news-background
news-background

گزارش باکس آفیس: قلدری «بچه رئیس» برای «دیو و دلبر»؛ ادامۀ ناکامی‌های پارامونت با «شبح درون پوسته»

یک انیمیشن کودکانه و ساده را هیچگاه نمی‌توان در گیشۀ آمریکا نادیده انگاشت. در برخی موارد حتی بلاک‌باسترهای هم توان رقابت با چنین فیلم‌هایی را نداشته‌اند. اما در مورد انیمیشن «بچه رئیس» (The Boss Baby) این برتری به شخصیت محوری فیلم که یک نوزاد کارتونی دوست داشتنی است با صداپیشگی «الک بالدوین» و نیز دوبلوری «جیمی کیمل» در نقش پدر، ربط‌هایی پیدا می‌کند. این ویژگی فیلم، دلیل غلبۀ بدون زحمت سی و چهارمین اثر استودیوی دریم‌ورکس بر بازسازی «دیو و دلبر» دیزنی و فروش 49 میلیون دلاری آن در آخر هفته را ممکن است کمی روشن‌تر کند. با این حال، «بچه رئیس» در قیاس با دیگر آثار هم ردۀ دریم‌ورکس، مثل «ترول‌ها» و «خانه»، به جز استفاده از ایدۀ فیلم‌هایی مانند «نوزاد نابغه» (Baby Geniuses) از فرمول خاص دیگری پیروی نکرده است. فروش این انیمیشن در شهرهای شیکاگو، ایندیاناپولیس و دنور بیش از سایر نقاط کشور آمریکا بوده، ضمن آنکه 62% خریداران بلیط زیر 25 سال سن داشته‌اند.

این صدرنشینی را چنین می‌توان تحلیل کرد که والدین کودکان‌ خود را برای تماشای «دیو و دلبر» در هفتۀ اول اکران برده‌اند، و در دومین هفته از آن‌جا که لحن و شوخی‌های «پاور رنجرز» را کمی بزرگسالانه یافته‌اند، باز هم «دیو و دلبر» را برای تماشا انتخاب کرده‌اند. بر این اساس، «بچه رئیس» آن دسته از مخاطبین از دست رفتۀ «دیو و دلبر» در طول دو هفته اکران بزرگ را به سمت خود کشانده است. گرچه باید یادآور شد که «دیو و دلبر» فاصلۀ زیادی با آخرین انیمیشن دریم‌ورکس ندارد و در سومین هفته اکران، با کسب 47 میلیون و تنها 2 میلیون دلار اختلاف در رتبۀ دوم قرار گرفت تا در طی اکران 17 روزۀ خود در ایالات متحده به فروشی معادل 395.4 میلیون دلار دست یابد و همچنین به 500 میلیون فروش خارجی هم نزدیک شود.

اکران ناموفق این هفته باز هم به پارامونت و این بار فیلم «شبح درون پوسته» (Ghost in the Shell)، اقتباس سینمایی از انیمۀ محبوب ژاپنی تعلق می‌گیرد که با بودجۀ 110 میلیونی به تولید رسیده، اما در اولین هفتۀ اکرانش در 3440 سالن، تنها 19 میلیون دلار فروخته است. این مسئله ادامۀ اکران آخرین اثر سینمایی «روپرت سندرز» که می‌تواند شایستگی‌های کارگردان را به اثبات برساند را به اما و اگر می‌کشاند. «اسکارلت جوهانسون» بازیگر فیلم در نوامبر گذشته برای رونمایی از تریلر فیلم به ژاپن سفر کرده بود. به همین خاطر پارامونت که بسیار به این فیلم دل بسته بود، باید به نتایج حاصل از اکران بین‌المللی فیلم امیدوار باشد، بلکه سرنوشت فیلم «لوسی» را پیدا کند. همین دو ماه پیش بود که فیلم پرخرج دیگری از پارامونت با وجود بهره‌گیری از چهرۀ محبوبی مثل «وین دیزل» در افتتاحیه تنها 20.1 میلیون فروخت. فیلم «شبح درون پوسته» در دومین هفتۀ اکران به سختی می‌تواند در بین پنج فیلم اول جای بگیرد، چرا که هفتۀ آینده یک انیمیشن دیگر به نام «اسمورف‌ها: دهکدۀ گمشده» خواهیم داشت. اکثریت مخاطبین فیلم بین 18 تا 44 سال سن داشته‌اند. بر اساس نظرسنجی سینمااسکور، 39% افراد تنها برای دیدن جوهانسون به سالن رفته‌اند.

دیگر آثاری که این هفته در فهرست پنج فیلم پرفروش قرار گرفتند، فیلم‌های «پاور رنجرز» با 14.5 و «کونگ:جزیرۀ جمجمه» با 8.8 میلیون دلار بودند. مجموع فروش «پاور رنجرز» که خیال شروع یک چندگانه را در سر داشت، با 64% سقوط به 65 میلیون دلار رسیده است. از سوی دیگر «CHIPS» از برادران وانر در عین ناباوری با سقوطی به مراتب کمتر مواجه شد و درنهایت 14.3 میلیون دلار بلیط فروخت. درحالی که فروش فیلم 58 میلیون دلاری «زندگی» شرکت سونی 55% کاهش داشت و مجموع فروش خود را به 22.3 میلیون رساند.

فیلم تازه اکران «همسر نگهبان باغ‌وحش» (Zookeeper’s Wife) با بازی «جسیکا چستین» از سوی دیگر با فروش مناسب 3.2 میلیونی مسیر خود برای جای گیری در میان ده فیلم پرفروش را هموار کرد. این آمار 66% بهتر از فیلم «دوشیزه اسلون» (Miss Sloane) دیگر اثر چستین به شمار می‌رود. این فیلم که از کتابی پرفروش نوشتۀ «دایان آکرمن» اقتباس شده، زندگی «آنتونیا ژابینسکا» و همسرش دکتر «جان ژابینسکی» را روایت می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم به نجات جان انسان‌ها و حیوانات بسیاری کمک کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید