news-background
news-background

جورج آر. آر. مارتین از اختلاف فاحش سریال «Game of Thrones» با مجموعه کتاب‌هایش می‌گوید

همان طور که می دانید «جورج آر.آر مارتین» نویسنده ی مجموعه کتابی با نام «A Song of Ice and Fire» می باشد که سریال «Game of Thrones» اقتباسی از آن به حساب می آید. این شخص با وجود این که باعث ساخته شدن این سریال شده ولی خودش زمانی برای تماشای آن ندارد. این شخص از همان سالی که سریال شروع به کار کرد به شبکه ی «HBO» حق اقتباس از کتاب هایش را اهدا نمود و در هر فصل فیلمنامه ی یکی از اپیزود ها را خودش می نوشت. جالب است بدانید از فصل چهارم تاکنون او نویسندگی هیچ کدام از اپیزود های سریال را انجام نداده است و کار را به دو کارگردان اصلی سریال یعنی «David Benioff و Dan Weiss» سپرده است. داستان سریالی که تماشا می کنید حدود دو سال است که از داستان مجموعه کتاب های جورج مارتین پیشی گرفته است و آن چه تماشا می کنید چیزی نیست که جورج مارتین در سر می پروراند. او به تازگی اعلام نمود که در سال جاری، ششمین کتاب را با نام «باد های زمستان» منتشر خواهد کرد. او از سال 1996 تاکنون مشغول نوشتن کتاب های خود می باشد. کتاب هایی که در ابتدا کسی از وجود شان خبری نداشت، به یکباره به فروشی میلیاردی رسیدند و به اکثر زبان های دنیا ترجمه شدند. جورج مارتین در مصاحبه ی جدید خود اشاره ای به زمان دقیق انتشار کتاب ششم نکرد ولی بیانات جالبی درباره ی رابطه اش با سریال ایراد نمود. در مصاحبه ای که روزنامه ی «مترو» با این شخص ترتیب داده متوجه می شویم که جورج مارتین فرصت تماشای سریال «Game of Thrones» را ندارد و علتش نیز مشغول بودن وی برای نوشتن کتاب ششم و مسافرت کردن است. او در مصاحبه ی خود به نقد از سریال نپرداخت ولی صراحتاً اعلام نمود چیزی که در سریال اتفاق می افتد تفاوت فاحشی با آن چه در کتاب هایش قرار است اتفاق بیفتد دارد.

مجموعه کتاب ها و مجموعه ی تلویزیونی هرکدام راه خودشان را می روند. در سریال شخصیت ها پشت سر هم کشته می شوند. حدود بیست نفر از شخصیت های اصلی را سریال چپ و راست از بین برد. همه ی آن ها در کتاب های من زنده و سر حال به زندگی شان ادامه می دهند و در کتاب جدید نیز حضور خواهند داشت.

چند سال پیش بود که اعلام شد جورج مارتین پایان کتاب هایش را به دو کارگردان اصلی سریال گفته است. پایانی که تقریباً می توان نتیجه گرفت سریال به آن نخواهد رسید، چرا که سیر داستانی چیزی که جورج مارتین می نویسد با آن چه سریال به تصویر می کشد دچار تغییر و تحولات بسیار شده اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید