زمان مطالعه: ۲ دقیقه
تاج حکمرانی بر گیشه های هالیوود برای دومین سال پیاپی به «والت دیزنی» رسید
«والت دیزنی» برای دومین سال پیاپی تاج حکمرانی را در هالیوود بر سر نهاد. این استودیوی غول پیکر در سالی که گذشت 2 میلیارد و 270 میلیون دلار به جیب زد که سهم عمده ای از آن تنها متعلق به فروش دو فیلم «جنگ ستارگان و دیو و دلبر» بوده است. این استودیو تا 25 دسامبر سال جاری که سه روز پیش بود توانست 21.3 درصد از بازار فروش فیلم ها را در خاک ایالات متحده به دست گیرد. این استودیو در رقابت تنگاتنگی با «برادران وارنر» بوده است که 18.9 درصد از بازار فروش را با 2 میلیارد دلار به دست گرفته است. از آن جاییکه فیلم «Star Wars: The Last Jedi» همچنان در سینما ها اکران می شود، می توان با قطعیت گفت که وارنر هرگز نمی تواند به جایگاه امسال دیزنی دست یابد و این یعنی والت دیزنی برای دومین سال پیاپی حکمران هالیوود است. بعد از فروش خانگی 504 میلیون دلاری فیلم «Beauty and the Beast»، والت دیزنی توانست یک گام بسیار موفق در رسیدن به این جایگاه بردارد. فیلم پر سود دیگر والت دیزنی اثری بود که با همکاری استودیوی مارول با نام «Guardians of the Galaxy 2» ساخته شد و توانست در سینما های داخل آمریکا فروش 390 میلیون دلاری را تجربه نماید.
برادران وارنر بعد از 8 سال توانست بالاخره عملکرد بهتری نسبت به سال 2009 داشته باشد و فروش فیلم هایی چون «Wonder Woman ، It ، Dunkirk و Justice League» توانست این استودیو را در جایگاه دوم هالیوود قرار دهد. یکی از تحلیل گران پایگاه سینمایی «ورایتی» چنین بیان می کند که ابرقهرمانان آمریکایی بار دیگر بهترین عملکرد را در باکس آفیس داشته اند و بعد از آن ها بیشترین فروش مربوط به آثار ترسناک بوده است. آمار نشان می دهد که مخاطبان با وجود درجه بندی سنی بزرگسال، به سمت تماشای فیلم های کمدی نرفته اند. نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که والت دیزنی تنها با اکران 12 فیلم به این میزان فروش دست یافته است و برادران وارنر با وجود اکران 31 فیلم سینمایی در سال 2017، هنوز به فروش دیزنی نرسیده است.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید