news-background
news-background

«پلنگ سیاه» مارول در ۷ شاخه نامزد اسکار شد

فیلم «پلنگ سیاه» (Black Panther) مارول علاوه بر نامزدی در بخش بهترین فیلم، امروز در شش شاخه‌ی دیگر نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد. به این ترتیب «پلنگ سیاه» پس از «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) که هشت نامزدی اسکار را تصاحب کرد و اولین فیلمی بود که بر اساس کتاب‌های کامیک ساخته شده و برنده این جایزه شده بود، دومین فیلمی اقتباسی از کتاب‌های کامیک است که دارای بیشرین نامزدی اسکار می‌شود. «شوالیه تاریکی» گذشته از کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش مکمل، جایزه‌ی بهترین طراحی صدا را از آن خود کرده بود.

«پلنگ سیاه» در کنار نامزدی در بخش بهترین فیلم، در شاخه‌های بهترین طراحی لباس، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صدا، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین ترانه‌ی اریجینال نامزد دریافت جایزه است. این فیلم یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ بود. در ماه‌های گذشته و با فرارسیدن فصل اهدای جوایز، نام «پلنگ سیاه» کمرنگ‌تر از قبل شده و بسیاری معتقد بودند که آکادمی فیلمی که حدود یکسال از اکرانش گذشته را فراموش کرده است.

«انجلا بست» که در فیلم نقش «راموندا» مادر شاه واکاندا «تی‌چالا» را بازی می‌کند، در مصاحبه با «توفب» فیلم «پلنگ سیاه» را لایق این جایزه دانسته بود: «به نظر من فیلم در سطوح مختلف درخشان است. با فیلمی ابرقهرمانی در «دنیای سینمایی مارول» طرف هسیتم، اما اثری بود که تاریخ‌دانان، فرهنگ‌ها، و مردم سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد و به دل و جان آنان نفوذ کرد و بسیاری از تصورات و انتظارات را در هم شکست.»

«کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول نیز تأثیر فرهنگی «پلنگ سیاه» را و اهمیت آن را یکی از مهمترین دستاوردهای تاریخ این شرکت دانسته است. این فیلم جولای گذشته، پس از فروش ۱.۳ میلیارد دلاری در نقاط مختلف دنیا، مارول را به فروش جهانی ۱۷ میلیارد دلاری رساند.

پیش از «پلنگ سیاه» استودیوی مارول هشت بار اسکار نامزد شده بود که شامل نامزدی فیلم‌های «انتقام‌جویان» در سال ۲۰۱۲، «محافظین کهکشان ۲» در سال ۲۰۱۷ در بخش بهترین جلوه‌های ویژه، نامزدی «مرد آهنی» در سال ۲۰۰۸ برای بهترین طراحی صدا، و نامزدی «محافظین کهکشان» در سال ۲۰۱۴ برای بهترین گریم می‌شود.

«کاپیتان مارول» که در تاریخ ۸ مارس روی پرده می‌رود و «انتقام‌جویان: آخر بازی» که در تاریخ ۲۶ آپریل به نمایش درمی‌آید و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» که در تاریخ ۵ جولای عرضه می‌شود، آثار سینمایی بعدی «دنیای سینمایی مارول» در سال جاری میلادی خواهند بود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۹:۲۵

خوده مارول فنا صداشون دراومد،این اسکارم گندشو در آورده ها،نمی گم فیلم بدی بودا،ولی هر جور بخوایم نگاه کنیم علت این نامزدی ها چیزی غیر کیفیت فیلمه،و گرنه این که جلوی جنگ بینهایت عددی نیست.

نمایش اسپویل
۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۰:۵۴

وقتی این فیلم که حتی در حد "خوب" هم نیست این همه تو اسکل (اِ ببخشید اسکار) نامزد میشه. باید اسکل که هیچ، خوده هالیوود هم آتیش زد.

نمایش اسپویل
۳ بهمن ۱۳۹۷ ۲۳:۲۷

7شاخه !!!! شوخیت گرفته چه وضعشه این گل بگیرن هالیوودو با این مسخره بازیاشون

نمایش اسپویل
۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۳۱

جالبه!!!! دیگه از الان به بعد نمیشه اسکار رو جدی گرفت

نمایش اسپویل
۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵

فیلم بدی نبود ولی 7 تا نامزد اسکار ؟!!!! اگه یه مقایسه با فیلمایی که تا الان 7 تا نامزدی داشتن بکنیم متوجه میشیم که این فیلم در عین حالی که خوب هس ولی چیز اون فیلما هم نیس یکی دو تا دیگه نامزد میشد به ارباب حلقه ها میرسید !!!!

نمایش اسپویل
۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۱۴

ارباب حلقه‌ها فرمانروای فیلم های فانتزیه و هیچ فیلمی را هم نمیشه باهاش برابری داد. پس از ۱۷ سال، دوباره میبینمش برام تازگی داره و لذت اولیه‌ش را داره. ارباب حلقه ها ۱ و ۲، در رشته های زیادی نامزد شدن که اسکارهای زیادی هم برد، به جز آخری که در ۱۳ رشته نامزد شد و همه رو درو کرد. هیچ فیلمی مثل ارباب حلقه ها غوغا نکرد. تایتانیک و بن هور هم اسکار زیادی بردن، اما هر کدام در یک رشته باختن.

نمایش اسپویل
بیشتر