news-background
news-background

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ به انتخاب مجله‌ی «کایه دو سینما»

مجله‌ی فیلم فرانسوی زبان «کایه دو سینما» فهرست رسمی ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد و طبق معمول در آن آثاری غافلگیرکننده از سراسر دنیا به چشم می‌خورد. این مجله فیلم‌هایش را از میان آثاری انتخاب کرده که در ۱۲ ماه گذشته در کشور فرانسه روی پرده رفته‌اند، و به همین علت است که نام «رشته‌ی خیال» (Phantom Thread) به کارگردانی «پل توماس اندرسون» و «پُست» ساخته‌ی «استیون اسپیلبرگ» نیز در آن دیده می‌شود.

فیلم «پسران وحشی» (The Wild Boys) به نویسندگی و کارگردانی «برتراند ماندیکو» در رتبه‌ی اول این فهرست قرار دارد. این فیلم اولین اثر بلند ماندیکو بوده و در مورد پنج پسر جوان است که همگی توسط بازیگران زن بازی شده‌اند. مینی سریال (Coincoin and the Extra-Humans) اثر «برونو دومن» نیز رده دوم را به خود اختصاص داده است. کایه دو سینما در سال‌های اخیر با جا دادن «توئین پیکس: بازگشت» (Twin Peaks: The Return) به کارگردانی «دیوید لینچ» در فهرست خود مرز فیلم و تلویزیون را از بین برده است. فیلم‌ «ژنت: کودکی ژاندارک» (Jeannette: The Childhood of Joan of Arc) به کارگردانی دومن سال گذشته در رتبه‌ی دوم قرار داشت.

فیلم «رشته‌ی خیال» که سال گذشته در بیشتر فهرست‌های نشریات آمریکایی حاضر بود، رتبه‌ی سوم را از آن خود کرده است. این فیلم با بازی «دنیل دی لوئیس» در نقش طراح مد، فوریه گذشته در فرانسه روی پرده رفت. این فیلم نامزد دریافت شش جایزه‌ی اسکار شد و در نهایت تنها جایزه‌ی بهترین طراحی صحنه را تصاحب کرد. فیلم «پست» دیگر نامزد اسکار سال گذشته، در رده ششم فهرست «کایه دو سینما»‌ دیده می‌شود.

بحث‌برانگیزترین عنوان حاضر در این فهرست بدون تردید فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» (The House That Jack Built) به کارگردانی «لارس فون تریه» است. این فیلم در مورد قاتلی زنجیره‌ای با بازی «مت دیلون» به خاطر نمایش اعمال خشونت علیه زنان، کودکان و حیوانات جنجال زیادی در جشنواره‌ی کن به پا کرد. نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ای از این فیلم در تاریخ ۱۴ دسامبر در آمریکا به نمایش درمی‌آید.

 
  1. The Wild Boys” (Bertrand Mandico)
  2. Coincoin and the Extra-Humans” (Bruno Dumont)
  3. Phantom Thread” (Paul Thomas Anderson)
  4. Burning” (Lee Chang-dong)
  5. “Paul Sanchez est revenu!” (Patricia Mazuy)
  6. The Post” (Steven Spielberg)
  7. On the Beach at Night Alone” (Hong Sang-soo)
  8. The House That Jack Built” (Lars von Trier)
  9. “Leto” (Kirill Serebrennikov)
  10. “Treasure Island” (Guillaume Brac)
 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۵۵

طبق معمول با لیستی عجیب از کایه دو سینما طرفیم. انتهای سال و اعلام این لیست‌ها از جذابیت‌های خاص سینه‌فیلیه. امیدوارم 30نما فیلم‌های مهجور این لیست رو هم در یابه. ---- در ضمن فیلم Leto هم توی سایت من دیدم بود، لینکش نکردین.

نمایش اسپویل
۱۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۴۹

ببخشید این لیست نباید تو بخش "نقد و بررسی ها" قرار بگیره؟

نمایش اسپویل