news-background
news-background

تمایل «پدرو آلمودوار» به همکاری با «آنیا تیلور جوی»: «به دنیای زنانه برمی‌گردم»

«پدرو آلمودوار» که با «رنج و شکوه» (Pain and Glory) یک فیلم نیمه‌-اتوبیوگرافیکال ساخت، با فیلم کوتاه «صدای انسانی» (The Human Voice) و به زودی «مادران موازی» (Parallel Mothers) با بازی «پنه‌لوپه کروز»، دوباره توجه خود را معطوف شخصیت‌های زن می‌کند.

«صدای انسانی» یکی از فیلم‌های مدعی کسب اسکار است و فیلمبرداری «مادران موازی» قرار است از ۲۱ مارس در مادرید آغاز شود، اما در صورتی که به قول آلمودوار اسپانیایی «ویروس مزاحمت ایجاد نکند.» او در حین پاندمی از فرصت استفاده کرد و فیلمنامه‌ی این فیلم را نوشت.

آلمودوار در مصاحبه با «اسوشیتد پرس» می‌گوید: «به دنیای زنانه برمی‌گردم و نیز به مادرانگی که همیشه موضوع جالبی برای من بوده. اما در این مورد، مادرانی که ظاهر می‌شوند بسیار تفاوت دارند با آنچه پنه‌لوپه پیش‌تر نقش آن‌ها را بازی کرده.»

این کارگردان اضافه می‌کند: «مادرانی بسیار ناکامل‌اند و به عنوان یک مؤلف این چیزی است که بیش از همه برای من جذابیت دارد، به ویژه از این جهت که [پیش‌تر فیلم‌هایی در مورد] مادرانی که فداکاری و عملی قهرمانانه انجام می‌دهند را ساخته‌ام. بنابراین این فیلم کمی در مورد اولاد و فرزندان اما از سوی دیگر در مورد نیاکان و خانواده است.»

آلمودوار که با «صدای انسانی» با بازی «تیلدا سویینتون» اولین فیلم انگلیسی زبانش را ساخته، می‌گوید قصد دارد فیلم کوتاه انگلیسی زبان دیگری در ژانر وسترن بسازد. او اعتراف می‌کند که تولید فیلم کوتاه برایش «نشاط‌بخش» بوده است. «صدای انسانی» از جمعه این هفته در کالیفرنیا و شیکاگو اکران خواهد شد.

فیلمساز در مورد همکاری با سویینتون در فیلمی انگلیسی زبان می‌گوید: «کمی از فیلمسازی به زبان انگلیسی ترس داشتم، اما از طرف دیگر به همین علت بود که فیلم را کوتاه ساختیم، فیلمی ۳۰ دقیقه‌ای است زیرا نوعی آزمایش بود تا ببینم آیا می‌توانم فیلمی به زبان انگلیسی کارگردانی کنم یا نه؟ اما حقیقت این است که مشارکت تیلدا کلیدی بود برای اینکه از اولین جلسات تمرین هماهنگی فوق‌العاده‌ای داشتیم. یکدیگر را از لحظه‌ی اول درک می‌کردیم و احساس نمی‌کردم که به زبان دیگری حرف می‌زنم. در نهایت زبانی که هر دو با آن سخن می‌گفتیم زبان سینما بود.»

آلمودوار در پاسخ به این پرسش که آیا پاندمی نگاهش را به شبکه‌های استریم ویدیو تغییر داده یا نه می‌گوید: «نه، اما حقیقت این است که استریمینگ جای خالی نرفتن به سینما را پر کرده است.» او اضافه می‌کند: «من هوادار سریال‌های تلویزیونی نیستم، اما آخرین سریالی که دیدم و بسیار دوست داشتم «گامبی وزیر» (The Queen's Gambit) بود و بازیگرش که در مصاحبه‌ای گفته بود تمایل دارد با من همکاری کند را تحسین می‌کنم، و پاسخ من به او بله است. با او تماس می‌گیرم و می‌گویم که قطعاً [تمایل دارم همکاری کنم] چرا که ظاهر او برای من بسیار جالب است؛ او می‌تواند هزاران شخصیت مختلف پیدا کند و بازیگر بسیار خوبی است. علاوه بر این سریال «تاج» (The Crown) را وفادارانه دنبال می‌کنم که واقعاً تماشایی است. بحث من این است که مدل پخش فیلم از سالن‌های سینما از بین نرود و در کنار پلتفرم‌های استریمینگ وجود داشته باشد. بسیار اهمیت دارد که در اتاقی به سر ببرید که صفحه‌ی نمایش بسیار بزرگ‌تری نسبت به آنچه در خانه است داشته باشید. فیلم‌های بزرگ، فیلم‌های خوب سزاوار آنند که شما را کاملاً در خود فروبرند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ فروردین ۱۴۰۰ ۱۸:۲۳

کسی دنبال فیلم یا سریال خوب نیست فقط دنبال جایزه هستن داور های همه جشنواره هم به فیلم و سریالی هم به اون هایی جایزه می دن که شخصیت اصلی یه زن باشه یا سیاه پوست باشه یا لگبت اروم اروم سینمای امریکا داره چرت وپرت می شه و فیلم خوب توش ساخته نمی شه دیگه این سرگرمی هم داره از بین می ره

نمایش اسپویل