news-background
news-background

آیا فیلم "جن گیر" بازسازی می شود؟ نظر سازندگان این فیلم چیست؟

اخیرا در محافل سینمایی خبر ساخت نسخه بازسازی شده از فیلم موفق "جن گیر"  ساخته 1973 مطرح شده است، اما  شرکت مورگان کریک که نمامی حقوق فیلم را در اختیار دارد، این اخبار را تکذیب نمود و گفته است چنین چیزی صحت ندارد .این شرکت در توییتر حود عنوان کرده است که ما هرگز قصد بازسازی این فیلم را نداریم.

این نظر تا حدی نا امیدکننده و خودخواهانه است، به طوری که این شرکت درباره امکان ساخت دنباله و یا پیش داستانی از آن را هم اظهار نظری نکرده است. البته این حق برای آنها محفوظ می باشد که روی نسخه های اصلی خود تأکید بسیاری داشته باشد.

فیلم جن گیر بر ارساس کتاب پرفروشی به همین نام که توسط نیویورک تایمز در سال 1971 چاپ شد، ساخته شده است که تحسین منتقدان را برانگیخت و تا زمان ساخته شدن فیلم "سکوت بره ها" در سال 1991 جزو بهترین فیلم های تحسین شده در ژانر وحشت قرار گرفت و جوایز بسیاری را از آن خود کرد که از آن جمله می توان به جایزه اسکار بهترین فیلمنامه و بهترین صدا گذاری اشاره نمود. موسیقی و نحوه آغاز این فیلم تا مدت ها به عنوان بهترین شروع درصدر قرار داشت. برای تماشای آنلاین فیلم‌های خارجی بر روی آن کلیک فرمایید.

این فیلم دارای  دو دنباله ( جن گیر2: بدعت گزار سال 1997 و جن گیر 3 سال  1990) و یک پیش درآمد ( جن گیر: آغاز سال 2004 ) می باشد که مضمون آن بعد ها دست مایه ای شد تا فیلمسازان و نویسندگان از آن برای ساختن فیلم هایشان در ژانر وحشت استفاده نمایند. تسخیر روح انسان توسط نیرویی غیرطبیعی که خمیر مایه جن گیر بود  بعد ها در فیلم هایی نظیر مرده شیطانی (The Evil Dead) سال 1981، موذی ( Insidious ) سال 2010 ، مناسک (The Rite) سال 2011 نمود بافت و باعث شد تا این سبک هیچ وقت به فراموشی سپرده نشود.

با توجه به شرایط موجود، بهنرین راهکار پیش روی فیلمسازان چیست؟ آیا می توان به ساخته شدن دنباله هایی برای این فیلم خوشبین بود؟ به نظر می رسد هر نویسنده ای به راحتی می تواند داستانی خلق کند که در آن روح دختری ده ساله به تسخیر نیروهای اهریمنی درآید و در پایان فیلم نیروی اهریمنی را در حال رها نمودن جسم مشاهده کرد، اما این داستان واقعا کسل آور و خسته کننده خواهد شد.

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید