news-background
news-background

نت‌فلیکس از حضور در جشنواره کن ۲۰۱۸ انصراف داد

نت‌فلیکس رسماً از شرکت در جشنواره کن 2018 انصراف داد. «تد ساراندوس» مسئول بخش مدیریت محتوای نت‌فلیکس ساعاتی پیش تأیید کرد که این سرویس استریمینگ امسال فیلمی در بخش مسابقه جشنواره کن اکران نمی‌کند. وی اعلام کرده است که آن‌ها پس از تصمیم گردانندگان جشنواره مبنی بر تحریم فیلم‌هایی که در سالن‌های سینمای فرانسه اکران نشوند، چاره‌ای جز بیرون کشیدن فیلم‌هایشان نداشته‌اند. نت‌فلیکس همچنان می‌تواند آثارش را بدون شرکت در بخش مسابقه کن اکران کند، اما ساراندوس تمایلی به این کار نشان نداده است.

ساراندوس در این باره می‌گوید: «به نظر من اکنون دیگر دلیلی برای شرکت در جشنواره بدون حضور در بخش مسابقه وجود ندارد. این قانون تلویحاً برای نت‌فلیکس وضع شد و تیه‌ری فرمو به هنگام اعلام آن به روشنی نت‌فلیکس را خطاب قرار داد. جشنواره‌ها باید به کشف فیلم و یافتن پخش کننده یاری برسانند. با این قوانین جدید، ما اجازه نداشتیم فیلم‌هایمان را به مانند سال‌های گذشته، به صورت همزمان در سراسر دنیا عرضه کنیم. و اگر این کار را می‌کردیم باید سه سال بعد آن را در اختیار مشترکین فرانسوی خود قرار می‌دادیم.» ساراندوس تصمیم فرمو مدیر هنری جشنواره کن را مورد انتقاد قرار داده و آن قانون را «کاملاً برخلاف روحیه همه جشنواره‌های فیلم در دنیا» خوانده است.

نت‌فلیکس در سال 2017 با فیلم‌های «اوکجا» و «داستان‌های مایرووینز» برای نخل طلای کن رقابت کرد، اما همان حضورشان نیز بحث‌های زیادی به دنبال داشت. «پدرو آلمودوار» یکی از فیلمسازانی بود که گفته بود فیلم‌هایی که در فرانسه اکران نشوند نباید به آن‌ها اجازه رقابت برای نخل طلا داده شود.

فیلم‌هایی که نت‌فلیکس امسال برای جشنواره در نظر گرفته بود شامل «Roma» به کارگردانی «آلفونسو کوارون»، «Hold the Dark» اثر «جرمی سالنیر»، «نروژ» به کارگردانی «پل گرین‌گرس»، «آنسوی باد» فیلم مفقود شده «اورسون ولز» و مستند «وقتی مُردم عاشقم می‌شوند» ساخته «مورگان نویل» می‌شد.

هفتاد و یکمین دوره جشنواره کن از 8 می تا 19 این ماه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید