news-background
news-background

کارگردان Home Alone: ساخته شدن ریبوت توهینی به هنر سینماست

 

«کریس کلمبوس» می‌گوید: «اعتقاد راسخ دارم که نباید فیلم‌هایی که دیرپایی «تنها در خانه» را دارند بازسازی شوند.»

 

وقتی که دیزنی با قراردادی ۷۰ میلیارد دلاری فاکس را خریداری کرد، مالکیت تمامی برند‌های این کمپانی را به دست آورد و احتمال بازسازی و ریبوت بعضی از عناوین از جمله «تنها در خانه» (دانلود فیلم Home Alone با لینک مستقیم) در دیزنی+ را افزایش داد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

آن فیلم به کارگردانی «کریس کلمبوس» و نویسندگی «جان هیوز» در سال ۱۹۹۰ با بازی «مکالی کالکین»، «جو پشی»، «دنیل استرن» و «کاترین اوهارا» ساخته شد و ۴۷۰ میلیون دلار فروش کرد. دیزنی حالا قصد دارد با همکاری «دن میزر» کارگردان «پدربزرگ بی‌عفت» (Dirty Grandpa) و بازیگرانی چون «آرچی ییتس»، «راب دلنی» و «الی کمپر»، آن فیلم را بازسازی کند.

کلمبوس به‌تازگی در مصاحبه با «اینسایدر» از ریبوت کمدی محبوبش انتقاد کرده و فاش می‌کند که هیچ‌کس از طرف دیزنی+ با او در این رابطه مشورت نکرده است: «تا جایی که می‌داند تولید بازسازی تلف کردن وقت است. هدفش چیست؟ اعتقاد راسخ دارم که نباید فیلم‌هایی که دیرپایی «تنها در خانه» را دارند بازسازی شوند. نمی‌توان آن موفقیت را تکرار کرد. اتفاق نخواهد افتاد. پس چرا باید این کار را کرد؟ مثل ساختن نسخه‌ی بی‌اصالتی از انیمیشن‌های دیزنی است – نسخه‌ی لایو-اکشن آن‌ها. هدف از این کار چیست؟ این فیلم قبلاً ساخته شده. کار خودت را بساز. حتی اگر به‌شکلی فاجعه‌بار شکست می‌خوری، دست کم چیزی اریجینال ساخته‌ای.»

فاکس پیش از ادغام با دیزنی در حال توسعه‌ی بازسازی «تنها در خانه» با عنوان «تنها در نشئگی» (Stoned Alone) بود و قرار بود «رایان رینولدز» نقش اصلی آن را بازی کند. کلمبوس می‌گوید: «فقط خدا می‌داند چگونه فیلمی خواهد بود. نسخه‌ی نشئگی «تنها در خانه»؟ ببینید، هر کاری که دوست دارید انجام دهید. اما من احساس می‌کنم که باید کار جدیدی ساخت. زندگی کوتاه است.»

کلمبوس در مصاحبه با «ایندیپندنت» ریبوت «تنها در خانه» را یک «توهین» می‌خواند و می‌گوید: «ریبوت‌ها به نظر من احمقانه‌اند. وقتی از چیزی مثل «تنها در نشئگی» مطلع می‌شوم – گویا قرار است آن را با رایان بسازند، فیلمی بزرگسالانه است در مورد نشئگی – با خود فکر می‌کنم: «این توهینی است به هنر سینما.»»

کلمبوس اضافه می‌کند: «اگر بخواهم یک کمدی، موزیکال یا هر فیلم دیگری بسازم، هدفم این است که با آن به گونه‌ای رفتار کنم که گویی «پدرخوانده» را می‌سازم. «تنها در خانه» مثل «پدرخوانده» نیست، اما باید با همان احترام با آن رفار شود. ایده‌ی بازسازی چیزهایی که قبلاً ساخته شده و جواب داده؟ فیلم اصلی را نگاه کنید! فرامشش کنید. نمی‌تواند به آن خوبی از آب درآید.»

بازسازی «تنها در خانه» در سال ۲۰۲۱ از دیزنی+ پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید