتقام‌جویان» با لباس‌های یکدست با تانوس مقابله خواهند کرد. این لباس سفید و نارنجی جدید پیش از این در اسباب بازی‌ها دیده شده بود. در نماهای پایانی تریلر اعضای باقی‌مانده‌ی «انتقام‌جویان»‌ در محل استقرار خود با این لباس‌ها دیده می‌شوند. همین نماها تأیید می‌کند که «تونی استارک» با بازی «رابرت داونی جونیوز» و «نبولا» با بازی «کارن گیلان» به زمین بازگشته‌اند تا در کنار «کلینت بارتون» و «اسکات لنگ» با بازی «پل راد» و سایر اعضا با «تایتان دیوانه» نبرد کنند. در ابتدای تریلر دوم مانند اولین تریلر فیلم، تونی در حال صحبت با «پپر» است. این بار او در پایان حرف‌هایش به «آخرین سوپرایز»ی که در آستین دارد اشاره می‌کند.

در تریلر جدید فیلم از لباس جدید «راکت راکن» با صداپیشگی «بردلی کوپر» نیز رونمایی شد. این لباس او به آنچه که پیش از این در کتاب‌های مصور به ویژه «محافظین کهکشان» نوشته‌ی «اندی لنینگ» در سال ۲۰۰۸ دیده بودیم شباهت بیشتری دارد. راکت اکنون تنها بازمانده‌ی «محافظین کهکشان» است و دیگر اعضای گروه یا به قتل رسیده و یا خاکستر شده‌اند. این شخصیت که در «جنگ بی‌نهایت» در کنار «ثور» و «گروت» مبارزه می‌کرد، در این تریلر روی دوش «ماشین جنگ» با بازی «دان چیدل» به چشم می‌خورد. خود شخصیت «جیمز رودز» یا «ماشین جنگ» نیز با ظاهری جدید و متفاوت با گذشته دیده می‌شود. زره جدید در مقایسه با آنچه که «تونی استارک» به تن می‌کرد بزرگتر و سنگین‌تر به نظر می‌رسد.

 

«شاهین چشم» مرموز

 

یکی از اولین سوپرایزهای قابل توجه تریلر جدید «آخر بازی» اولین تصاویر از «هاک‌آی» (شاهین‌چشم) جدیدی که باید شخصیت «کیت بیشاپ» باشد بود. در تریلر وقتی که صحنه‌های فلش‌بک «کلینت بارتون» با بازی «جرمی رنر» به نمایش درمی‌آید می‌بینیم که او به دختر نوجوانی آموزش تیراندازی با کمان می‌دهد. هرچند که به نظر می‌رسد مراحل پایانی آموزش خود را پشت سر می‌گذارد زیرا تیر او درست به هدف می‌خورد، از این رو باید منتظر جانشین بارتون باشیم. در کتاب‌های کامیک «کاترین بیشاپ» اولین دختری است که لقب «شاهین چشم» می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که این صحنه پیش از وقایع «جنگ بی‌نهایت»‌ روی داده باشد از این جهت که افراد زیادی در پس زمینه دیده می‌شوند.

از طرفی پیش‌بینی می‌شود این دختر نوجوان دختر کلینت «لایلا بارتون» باشد که در فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران» کودک خردسالی بیش نبود. از آنجا که بلافاصه در صحنه‌ی بعدی کلینت را در دنیای پس از «جنگ بی‌نهایت» به عنوان «رونین» و با مدل موی جدیدی می‌بینیم، به نظر می‌رسد که او تمامی اعضای خانواده‌اش را از دست داده باشد. البته مارول می‌تواند به طرق دیگری «کیت بیشاپ» را به «دنیای سینمایی مارول» وارد کند و او را یکی از نزدیکان کلینت، یا عموزاده‌اش معرفی کند. اما به هر شکل، تردیدی وجود ندارد که با یک «شاهین چشم» جدید مواجه خواهیم شد.

 

بازگشت «مرد مورچه‌ای»

 

همزمان با بشکن تانوس در «جنگ بی‌نهایت»، «اسکات لنگ» درون دستگاه «واقعیت کوانتومی» گرفتار بود اما دیگر اعضای خانواده‌ی «ون دایک» خاکستر شدند. در اولین نمای مربوط به او در تریلر، می‌بینیم که به دنیای واقعی بازگشته و با وجود اینکه نحوه‌ی خلاص شدنش دقیقاً نشان داده نمی‌شود اما به نظر می‌رسد که در خیابانی متروک گام برمی‌دارد و سعی می‌کند بفهمد چه اتفاقی در دنیا روی داده است.

در چندین نمای دیگر «انتقام‌جویان» را در حال مبارزه می‌بینیم، اما به نظر می‌آید که میدان جنگ از آنچه که در «جنگ بی‌نهایت» دیدیم به زمین نزدیک‌تر شده و حتی دفتر «انتقام‌جویان» در نیویورک مورد هجوم قرار گرفته باشد. در یکی از نماهایی که «مرد مورچه‌ای» در یکی از دفاتر حضور یافته اگر به پشت سر او دقت کنید، درست پیش از لحظه‌ای که دوربین کات می‌خورد، متوجه چند انفجار خواهید شد. در نماهای دیگری «مرد مورچه‌ای» کوچک سازی شده را می‌بینیم که در تلاش است از انفجارها بگریزد.

 

«تونی پی. هندرسون» کیست؟ (هیچ‌کس؟)

 

نام هندرسون در اواسط تریلر وقتی که اولین نما را از «اسکات لنگ» با بازی «پل راد» می‌بینیم ظاهر می‌شود. او که در کوچه‌ها و خیابان‌ها سرگردان است چشمش به آگهی‌هایی می‌خورد که مردم برای عزیزان مفقود شده‌ی خود نصب کرده‌اند. اسامی و چهره‌ها به جز یک مورد در این آگهی‌ها قابل تشخیص نیستند. این نام نه در کتاب‌های مصور مارول وجود دارد و نه در دنیای واقعی به «انتقام‌جویان» مرتبط است، اما بعضی از هواداران معتقدند که به یک مجری پادکست اشاره دارد که در نزدیکی محل فیلمبرداری فیلم‌های مارول از جمله «آخر بازی» در ایالت جورجیا ساکن است. بنابراین به نظر نمی‌رسد که مارول به فرد خاصی اشاره داشته باشد.

 

«پگی کارتر»

 

درحالی که در طول تریلر «آخر بازی» صدای «انتقام‌جویان» به گوش می‌رسید، اما تصاویر مربوط به گذشته‌ی «کاپیتان آمریکا» توسط «پگی کارتر» معشوقه‌ی او روایت شد. جملاتی که پگی به زبان می‌آورد تازه نیستند، اما شرایط را برای وقایع آخرین قسمت «انتقام‌جویان»‌ مهیا می‌کند. این دیالوگ به فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» اختصاص دارد وقتی که استیو در بیمارستان با پگی صحبت می‌کند. این دیالوگ می‌تواند به سفر در زمان اشاره داشته باشد. یکی از گمانه‌زنی‌هایی که در مورد «آخر بازی» مطرح می‌شود نقش مهم زمان در فیلم است.

 

نقشه‌ی جنون‌آمیز

 

«حتی اگر احتمال [پیروزی] اندک باشد، به کسانی که در اینجا در کنار ما نیستند مدیونیم که تلاش کنیم.» این جمله‌ای است که اواسط تریلر توسط «ناتاشا» به زبان آورده می‌شود و نشان می‌دهد که اعضای «انتقام‌جویان» برای شکست دادن تانوس نقشه‌ای در سر دارند.

 

یکی از شوخی‌هایی که پس از «جنگ بی‌نهایت» شکل گرفت به «مارک رافلو» مربوط می‌شد. او وقتی در یکی از اپیزودهای شوی «جیمی فالن» حضور یافته بود، وانمود کرد که عنوان «انتقام‌جویان: آخر بازی» و داستان فیلم را فاش کرده است، بنابراین جو و آنتونی روسو کارگردانان فیلم در شبکه‌های اجتماعی او را به شوخی از فیلم اخراج کردند. اکنون پس از انتشار غافلگیرکننده‌ی پوستر و تریلر جدید «آخر بازی»، رافلو با اشاره به این شوخی و بازنشر پوستر فیلم که چهره‌ی او را درست در مرکز تصویر نشان می‌دهد در شبکه‌های اجتماعی سؤال کرد: «پس هنوز اخراج نشده‌ام؟» چیزی که در مورد این شخصیت نمی‌دانیم این است که آیا در «آخر بازی» بیشتر با «بروس بنر» مواجه خواهیم شد یا سر و کله‌ی «هالک»‌ دوباره پیدا می‌شود.

در صحنه‌ی پایانی تریلر «کاپیتان مارول» با بازی «بری لارسن» دیده شد که سرانجام به اعضای باقی‌مانده‌ی «انتقام‌جویان» ملحق می‌شود. «ثور» سعی می‌کند بفهمد «کاپیتان مارول» همان‌قدر که ادعا می‌کند قدرتمند است یا نه و «استورمبرکر» را درست از کنار سر «کارول دنورز» عبور می‌دهد. وقتی که او از جای خود تکان نمی‌خورد، «ثور» را به تحسین وامی‌دارد. این اولین صحنه‌ای بود که «کاپیتان مارول» را در کنار سایر «انتقام‌جویان» می‌دیدیم.

 

دیزنی «انتقام‌جویان: آخر بازی» را در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ (۲۶ آپریل) در سراسر دنیا اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ۲۲:۱۱

هوممممممممم من بیشتررررررررررررر......... ? ? ? ? ? ?

نمایش اسپویل
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۲۴

چه کنه این "Avebgers 4" با سینما و ما طرفدارا... من که بی صبرانه منتظرم تا منتشر بشه.

نمایش اسپویل