news-background
news-background

حضور غافل‌گیرکننده «کلینت ایستوود» در فصل جوایز با Richard Jewell

فیلم «ریچارد جوول» ایستوود مانند «قاطر» برادران وارنر در سال گذشته در فصل جوایز امسال حضوری غافل‌گیرکننده دارد.

«کلینت ایستوود» با فیلم «ریچارد جوول» (Richard Jewell) بار دیگر حضوری دور از انتظار در فصل اهدای جوایز خواهد داشت. استودیوی برادران وارنر اعلام کرده است که این فیلم را ۱۳ دسامبر آینده (۲۱ آذر ماه) در آمریکا اکران می‌کند.

داستان فیلم شباهت‌هایی به «قاطر» (The Mule) اثر قبلی فیلمساز دارد که سال گذشته در اواسط ماه دسامبر روی پرده رفت و ۱۷۳ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. «ریچارد جوول» مانند دیگر فیلم‌های اخیر ایستوود از جمله، «سالی»، «قطار ۱۵:۱۷ به پاریس»، و فیلم نامزد اسکار «تک‌تیرانداز آمریکایی» با بازی «بردلی کوپر»، داستانی واقعی در مورد نیک‌مردی روایت می‌کند که سعی می‌کند کار درست را انجام دهد با این حال به او تهمت زده می‌شود.

«پل والتر هاوزر» از فیلم «من، تانیا»، و «بلکککلنزمن» در نقش یک محافظ بازی می‌کند که در سال ۱۹۹۶ و در حین برگزاری المپیک تابستانی آتلانتا در ایالت جورجیا قهرمانانه جان هزاران نفر را از یک حادثه‌ی بمب‌گذاری نجات می‌دهد. با این حال، پس از درز یک گزارش کذب که در آن از جوول به عنوان مظنون نام برده شده، مطبوعات به جوول تهمت همکاری با تروریست‌ها را می‌زنند و زندگی او را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. جوول در سال ۲۰۰۷ از دنیا رفت.

فیلمنامه‌ی «ریچارد جوول» را «بیل ری» نویسنده‌ی نامزد اسکار فیلم «کاپیتان فیلیپس» از مقاله‌ی «کابوس آمریکایی: تصنیف ریچارد جوول» به قلم «ماری برنر» که در مجله‌ی «ونتی فر» منتشر شد اقتباس می‌کند. دیگر بازیگران فیلم شامل «الیویا وایلد» کارگردان «بوک‌اسمارت»، «سم راک‌ول»، «جان هم»، «نینا آریاندا» و «کیتی بیتس» می‌شوند.

وارنرها فوریه سال ۲۰۱۴ اعلام کردند که این پروژه را به تولید می‌رسانند و «لئوناردو دی‌کاپریو» و «جونا هیل» را هم به آن الصاق کردند. «پل گرین‌گرس» نیز در مقطعی برای کارگردانی به فیلم نزدیک شد اما در نهایت ایستوود روی صندلی کارگردانی نشست.

فیلمبرداری ژوئن گذشته در آتلانتا آغاز شد اما ایستوود که با فیلمبرداری سریع پروژه‌ها بیگانه نیست، فیلم را به دسامبر امسال رسانده است. «تک‌تیرانداز آمریکایی» در جشنواره‌ی فیلم مؤسسه‌ی فیلم آمریکا بدون اعلام قبلی اکران شد، از این رو احتمال دارد «ریچارد جوول» هم همین مسیر را دنبال کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ مهر ۱۳۹۸ ۰۰:۳۲

کارگردان دوست داشتنی من :) موفق باشی.

نمایش اسپویل
۶ مهر ۱۳۹۸ ۲۳:۳۷

به شخصه خیلی پیگیر این فیلم بودم داستانش خیلی جالبه و خیلی لازمه فیلم سرگذشت اون شخص شاید خیلی نباشه بیشتر بلاییه که رسانه ها سرش میارن و تا کجا ادامه میدنه اگه اسم شخص رو سرچ کنن دوستان واقعا به حال دنیای امروز گریه میکنند

نمایش اسپویل